Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 837

Forumkategorier

Användare Inlägg  
viking122 - Ej medlem längre2008-06-29 02:16
Antal inlägg: 35

bögar jaaaaaaaaaa

upa - Ej medlem längre2008-06-29 02:18
Antal inlägg: 2565

Candee, försöker du säga att lönnfeta och fula människors åsikter är mindre värda?

Candee2008-06-29 02:18
Antal inlägg: 1256

Och för det andra: Jag tycker om mig som jag är..vilket jag tidigare skrivit. Det jag retar mig på är min mage (som jag redan börjat jobba med) för att få kläder att sitta bra. Att du då , ordprofeten, ger mig råd om mitt öldrickande är lite smålöjligt. Jag har en kaloritabell hemma och jag vet hur mycket kalorier öl innehåller..det är just den här attityden som påvisar bristen av respekt. Eller det kanske var ett skämt..rent av ironi...jag kanske saknar humor oxå? Eller så var det ditt sätt att visa omtanke..:P

Candee2008-06-29 02:19

Neej, Upa..du förvränger det jag skriver..sluta med det..du komemr ingenvart med det...du fördummar dig själv bara.

Nemi2008-06-29 02:21
Antal inlägg: 5952

Man kan ge kostråd utan att veta något om den andre personen. Det finns faktiskt kostråd som är bra för de allra flesta.

Candee2008-06-29 02:24

Okej Nemi, sorry. Tolkade det du skrev lite fel och det var inte meningen att göra dig förbannad. Det du skrev efteråt förklarar en hel del. Jag håller med om att man har rätt till sina känslor men när det är öppet forum och man skriver ner sina känslor öppet så att människor kan läsa dessa så är det väl itne konstigt att man heller reagerar. Det var det jag syftade på...de som reagerar har ju oxå känslor. Och allt man skriver ner är det väl en eller annan känsla bakom..

Candee2008-06-29 02:32

Kostråd är välidigt bra..dock tror jag de flesta vet att öl innehåller kalorier. Och tar man en nattmacka så gör man det ju inte utan brödet..
..att inte äta nattmacka är hälsosamt..det vet nog de flesta. Alltså är sådana råd onödiga enligt min mening..

Candee2008-06-29 02:33

Kom gärna med förslag på nyttiga och GODA maträtter istället..sånt vill jag gärna ha..:) Ni kan ta skicka dessa via mess..eller så kanske jag startar en ny tråd...;)

illiterate - Ej medlem längre2008-06-29 02:40
Antal inlägg: 6521

Jag skriver ofta saker som går emot mina känslor, mest för att jag är bokstavsmissbrukare, och ibland är en fin formulering helt enkelt för frestande att skriva, vare sig jag håller med om det eller inte. Så nog har vi alla våra problem av olika slag. Det är dock inget missbruk som jag har stora problem med, eftersom det inte syns så bra i verkligheten, där jag är en ganska trevlig person. Men i det fördolda missbrukar jag bokstäver hela nätterna. Ingen anar nåt.

Candee2008-06-29 02:47

Du är avslöjad illiterate.. och väldigt unik måste jag säga..

Snoosy2008-06-29 09:41
Antal inlägg: 4273

Nemi, du är forumvärd här. Ändå ställer du dig bakom personer med sådana här inlägg. ''Candee, försöker du säga att lönnfeta och fula människors åsikter är mindre värda?''

Vad krävs för att en tråd ska anses vara nedvärderande??
Ni forumvärdar har stängt ner (och blockat merdlemmar) i ett antal trådar, där personer pratat skit om en enskild individ.
Men ni tänker inte på att det finns personer som blir nedtryckta av citat som detta.
Det finns många som tagit åt sig i denna tråd, men ändå är det okej att fortsätta att trycka ner dessa.

Sorglig du är upa.
Du säger att du är ärlig i allt du säger. Du säger att det är empatilöst att inte tala om för en person om sina problem, rakt ut. Må så vara. Men man kan välja sina ord lite bättre..
Jag hoppas åtminstone att du sätter på dig en trevlig fasad då du träffar dina patienter eller hur du nu arbetar..

Snoosy2008-06-29 09:47

''Snoosy, forskning har visat att det finns ett tydligt samband mellan följande:

Kost & Vikt
Vatten & Drunkning
Bilar & Bensinstationer''

ordprofeten,, du behöver inte skriva om saker jag redan vet. Du ville inte förstå mitt inlägg. Då behöver du inte svara alls!

illiterate - Ej medlem längre2008-06-29 10:02

Även forumvärdar kan faktiskt ha "fel" åsikter ibland. ;) Men jag tycker nästan att tråden bör flyttas till seriöst, även om den troligtvis inte var menad som en seriös tråd från början.

Budalv - Ej medlem längre2008-06-29 10:35
Antal inlägg: 2199

Hälsorelaterade råd skrivna efter 00.00 avspeglar faktiskt tiden vi lever i. Vi som frekvent postar inlägg två på natten framstår nog inte som särdeles levnadskunniga och trovärdiga för de som faktiskt har fungerande rutiner, oavsett om vi undviker att länka till Aftonbladet.
Väldigt många äldre där jag bor tycker att det är ett tecken på psykisk sjukdom att vara inomhus med sin dator. Tanten jag bodde granne med förra sommaren var övertygad om att jag och min kompis höll på med droger, eftersom vi ibland var inomhus fina sommardagar och våra lampor sågs lysa nattetid (antar att hon bara var uppe och tog ett glas vatten eftersom hon själv ansåg sig vara fri från synd).

Man kan dra på sig hypotyreos genom att ha fel dygnsrytm.
Enligt de sjuksköterskor och läkare jag talat med är det vanligt att nattarbetare drabbas av hypotyreos. (Det krävs också mer sköldkörtelhormon under vintern och av det förstår man att ljuset är viktigt för hormonproduktionen.)
Så vänd tillbaka dygnet om ni vill vara solidariska med de som får hypotyreos (och kanske därigenom övervikt) trots att de sköter sig.
Känns vettigare att vårdens knappa resurser går till dem istf att internetmissbrukare ska springa till läkare och få Levaxin utskrivet. Koffein sägs vara väldigt dåligt för sköldkörteln. ;)

illiterate - Ej medlem längre2008-06-29 10:51

Koffein dåligt? Nu har du nog förr mycket blod i koffeinomloppet, låter väldigt konstigt det du säger. ;)

Budalv - Ej medlem längre2008-06-29 11:07

Japp. När jag dricker koffein skjuter mitt bokstavsmissbruk i höjden och varje inlägg känns föregås av en lätt svettning. Inlägget var postat under stark påverkan.

Budalv - Ej medlem längre2008-06-29 11:07

- känns

illiterate - Ej medlem längre2008-06-29 11:16

Okej, då förstår jag :) Men det var intressant läsning, nästan det mest intressanta jag läst här i tråden (för min del) faktiskt. Har funderat lite över varför jag har hypotyreos, men nu har det ju en förklaring.

Snoosy2008-06-29 11:23

Tar tillbaka ''Nemi, du är forumvärd här. Ändå ställer du dig bakom personer med sådana här inlägg. ''Candee, försöker du säga att lönnfeta och fula människors åsikter är mindre värda?''

Såg inte att candee hoppat på ordprofeten med ett tidgare inlägg.
Även om hon nu inte kallade honom ful, som upa lade till...
Tycker fortfarande att upa har konstig syn på människor. Men det är många som har här. Tråkigt!!

MissT2008-06-29 11:29
Antal inlägg: 1110

Den här diskussionen kommer aldrig ta slut. Det kommer alltid finnas två läger. Det är lika bra att slå dövörat till det man inte vill höra och suga åt sig av det som är vettigt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?