Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 819 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:25 | |
![]() | Remvarinj: Jag missar helt enkelt att evenemanget är medan biljetter finns kvar... | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:29 | |
![]() | En ros te maj? Det kändes fint - särskilt med tanke på att jag överlevde så att jag fick uppleva det... jag var ju ganska säker på att jag skulle dö idag! Men det gjorde jag alltså inte. Man kanske skulle försöka göra sig av med det här löjliga beteendet! Jag tror jag började idag faktiskt! Ja, Kissed - milt uttryckt så är jag nog lite smånervös inför flygningar | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:32 | |
![]() | Det är samma med mej. Jag fick sitta i cockpitt hem från Bulgarien en gång:-). Jag fatta inte heller förän efteråt vilka snygga kaptener det va:-) | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:33 | |
![]() | Ja, vad är dealen med att bli flygrädd i trettiårsåldern, efter att inte ha tänkt i de banorna innan? (Så är det för mig) :/ | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:34 | |
![]() | Höll du i spakarna, kissed? :) | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:35 | |
![]() | Hade lust men det hade kanske varit att gå lite för långt:-) Jag var däremot lite orolig att de inte höll i ratten. Satt och fika å allt.-) | |
eric1971 | 2008-12-21 23:35 | |
![]() | varför är ni rädda för att flyga? | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:37 | |
![]() | För att man kan ramla ner... | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:38 | |
![]() | :-) Jag tror att det är för att man inte själv har nån kontroll. Och för att om det händer något så är det oftast lika med döden. | |
eric1971 | 2008-12-21 23:38 | |
![]() | jaså, en båt kan sjunka, en buss kan köra ner i en ravin, tåg spårar ur och man kan smälla in i en bergvägg med bilen... | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:39 | |
![]() | Inte samma sak, Eric. Om en bil får motorstopp så stannar den. Om ett flyg får motorhaveri så dör man. | |
eric1971 | 2008-12-21 23:41 | |
![]() | nä, men om en busschufför får en infarkt i 100 o kör ner i en 200 m djup ravin, övrelever man då? | |
Ekliptikan - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:43 | |
![]() | Människor som inte tänker efter innan de skriver saker... | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:44 | |
![]() | Ja, jag var ju som sagt också inne i cockpiten - men det lugnade mig ungefär lika mycket som en omskärelse utan bedövning skulle göra. Jag är mest rädd för rädslan antagligen.. och det faktum att man inte mitt i flygturen kan gäspa och säga "Nej, gott folk - det här var obehagligt, jag tror jag kliver av en sväng". Det är den där hjälplösheten man känner med sin lilla flytväst 10000 meter uppe i skyn som är spyframkallande. Men.. nu har jag gjort det igen, och det är antagligen inte sista gången heller. På´t igen bara! | |
eric1971 | 2008-12-21 23:44 | |
![]() | fast visst kan jag förstå oron.. Försöker undvika att tänka på allt som kan gå åt skogen och tänka på hur kul det blir när man kommer fram istället | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:46 | |
![]() | Fan va roligt sagt,,,*ASG* Jag är mest rädd för rädslan antagligen.. och det faktum att man inte mitt i flygturen kan gäspa och säga "Nej, gott folk - det här var obehagligt, jag tror jag kliver av en sväng". | |
deathinvegas - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:46 | |
![]() | eller äta det goda minigodiset i snackpacken o sova gott | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:46 | |
![]() | Är inte så förtjust i att åka buss intill raviner heller, nej, men ändå inte samma sak...Det känns ju som om man trotsar naturlagarna på ett jävligt skrämmande sätt när man flyger. Och minsta fusk från någon (teknikerna som undersöker planet före start, eller piloten) kan få ödesdigra konsekvenser. Som kissed säger så handlar det om en total kontrollförlust. | |
kissed - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:48 | |
![]() | Håller med dej Sylvia! Är man kontrollmänniska så är det skrämmande med flygning. Men jag vill verkligen klara av att flyga igen. Jag älskar att resa men man kommer ju inte så långt utan flyg. | |
poänglös - Ej medlem längre | 2008-12-21 23:49 | |
![]() | Att bli flygrädd i vuxen ålder är tydligen ganska vanligt. Dessutom kan man ju knappast kritisera en irrationell skräck för att den kommer vid en konstig tidpunkt. Det ligger liksom i dess natur att inte vara logisk och konsekvent. Finns tre vägar att gå: 1) Strunta i Thailand, Skåne och Berlin och fira jul på Pelikan, rationalisera valet med klimatargument 2) Pumpa benzo, bärs och betablockare i incheckningskön 3) Ta tag i fobin lite mer långsiktigt med kbt eller nåt så den inte sprider sig till andra "okontrollerade" situationer (bussresor, hetsbräden, morgondrömmar) En fd flickvän körde med alt. 2 vilket funkade hyfsat men första semesterdan var hon aldrig särskilt pratabel. En kompis valde trean vilket funkade bra och fick henne att undra varför hon inte gjort det tidigare. Tror jag rekommenderar trean till er båda, Uisge och Sylvia. Å andra sidan är nog jul på Pelikan rätt så mustigt... | |