Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 837

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Teppy2008-06-29 15:13
Antal inlägg: 2314

så, nu har jag läset inläggen jag missat under helgen.

alltså, det är ju likadant som jag anser att anorektikerna är lite konstiga och borde äta.. varför inser man inte sitt problem som sagt?

det behöver inte alltid handla om de feta.. men just denna tråden handlade om det, så givetvis är det de man pratar om.

men äsch, palla

Teppy2008-06-29 15:13

så, nu har jag läset inläggen jag missat under helgen.

alltså, det är ju likadant som jag anser att anorektikerna är lite konstiga och borde äta.. varför inser man inte sitt problem som sagt?

det behöver inte alltid handla om de feta.. men just denna tråden handlade om det, så givetvis är det de man pratar om.

men äsch, palla

Teppy2008-06-29 15:14

underbart med dubbelpost

grönöga - Ej medlem längre2008-06-29 15:19
Antal inlägg: 5570

Teppy: "varför inser man inte sitt problem som sagt?"

Jag kan bara svara för mig själv *lika bra att poängtera det.. ;)*.
Jag insåg mitt problem Teppy, för länge sedan. Jag var helt enkelt bara för lat och bekväm för att ta tag i det. (Och jag är uppenbarligen den enda "tjockisen" som av just dessa orsaker inte gått ned i vikt... ;))

trashone - Ej medlem längre2008-06-29 15:32
Antal inlägg: 18678

Uppenbarligen? *skratt* Delge sånt får man väl avgöra själv om man vill göra.

grönöga - Ej medlem längre2008-06-29 15:38

Absolut!

Jag blev helt enkelt bara trött på att läsa om hur "alla" som var överviktiga var det pga eventuella mediciner, sjukdomar bla bla bla. Det finns "friska" överviktiga som blivit det rätt och slätt pga kombinationen -matlust/snaskfia/lathet/ tillfälligt usel karaktär... ;)

trashone - Ej medlem längre2008-06-29 15:41

Ja? Du vill ha sällskap mao?

grönöga - Ej medlem längre2008-06-29 15:46

Hehe. Nä, jag klarar mig fint själv ;)
Tyckte bara att det var ett överdrivet "daltande" med "tjockisarna"...

trashone - Ej medlem längre2008-06-29 15:47

Ahh. Ja medmänsklighet är daltande. Det har jag alltid sagt.

grönöga - Ej medlem längre2008-06-29 15:49

Nu "vränger" du på det Trashone, du vet att det inte är den delen av diskussionen jag menar.

Nemi2008-06-29 17:03
Antal inlägg: 5952

Snoosy:
jag står inte bakom någon som forumvärd, jag har låtit en hel del överdryga inlägg stå kvar för att det har handlat om en handfull personer som alla beter sig lika "illa" i sina ordval och argumentationstekniker och om jag hade raderat en del inlägg hade resten av tråden sett rätt så skum och osammanhängande ut. Jag har tagit bort några som varit helt oacceptabla dock.

Vad gäller det som kan klassas som "otrevligt mot vissa människor" så tycker jag personligen inte att uttalanden om att överviktiga lever onyttigt kan klassas som någon attack mot överviktiga och som något som någon behöver ta åt sig personligen. Visst är vikt och utseende en känslig fråga men man kan faktiskt själv oftast välja om man ska bli kränkt eller ej av uttalanden om detta.

StuntmanMike - Ej medlem längre2008-06-29 17:12
Antal inlägg: 648

Då hoppas jag att du, Nemi, kan respektera att en del här inte kan läsa uttalanden som dessa utan att ta illa upp, oavsett om vi är överviktiga eller ej. Det är inte fråga om välmenande råd (jag tycker snarare att det är på gränsen till "attack" som du kallar det) och uttalanden i denna genren kan ej heller bortförklaras i efterhand med att skylla på att man blivit provocerad, sådant funkar bara på mellanstadiet.

Ordprofeten 2008-06-25 kl 23:51
Miss _ A, "Tror ni på fullaste allvar att alla överviktiga sitter i en soffa och svullar?"
•Ja

"Då kanske ni borde slita er från Betapet, ge er ut i verkligheten och titta er omkring."
•Feta rör sig sällan i verkligheten, ofta är de hemma i soffan och svullar

"De flesta överviktiga jag känner, mig själv inkluderad, trivs mycket bra med sig själva och sin kropp, äter sund mat och tränar."
•De flesta överviktiga hatar sig själva men har svårt med karaktären, ofta är omgivningen medskyldig eftersom de inte sätter stopp för ätandet i tid, i vissa extrema fall utfodrar omgivningen den överviktiga, tills de slutligen dör.

"Ska vi gömma oss under ett skal och banta, sluta ta en kaka till kaffet på helgen eller äta på McDonalds några gånger per år bara för att trångsinta människor anser att överviktiga inte har där att göra?"
•Nej, ni bör göra det för att ni håller på att ta livet av er och de sjukdomar ni samlar på er kommer kosta samhället en massa pengar, pengar som kunde gå till ofrånkomliga sjukdomar, barnomsorg, försvar och sänkta bensinpriser. ETC....

ordprofeten - Ej medlem längre2008-06-29 17:16
Antal inlägg: 1302

När ett inlägg återanvänts ett visst antal gånger borde väl ändå upphovsrätten kicka in... Hur får jag betalt för dessa ständiga saxningar?

trashone - Ej medlem längre2008-06-29 17:17

Du slipper undan att bli stenad.

Nemi2008-06-29 17:31
Antal inlägg: 5952

StuntmanMike:
jag har tidigare skrivit att ett antal inlägg från flera olika personer varit dryga och olämpliga. Jag gillar inte att denna tråd har spårat ut helt men det är inte enbart en debattörs "fel" utan flera stycken och därför så skulle jag antingen kunna radera merparten av hela tråden eller låta den vara kvar och hålla mina tummar för att debattörerna kan försöka hålla sig till sakliga argument samt låta bli att hugga på gliringarna från andra.
Det går att ignorera sådant man blir irriterad på för att hjälpa till att hålla diskussionen på en vettigare nivå och enligt huvudämnet. Man kan faktiskt låta "motpartens" dryghet få stå för sig själv och låta bli att sjunka till den nivån själv, visa att man kan bättre än så.
Jag som forumvärd har inte raderat särskilt mycket eller varnat någon debattör eftersom jag tycker att det finns någon "extra god kålsupare", därmed har jag inte sagt att det inte varit otrevlig ton i denna debatt för det har det.

Vi kan få denna diskussion till en bättre nivå om alla hjälps åt. Jag må vara en obotlig optimist somtror på folks förmåga att bita ihop och låta bli att "ge svar på tal" men sådan är jag.

Istället för att fortsätta diskutera vem som drygat sig mest så kan det vara en tanke att istället ta kommandot och föra den diskussion som var menad att föras från början, typ :)

Nu är jag väldigt off-topic själv men jag ville bara uppmana till besinning och att gå tillbaka till ämnet.

/Nemi

oceano - Ej medlem längre2008-06-29 17:32
Antal inlägg: 1563

Bra skrivet mike!!

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-06-29 17:43
Antal inlägg: 1045

Jag tycker båda sidorna verkar vara lika goda kålsupare

piggelin882008-06-29 17:43
Antal inlägg: 675

Värst va många trångsynta människor det verkar finnas.

Snoosy2008-06-29 18:42
Antal inlägg: 4273

Nemi, jag väljer att citera hela ditt inlägg!
Du började så bra
''jag står inte bakom någon som forumvärd, jag har låtit en hel del överdryga inlägg stå kvar för att det har handlat om en handfull personer som alla beter sig lika "illa" i sina ordval och argumentationstekniker och om jag hade raderat en del inlägg hade resten av tråden sett rätt så skum och osammanhängande ut. Jag har tagit bort några som varit helt oacceptabla dock.''

Sen kommer du med detta.
''Vad gäller det som kan klassas som "otrevligt mot vissa människor" så tycker jag personligen inte att uttalanden om att överviktiga lever onyttigt kan klassas som någon attack mot överviktiga och som något som någon behöver ta åt sig personligen. Visst är vikt och utseende en känslig fråga men man kan faktiskt själv oftast välja om man ska bli kränkt eller ej av uttalanden om detta. ''

Du får det att låta väldigt enkelt. Om det är som du säger, så är det väl enkelt för en homosexuell att välja bort att nån skriver nedvärderande mot denna eller kallar någon för rasisistiska saker.
Det är ju bara att välja att bli kränkt eller ej, enligt dig.

Tycker ditt inlägg spårar ur där..
Det är inte så enkelt som du tror!

illiterate - Ej medlem längre2008-06-29 18:51
Antal inlägg: 6521

Jag tycker tråden kan låsas eftersom den inte leder någon vart under "snack"-fliken ändå. Visst skulle man kunna få upp diskussionen på en seriös nivå om alla gjorde sitt bästa, men det lär inte hända så länge den ligger under snack. Egentligen borde de som känner för att fortsätta ta denna diskussion på allvar starta en ny tråd under seriöst där man slipper pajkastningen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?