Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 43 |
Mobilspel
Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Pandina | 2011-12-20 21:08 | |
![]() | Tack -Delika-tess. :) Filurflizan kan få vara snäll och sluta lägga orden i min mun och konstatera rent, ursäkta uttrycket, bullsh*t. Uppenbarligen har du inte läst mina inlägg särskilt noga, eller så tar du saker lite väl bokstavligt (i stil med ett barn). Jag kallar inte en rökare för ett respektlöst, äckligt svin - däremot är jag rädd att jag kanske kommer uppfattas som det då vänner, bekanta, föräldrar, pojkvän eller andra kommer in i min lägenhet och tycker att det luktar cigarettrök. "Vafan, Pandina, röker du inne? Har du ingen respekt för dina gäster?" Nejmen, det är ju GRANNEN... och då ska jag sitta och ta GRANNENS skit, för att det är så himla svårt att bara masa sig ut till rökrutan. Respekt är någonting som man gör sig förtjänt av, och så länge du inte respekterar mitt hem så som man gör i ett samhälle, så har du inte heller gjort dig förtjänt av min respekt angående rökningen. Och ja jag har till och med kompisar som röker. KAN DU TÄNKA DIG DET FILURAN??? :D | |
Mirr | 2011-12-20 21:16 | |
![]() | Det som jag kan tycka är märkligast är att det är tillåtet att röka men man inte får göra det nästan ngn stans. Är inte själv rökare. Men vet att ett förbud mot försäljning inte är lösningen o aldrig skulle gå igenom då tobaksbolagen är starka lobbyister. | |
Pandina | 2011-12-20 21:32 | |
![]() | Lite samma princip som med prostitution - det är förbjudet att köpa men inte sälja. :) | |
CrackedActor | 2011-12-20 21:39 | |
![]() | Men.... Nähä, man får ju både köpa o sälja cigaretter... | |
nyckelpigan_ | 2011-12-20 21:52 | |
![]() | Nu avviket jag lite från tråden men den är på samma spår. Är rökare och mot förbud. Vill och har försökt sluta flera gånger. Bytt arbetsplats där det inte är "socialt" accepterat att röka - jag uppfattar det så! Finns knappt några rökplatser heller. Efter nu tre veckor så funkar det hyfsat att smaska nikotintabletter under arbetstid. Kan tycka det är skönt att slippa gå ifrån. Så gällande frågan om rökning på balkonger och förbud så....... vet jag faktiskt inte! | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-20 21:53 | |
![]() | le-lou 2011-12-20 14:27 "Det har inte med balkongrökningen att göra. Men det handlar inte enbart om rökarens respekt mot er ute på balkongen - utan också om respekt i tråden här. Det talas från en del håll så otroligt nedlåtande om rökare som en homogen grupp otrevliga idioter som är totalt hjärndöda, ett inlägg hoppades att nån här skulle dö av sin rökning. Helt otroligt. Det är riktigt dålig stil att föra debatt på det viset." Ja du, jag säger då det. Taskigt som bara den att önska livet av folk så här i december-månad. :- De kunde väl åtminstone ha väntat till våren. När beskedet om kvarskatten har nått folket. Då kanske en del till och med skulle kola vippen alldeles frivilligt? Men hursom, förr eller senare ska ju alla döden dö… - Och faktum är i vilket fall, att detta ganska ofta inträffar något ’förr’ för rökarnas del… | |
le-lou | 2011-12-20 22:01 | |
![]() | så du Nanna tycker det är ok att skriva så? Om jag skriver här att jag är alkoholist, är det ok att du hoppas jag dör av det med? Gå in i missbrukstrådarna och skriv detsamma? Det är helt sinnesjukt för mig att du försvarar en sån kommentar. | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-20 22:17 | |
![]() | Men va? Hur läser du mina inlägg egentligen? NEJ, klart det inte är ok. - Kolla bara vad JAG gjorde med den snubben (här i tråden) som tyckte att alla döda fanatiker är bra fanatiker. HAN är i dagsläget utan klappar i 20 julaftnar framåt, och skärper han int till sig ordentligt, så ryker midsommaraftnar också. Det du! Du får väl ta i med hårdhandskarna du med. Sitt inte bara där. GÖR något. Men du, le-lou, jag tänker inte gå i polemik med en snubbe som har en bebbe i magen. Det fixar jag bara inte. SÅNA hormonblandningar kan knappast någon i omgivningen fajtas mot. Så vi kan väl bara avsluta här, va? | |
le-lou | 2011-12-20 22:26 | |
![]() | haha hahhaha, ja det gör vi :D (Du är kul ju!) | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-20 22:27 | |
![]() | Du också. :D | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-25 10:11 | |
![]() | Jag är nästan beredd att ändra åsikt. Nåja inte att det ska stiftas lagar, men om ni är flera personer på en balkong - gå ut! Vi var 5 pers som rökte lillejulafton, på balkong, och det stank faktiskt när man kom ut där. Gå då ut och stå inte direkt under fönstren, då blir effekten nästan densamma. God jul, nu ska jag gå ut och ta ett bloss. Har 5 övernattande barn med resp och då röker jag inte under fläkten, även om den är bra. | |
SSVVEEAA | 2011-12-25 10:49 | |
![]() | Hej å hå. Jag röker inte själv, men tycker att det är grav mobbing att jaga rökare. Nej - Stifta förbud mot sura och griniga människor iställer - DÅ skulle världen bli bra mycket trevligare. | |
Pandina | 2011-12-25 11:30 | |
![]() | Lol, grav mobbing... tycker nog det är lite värre att utsätta folk för inandning av rök. Det var inte okej under andra världskriget, och det är inte okej idag heller. | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-25 12:28 | |
![]() | 2011-12-25 10:49 Du skämtar på oss, va, va? Mot rökarna skall stiftas alla lagar som bara går att stifta. På dom bara! | |
Pandina | 2011-12-25 15:00 | |
![]() | *high-fivar nanna* | |
JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-07-13 16:25 | |
![]() | detta är ett viktigt ämne som jag känner inte riktigt är uttömt ännu! | |
SkySpy_ | 2012-07-13 16:34 | |
![]() | För mig gör det inget alls. Gillar lukten av cigg. | |