Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 19 926 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
nygiants | 2011-05-02 23:36 | |
![]() | bAUdi- vilka fördomar du har, som många av mina kunder när jag kommer in i kortärmad skjorta och dom upptäcker att jag minsann har tatueringar... efter att ha hört mig föreläsa så brukar då dom flesta tycka det är coolt med ngn sakkunnig som är lite rock n roll... | |
nygiants | 2011-05-02 23:36 | |
![]() | och godnatt tille r som g¨år och lägger er jag är då på en stund till | |
annakarineli | 2011-05-02 23:36 | |
![]() | Omtänksam som alltid Lady! <3 Jag har det bra tack! Har haft semester och varit på Kreta en vecka följt av valborgshelgen hemma hos familjen halvvägs upp i vårt land. Allt bra med dig med Lady? Och natti, natti Baudi! :) | |
annakarineli | 2011-05-02 23:37 | |
![]() | Och god natt till Tinna med :) Sov så gott och dröm vackra drömmar! | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-05-02 23:39 | |
![]() | AK - Jag firade valbort med numsan och Tinna i Malmö, hade hur trevligt som helst. Har inte bråkat med sonen en enda gång på hela månaden och vi har roligt när vi träffas istället för att bara vara sura på varandra. Jo, jag mår bra. :) Låter som en rätt bra tillvaro, en vecka i solen och att avsluta med sina nära och kära. Jag är glad för din skull. <3 | |
annakarineli | 2011-05-02 23:40 | |
![]() | Och till dig nygigants: Om du inte varit på Lammet Grisen ännu så rekomenderar jag ett besök! Fantastiska viner tror jag minsann och maten går då rakt inte av för hackor den heller! =) | |
annakarineli | 2011-05-02 23:42 | |
![]() | Det låter hur trevligt som helst Lady! En veckas semester var mycket skönt det med som sagt. Var välbehövligt och då turistsäsongen inte kommit igång riktigt var det så lugnt, så lugnt... | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-05-02 23:43 | |
![]() | Så nu är det bara att köra hårt tills sommarsemestern är ett faktum? När ska du vara ledig i sommar? :) | |
annakarineli | 2011-05-02 23:49 | |
![]() | Jo, nu drar det igång ordentligt igen. Massor som ska hinnas med innan sommaren. Lämna över våra "stora" små till förskoleklass bland annat. Sommarsemestern har krympts ner till 3 veckor: 29, 30 och 31 + några dagar i mitten av juni då min lillasyster tar studenten och jag ska åka norrut. Själv? Vad har du för planer? | |
annakarineli | 2011-05-02 23:49 | |
![]() | Jo, nu drar det igång ordentligt igen. Massor som ska hinnas med innan sommaren. Lämna över våra "stora" små till förskoleklass bland annat. Sommarsemestern har krympts ner till 3 veckor: 29, 30 och 31 + några dagar i mitten av juni då min lillasyster tar studenten och jag ska åka norrut. Själv? Vad har du för planer? | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-05-02 23:52 | |
![]() | Jag ska jobba hela sommaren, men har lyckats få schemalagt ledigt i nio dagar innan midsommar. Sen kör jag stenhårt fram tills mitten på augusti. Vet inte riktigt vad jag ska göra då, men jag blir ledig i tre veckor i alla fall. :) | |
nygiants | 2011-05-02 23:56 | |
![]() | ak, jag är sällan vare sig i Sälen eller på Öland, mitt turistande i Sverige blir mer där mina vänner bor eller kulturella evenemang utspelas som är av den art jag uppskattar, rootsfestivalen på öland eller after ski i sälen har hittills inte lockat mig... dock ska jag ha restaurangen i åtanke när jag är i sommarstugan i dalarna | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-05-02 23:58 | |
![]() | Nu ska jag ta och dra mig inåt sovrummet och sängen. Känns inte så lockande att jobba 9-22 i morgon men det känns förhoppningsvis bättre när jag väl är på plats. :) Ha det bäst! God natt. Kram <3 | |
annakarineli | 2011-05-02 23:58 | |
![]() | Då håller vi tummarna för lika fantastiskt väder som förra året runt midsommar! :) Jag ska till Öland några dagar på semestern, sen blir det kanske några dagar i Hälsingland, men annars får man ju vara otroligt tacksam över att ha det jobb man har sommartid :) | |
annakarineli | 2011-05-02 23:59 | |
![]() | Natti, natti Lady! Sov så gott! | |
annakarineli | 2011-05-03 00:01 | |
![]() | Gör det Gigants, jag har jobbat lite på den restaurangen och den är fantastisk. Det är något av en upplevelse -om man är gormand som jag =) | |
annakarineli | 2011-05-03 00:05 | |
![]() | Kanhända är jag till och med gourmand :) Nu är jag emellertid så trött att jag är yr i bollen och ska krypa ner. Natti, natti folket! | |
nygiants | 2011-05-03 00:09 | |
![]() | enligt deras ambition ska dom ju ligga högt, sedan om kunskapen motsvarar ambitionen så är det ju bra, dock sällan det är så i det här landet... Mina många weekendsresor till vinnära orter samt vindistrikt i europa har ju dock gett mig en väldigt kritisk lägstanivå. när man börjar komma upp i vissa summor per kuvert tycker jag ju även att det ska motsvara priset I Sverige, där allting enligt mig är lite för onödigt dyrt får man ju ha en helt annan nivå. Oftast är de traditionella enkla krogarna med husmanskost och klassiska smaker som grund de som utklassar de trendiga, snobbiga och dyra vad gäller maten. Tyvärr kan dom istället inte kompensera service och ev vinlistor med sina dyrare konkurrenter. Så det är ett evigt tummande. Lyckligtvis utbildar sig fler restaurangarbetare själva högre genom skolor eller genom att bokmala, vilket på sikt kommer leda till en högre nivå. Det är väl enda hoppet gentemot Spendrups genomtrista vinliosta som finns på 80% av stadens etablissemang känns det som. Man går på turkisk restaurang och inte en chans att dom serverar turkiskt vin... Men i detta ikea-samhälle så duger väl det ganska bra åt de flesta då det är lite sisådär LAGOM.... | |
nygiants | 2011-05-03 00:10 | |
![]() | Nu menar jag inte att det är ngt fel att gilla det utbud som många har, jag menar att det är trist att det monopoliseras mer eller mindre överallt så man inte får en chans att få se vinets härliga bredd ifrån all världens hörn. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-05-03 08:13 | |
![]() | God morgon? Begynnande huvudvärk och jobb till sena kvällen. Kanske inte den bästa kombon, men det får gå ändå. Ha en bra dag. :) | |