Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-05 11:04 | |
![]() | nej, de är i en tjänstbytarsituation. som torsken och horan. hur du har samlag tycker jag inte hör hit. | |
| sallads | 2011-08-05 11:04 | |
![]() | Lite av idéen med sexköp är att få precis vad man beställt, så det behöver inte vara nåt givande och tagande, det handlar om en tjänst man själv utformar i samråd med den man anlitat för att utföra den. | |
| Måns_E | 2011-08-05 11:06 | |
![]() | Den på individnivå som alltid så klart. Det gäller ju i princip alla skilnader mellan män och kvinnor, om de inte är rent fysiska. Vilket inställningen till sex inte är. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-08-05 11:09 | |
![]() | Måns tog orden ur min mun. öhmöh, du hade en liten fråga tidigare: "Och sen undrar jag också om ONS:en verkligen är så vanligt förekommande? Jag tror inte det." Du tror fel ... Jag talar av egen erfarenhet men framförallt har jag jobbat en massa år i krogbranschen så jag vet vad som försiggår. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-05 11:10 | |
![]() | Föga förvånande så håller jag ju inte med dig Måns. Vad har du för belägg för ditt påstående? | |
| Thaddeus | 2011-08-05 11:11 | |
![]() | "minns apburs eminenta inlägg (i den här tråden?) om hur oprofessionellt det skulle kännas om massören njöt lika mkt som den som betalat för massage". Skrev du recidivfara. Jag kontrade lite med att förväntningen för massören inte är att njuta. Inte i samma mening som den som får massagen. Däremot sex är väl för fasen det mest njutningsfulla som finns - borde vara iallafall - för båda parter! Torrsex är oangenämt. Sex som sker på bådas villkor är angenämt (även om vaselin även då kan vara till hjälp). Vilket är det vanligaste i en prostituerads situation? Att hon tänder på sina torskar? Njuter? Nä, tror inte det vad. Och även om alla inte har det så roligt på jobbet så tror jag ändå att hennes jobb är bland de sämsta. Oavsett legalisering eller inte. | |
| Thaddeus | 2011-08-05 11:14 | |
![]() | Klart att ons är vanligt. Men jag hävdar ändå att det inte handlar om samma sak. Den tjej eller kille som "följer med" gör det av samma anledning som den som "tar hem". Samma villkor. Win-win. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-05 11:15 | |
![]() | nej, jag tror INTE att det är vanligt att horan njuter. men jag ser inte hur det skulle vara relevant. precis som i massagesituationen. eller telefonförsäljningen. | |
| sallads | 2011-08-05 11:16 | |
![]() | Men Thaddeus, de prostituerade får pengar, ganska mycket pengar... för sex... det är väl också win/win? | |
| Thaddeus | 2011-08-05 11:17 | |
![]() | Sen tycker jag att ni som jämför "några drinkar till tjejen som sedan följer med hem" med prostitution tydligt talar om er syn på tjejer. Fy fan. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-08-05 11:18 | |
![]() | öhmöh, du kan väl börja med att belägga följande påstående: "Men inse nu nångång den enkla sanningen att det är männen som kan skilja på sex och kärlek (i dom fallen nu nån gör det) , vi brukar koppla ihop dessa." Och kom nu inte dragandes med någon undersökning som säger att män är något mer positivt inställda till tillfälliga sexuella relationer - det är inte det du påstår. | |
| Thaddeus | 2011-08-05 11:18 | |
![]() | sallads: Gör du det för att tjäna lite extra pengar och kan välja den du vill sälja till ja. Gör du det för att du måste finansiera ett missbruk eller någon tvingar dig så nej. Definitivt NEJ. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-08-05 11:19 | |
![]() | Thaddeus, ditt senaste inlägg säger betydligt mer om din egen syn på tjejer som gillar (tillfällig) sex. | |
| Måns_E | 2011-08-05 11:19 | |
![]() | Öhmöh, det finns ganska omfattande forskning av olika slag som slår fast att skilnaden inom gruppen män och gruppen kvinnor skiljer sig betydligt mer än skilnaden mellan grupperna. Varför inte det även skulle gälla inställningen till sexualitet har jag svårt att förstå. Utöver det så stämmer inte ditt uttalande alls, det är bara att läsa tråden från start så kommer du att upptäcka kvinnor som resonerar som jag. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-05 11:19 | |
![]() | thaddeus 11:18. absolut, jag håller med. | |
| sallads | 2011-08-05 11:20 | |
![]() | Det är troligen inte så många som ligger med crackhoror när man kan köpa fräscha tjejer för ungefär samma peng. De som ligger med heroinister har nog vanligtvis ungefär samma hobby, knark. Dessutom måste man inte finansiera ett missbruk, det går bra att sluta, massor människor har gjort det. | |
| Thaddeus | 2011-08-05 11:21 | |
![]() | "Thaddeus, ditt senaste inlägg säger betydligt mer om din egen syn på tjejer som gillar (tillfällig) sex." - hur tänkte du då Resurrection? | |
| Thaddeus | 2011-08-05 11:23 | |
![]() | Åh sallads. Att jag inte tänkte på det. De fortsätter knarka för att det är så kul att prostituera sig och viceversa. Tänk om de skulle sluta med båda delarna. Vad tråkigt de skulle få. Daaaah. Hur många fräscha tjejer går det på en crackhora/traffictjej tror du? | |
| Lasse1978 | 2011-08-05 11:26 | |
![]() | 59 sidor om sexköp... Nu orkar jag inte riktigt läsa igenom allting men pga att jag arbetar med de här frågorna politiskt så undrar jag om någon hänvisat till Rose Alliance för att se vad dom tycker om att några av er pratar över deras huvud? Om någon påpekat att det är mest män som säljer sex? Att polisen trots detta enbart bevaka kvinnliga sexarbetare? Att HBT-människor säljer sex i stor utsträckning? Att kvinnliga sexarbetare riskerar att förlora sina barn även om dessa aldrig varit i kontakt med sexförsäljningen, som dessutom är fullt laglig? Är så trött på att andra sitter och moraliserar kring andras liv och tror dom vet bäst. Visst, det finns de som far illa av sexarbete, men det finns folk som mår dåligt av sitt yrke oavsett bransch. Skillnaden är dock att om du söker hjälp som sexarbetare riskerar du att förlora allt du kan tänkas ha byggt upp i ditt liv. Dina barn, ditt hem, din frihet. För hur lagligt det än är att sälja sex så har du bara rätt att göra det så länge du håller käften, för gör du inte det så slår morallagarna på istället och dom kan vara minst lika effektiva som den riktiga lagen. Dessutom förvägras de som säljer sex att betala skatt och står därför utan social- och sjukförsäkring, ingen pension klirrar in vid 65. Detta förutsatt att du inte filmar det hela och ger ut det som porrfilm, isf är det nämligen helt ok med både sexköp och koppleri. Jag tycker att vi ska låta _vuxna_ människor fatta beslut som rör deras egen kropp, det är inte upp till grannen att berätta vad som är rätt och fel. Utöver detta önskar jag att adekvat, empatisk och icke moraliserande hjälp ska finnas för de som behöver hjälp. | |
| Måns_E | 2011-08-05 11:29 | |
![]() | Lasse78, mycket bra inlägg. | |