Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 099 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Midna79 | 2010-06-04 22:58 | |
![]() | Haha, man kan tro det | |
leker | 2010-06-04 22:59 | |
![]() | Vad har du för ras sa du? | |
Midna79 | 2010-06-04 23:01 | |
![]() | nova scotia duck tolling retriever | |
leker | 2010-06-04 23:02 | |
![]() | hahaahaha ;D | |
Midna79 | 2010-06-04 23:03 | |
![]() | Gräsänder ...beware | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-04 23:05 | |
![]() | Leker: Du behöver inte hålla med mig, du är söt ändå;) Jag har gett upp den här tråden redan faktiskt. Angående malman så har hon inte skrivit något felaktigt angående fostrandet av sin jycke, hon har hela diskussionen igenom hävdat ett ägaransvar och inget annat! Ha så kul med tråden:P | |
leker | 2010-06-04 23:07 | |
![]() | Min story varför jag blir så engagerad i dessa trådar då: Har uppfostrat hästar och hundar sen barnsben. Tagit många omplaceringar och hjälpt till vid behov. Nu har jag två omplacerade katter och en omplacerad hund och en hund till som jag faktiskt skaffat själv :) Omplaceringshunden var rapporterad som aggressiv vid utställningar, hade även bitit ett barn och huggt mot en domare. Jag tog honom till mitt hem med barn, katter och massa kul liv. Detta var nu år sen ... så det beror nog på vart hunden bor, inte på hunden själv.. Det var ett exempel på flera.. | |
Midna79 | 2010-06-04 23:10 | |
![]() | Både arv och miljö påverkar en individ, oavsett om det är människa eller hund. Ibland kan man inte göra tillräckligt med miljön, och ibland kan man det - som i fallet med lekers omplaceringshund. Det är fantastiskt roligt när en sorlig historia får en fint slut. | |
Hanniet | 2010-06-04 23:11 | |
![]() | Både amstaff och pitbull används ofta som terapihundar i USA. Och jag vet många barnfamiljer som har amstaff. Så med rätt uppfostran är dom underbara hundar. Man kan inte få en mer tillgiven hund. Se på programmen på animal planet till exempel. Dom hittar pits som har blivit misshandlade, vanskötta och använts som "kamptrasor" och ändå ser man på hela hunden att den säger, "jag älskar dej, tack för att du räddar mej" Otroliga hundar! Har själv en amstaff som är en av de snällaste hundarna jag träffat. Tillgiven, kelig, tålmodig och otroligt glad och lekfull, hon älskar alla. Har aldrig visat aggressivitet mot någon och jag är övertygad om att det skulle krävas mycket för att hon skulle "attackera" någon. MEN om det händer något så vet jag att jag har en otroligt stark, envis och kampvillig hund. Mitt jobb/ansvar som hundägare är att aldrig låta det gå så långt!! Så för att svara på frågan, NEJ pitbull är inte farlig som ras! | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-04 23:11 | |
![]() | Vågat av dig att göra med knodden hemma och allt. Skulle rekommendera dig till att genast sluta, men antar att det inte hjälper;) | |
Sporten4 | 2010-06-04 23:12 | |
![]() | Ja, men hur djävla svårt är det att förstå att vissa raser är mer krävande och svårhanterliga? I denna tråden verkar det vara kvinnfolk som vill ha dessa "tuffa" raser är det något sorts vapen för er eller? | |
leker | 2010-06-04 23:12 | |
![]() | Midna: ja, det var på gränsen för honom. Vi tog en tik innan dess, en vacker blandras.. Hon var 6 år, men vi fick bara ha henne i två år :( Cancer.. | |
leker | 2010-06-04 23:13 | |
![]() | sporten4: när ska du haja att en pitbull inte är svår? | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-04 23:13 | |
![]() | Här kan man inte komma och "svara på frågan" detta är en fråga det finns många olika åsikter om;) | |
leker | 2010-06-04 23:15 | |
![]() | nouba: var det sista till mig.. det med knodden>? | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-04 23:16 | |
![]() | Yes det var det. | |
leker | 2010-06-04 23:18 | |
![]() | Knodden är 7 år och har bra pli på sina 80-kg hundar, så det är inga problem där :) Självklart har vi koll så ni slipper undra ;) | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-04 23:20 | |
![]() | Leker: Ja det blir nog säkert bra med det där, personligen skulle jag aldrig ta in en okänd vuxen problemhund i mitt hus med barn. Men alla är vi olika:) | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-04 23:20 | |
![]() | Det är det som gör diskussioner och debatter så intressant=) | |
Sporten4 | 2010-06-04 23:23 | |
![]() | Ja, det är ju svårt att göra något ogjort när väl hunden huggit och kanske slitit sönder ansiktet på barnet. Det brukar ju vara sådana tidningsrubriker titt som tätt. | |