Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 837

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ordprofeten - Ej medlem längre2008-06-29 11:55
Antal inlägg: 1302

Nemi, tack för ditt stöd. Jag skickar rabatthäftet från hemglass som avtalat...

upa - Ej medlem längre2008-06-29 11:55
Antal inlägg: 2565

Snoosy, nu förstår jag inte alls varför du reagerade så på just det inlägget. Jag ifrågasatte candee eftersom hon fiskade efter ordprofetens utseende och verkade tycka att hans ord skulle vara mindre värda om han satt bakom datorn och var lönnfet och ful.

smörbit2008-06-29 12:06
Antal inlägg: 517

hej igen MissT: Livsmedels brachen använder medvettet ämnen E???, E??? E??? osovidare i den vardagliga fördan som vi förbrukar dagligen. Jag tycker att vi ska använda de loka odlade frukt'/Grönsaker .. Dessa kostar alltigt lite mer men det tyker jag är rätt..Vi har ju bara en kropp ...

Var rädd om er där ute på Tråden../kram

Nä det är inte realistiskt att ha en längd på 1,94 och väga 80kg...

Budalv - Ej medlem längre2008-06-29 12:20
Antal inlägg: 2199

Illitterate:

Okej, kul :) Inlägget kan som du förstår inte tas på fullt allvar eftersom jag själv är halvnykter koffeinist och inte bör ses som en vuxen människa med självkontroll, man vill inte gärna ha mig i en beslutsfattande position så länge jag väljer att mana fram det onda i min natur medelst stimulantia utan jag får ägna mig åt mer konstnärliga uppgifter här i livet.
Sköldkörteltrubbel ska däremot tas på största allvar eftersom orsakerna kan vara många/olika. Den tillfälliga underfunktion som nattarbetare får ska alltså rätta till sig efter en tids Levaxinknaprande och återgång till normalt dygn och ej förväxlas med annan underfunktion.

E_Cantona2008-06-29 12:24
Antal inlägg: 1765

Nån som ska med ut på långpromenad i solskenet med vovven, bränna lite fett:)))

Sedan ska jag i ärlighetens namn ta ett rejält nappatag med hemmagymmet:)

Tycker om er tjocka som smala, denna tråden kan bli hur lång som helst tror jag...

Ha en fin dag alla betapetare, nu ska jag ut i solen allafall.

En fördel med att vara stor, man får mer sol på sig:) tar iofs längre tid att bli brun;)

trashone - Ej medlem längre2008-06-29 12:24
Antal inlägg: 18678

Det ösregnar :P

Snoosy2008-06-29 12:58
Antal inlägg: 4273

upa, hon nämnde nått om lönnfet, helt rätt.. men kallade hon honom ful ?? Inte vad jag kan se iaf. Det var ditt ord.

Sen bad jag om ursäkt för just det. Såg inte att candee yttrat sig så.

Du väljer att komentera endast det. Men att du själv är dömmande mot överviktiga, det verkar du inte förstå.

upa - Ej medlem längre2008-06-29 13:15
Antal inlägg: 2565

Snoosy, ja, jag dömer ut ett visst beteende? Har jag hävdat annorlunda? Det är du som inte klarar av det och blir mer upprörd när du förstår att det inte är något jag kommer be om ursäkt för. Att dra slutsatsen att feta äter sig till sin fetma är inte särskilt dömande. Jag hjälper gärna människor men jag uppmuntrar för den sakens skull inte offermentalitet.

Snoosy2008-06-29 13:26

Att du arbetar med överviktiga fast du inte har någon respekt för dom, det gför mig mest upprörd!
Övergår det till respekt när det visat sig att dom klarat av att gå ner i vikt med dina kostråd ??

Snoosy2008-06-29 13:27

Det är ju inte att gå djupt i ett problem om man tror att det endast är maten i sig som gör en person överviktig..

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-06-29 13:53
Antal inlägg: 1045

Det var ett väldigt tjat om Ordprofetens utseende.... jag skulle tro att han ser ganska alldaglig ut.

Basta - Ej medlem längre2008-06-29 13:55
Antal inlägg: 3528

Jag tror han ser ut lite grann som ordhämnaren.

1stclassriot2008-06-29 13:58
Antal inlägg: 522

jag blev arg på mina päron när jag kom på att vi typ aldrig fick grönsaker till maten när jag var liten. jag var rund när jag var liten men nu har det jämnat ut sig när jag växte på längden. men jag tänker att jag kanske skulle varit smalare om jag fick grönsaker när jag var liten haha. vissa föds med fel på ämnesomsättningen och blir därmed feta fast de äter nyttigt. jag skyller på socker - som är livsfarligt och väldigt beroendeframkallande enligt min mening. de flesta som väljer att äta massa onyttigt är sockerberoende och ju längre tid det tar desto svårare är det att ta sig ur. socker finns överallt - i frukostflingor, i yoghurt, i viss mat, som rent i påse, i godis, i läsk, i juice, ja till och med i mjölk (laktos är mjölksocker). att helt undvika socker i dagens läge är svårt.

1stclassriot2008-06-29 14:01
Antal inlägg: 522

förresten så tycker jag att kidsen today köper väldigt mkt godis och chips! varje gång jag är och handlar så är det kids före en i kön med två chipspåsar var och en stor flaska cola, mitt i veckan. så fort de får egen veckopeng så springer de och köper godis. jag vet själv när jag är på cup med mina basketkids (är coach) så äter de extra mkt skräp, bara för att det finns tillgängligt. det är hemskt att se, så jag förbjuder alltid godis och sånt innan matcher. katastrofalt

IchbinTysk2008-06-29 14:05
Antal inlägg: 296

900 inlägg snart, oj oj oj.

Snoosy2008-06-29 14:07

upa, vad tycker du om dom som är laktosintoleranta eller glutenalergiker ??

grönöga - Ej medlem längre2008-06-29 14:29
Antal inlägg: 5570

Om vi då gör så här att vi tar bort all övervikt som beror på:

Problem med produktionen i sköldkörteln.
Mediciner som ger ökad aptit som bieffekt.
Andra sjukdomar vars medicinering ger en viktökning.
Depressioner och andra psykiska sjd med viktökning som följd pga div orsaker.

Om vi tar bort dessa så har vi fortfarande en massa tjockisar kvar. Eller hur.

Är det så fel att försöka hjälpa den människan?
*Självklart knallar man inte fram till någon på stan som man inte ens känner och "försöker hjälpa" med att säga - "f*n vad du är fet. Gör något!"*

Varför reagerar vi så starkt och snarstucket så fort det kommer till vårat utseende. Jag är inte sjukligt fet men jag är helt klart överviktig, och jag har tagit tag i min situation och jobbar med mitt problem aktivt idag, vilket jag tidigare inte har gjort.

"Problem"!?
Klart det är ett problem. Problem med den nedsatta fysiken, belastningen, framtida sjd som direkt kan vara orsakade av min övervikt.
Mina tankebanor - "jag mår braaaa *jasså..?*, jag ser väl ut som jag vill så länge jag mår bra över hur jag ser ut *gör jag ...?*ska väl ingen annan bry sig om det!?"
Problem med att jag inte tycker att det är snyggt med "valkar" på magen, jag vill inte ha det där "bulliga mjuka" under hakan, jag trivs inte med att mitt "höftöverflöd" konstant vinner kampen över linningen på mina jeans. Och jag mår piss när min storlek 38 som jag alltid har haft konstigt nog *daaa* inte passar, oh shit! så var det ja... jag har ju 44 nu. Morrrrrrr
Jag är inte överdrivet fåfäng, men om det nu finns en överviktig som _aldrig_ har stått och varit depp för att kläder inte passar, sett på sig själv i pegeln och önskat annat än det som är där framför dig, om det finns några överviktiga som aldrig tänkt/känt på det viset så är det min övertygelse att dessa är mycket sällsynta.

Men om vi av andra orsaker mår dåligt så vill vi plötsligt att folk ska "börja bry sig".
Så, när vi tycker att något är jobbigt, särskilt något som rör vårt utseende och vår karaktär så ska folk skita i oss och sköta sitt. Men när vill ha hjälp då är det plötsligt okej med åsikter... =S
Just ja, under förutsättning att dom inte säger att jag väger för mycket och borde tänka på att försöka gå ner i vikt....

trashone - Ej medlem längre2008-06-29 14:30
Antal inlägg: 18678

Jag är också nyfiken på alla som utmärker sig men inte har avatarbild.

Bitte - Administratör2008-06-29 14:35
Antal inlägg: 24213

Grösi se det så här ALLA överviktiga vet att de är det det är inget"problem" som någon behöver berätta för dom om,,

Jag har ju själv en stor erfarethet av detta och jag är helt på det klara att det är ingen idé att tjat på en överviktigperson, lika lite som det är idé att tjata på en missbrukar , man måste själv komma till insikt,, först då är man mottaglig för argument..

Sedan är man/jah ingen allmmän egendom som alla har rätt att ha åsiket om oavsett om jag är tjock, smal, vit svart eller what ever..

Bitte idag smal men dock alltid en tjockis

grönöga - Ej medlem längre2008-06-29 14:48
Antal inlägg: 5570

Alla har alltid rätt till en åsikt!
Om man sedan yttrar den och isf hur är en annan femma...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?