Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 18 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-20 01:01 | |
![]() | Eller en kontakt till att sova där..lite mysko är det. | |
| golden | 2010-10-20 02:51 | |
![]() | oturen är på mig i ett.. jag misstänker nåt slags ond ande | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-20 07:59 | |
![]() | Jag hittade följande tråd. Som antagligen borde plockas över till den här tråden. www.betapet.se/forum...ad id=25161 Betapets spelserver är bevisligen förtrollad av en ledsen vålnad eller en orolig gast. Det går helt enkelt troll i den här internetsidan. :) | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-20 09:04 | |
![]() | Funderar på att ladda plånboken med ett tjockt knippe sedlar och sticka på Kropp & Själmässa i Solna till helgen. På menyn finns godsaker såsom spådom, blodanalys, jordstrålning, kristaller, djurkommunikation, handtydningar och inte minst CD-musik. Jag åker dit med skräckblandad fasa. Kan bli hur kul som helst. Väl mött. | |
| le-lou | 2010-10-20 10:52 | |
![]() | Jag skulle gärna åka med ! Betänk vilka intressanta dispyter som skulle uppstå väl på plats :D | |
| dinodog | 2010-10-20 11:45 | |
![]() | Min mamma sa alltid när hon levde."Var och en är salig i sin tro". Tycker den här tråden har spårat ur. Bara en massa tjafs och länkar hit och dit. JAg har full förståelse att en del inte tror på något efter döden. Men att man gör en så stor affär av det tycker jag är sorgligt. Att man sedan mer eller mindre psykförklarar en del här tycker jag är tragiskt, var finns repekten för oliktänkande undrar jag. Nu finns det människor som finner tröst, i sin stora sorg efter att ha förlorat en nära anhörig, eller vän genom att gå på en seans och få "kontakt". Kan inte dom få ha det då och må bra på det? Nä då ska det komma någon och sparka undan benen på dom och förklara dom psyksjuka. Ni som aldrig har förlorat någon nära anhörig, ni vet inte hur ni kommer att reagera den dagen det inträffar. Antingen kanske ni inte reagerar något nämnvärt, eller så blir ni helt förlamade av sorg. Man kan på förhand inte säga hur man kommer att reagera. En god vän till mig förlorade nyss sin svärson, väldigt hastigt genom en olycka. Hela famljen går omkring helt chockade, det var ju så mycket som inte blev sagt och gjort och nu är det för sent. Så tänk efter livet är så skört och sårbart. | |
| le-lou | 2010-10-20 12:12 | |
![]() | klar var man ska och får tro på vad de vill. det blir dock lite trångsynt att se på diskussionen endast från det hållet - vad jag främst vill diskutera är hur trovärdiga medium är och att man verkligen bör ifrågasätta dem, de utnyttjar just det faktum att människor söker efter tröst, vägledning, precis som du säger. Helt ofarligt ? nej inte speciellt. Gå tillbaka till mitt inlägg om min kompis och säg att det är helt ofarligt. | |
| LisaLong | 2010-10-20 13:27 | |
![]() | lelou bara nyfiken på vilket inlägg du pratar om? Orkar inte gå igenom alla 61 sidorna | |
| dinodog | 2010-10-20 14:53 | |
![]() | Skulle nog inte kalla det att utnyttja. Mediumet vet ju inte varför jag kommer dit. Det vet inte om jag har någon anhörig som har dött, eller om jag är sjuk eller har en skilsmässa bakom mig. Det är ju inte så att man får fylla i något frågeformulär om varför man kommer dit liksom. Tråden handlar ju faktiskt om "Kontakt frän andra sidan" Trådskaparen ville höra våra historier. Men istället har den här tråden spårat ut totalt. Jag undrar har du vart på någon egen sittning? Men troligtvis har du inte det, eller så har du förkastat det du har fått till dig. Du relaterar till en kompis till dig som vart med om något och? Bara för att din "kompis" inte upplevde något som den kunde ta till sig, innebär det ju inte att alla vi andra här inne har fel med det vi har upplevt eller? | |
| le-lou | 2010-10-20 15:36 | |
![]() | dinodog - mediumet vet inte? det är ju ungefär samma sak som att jag driver ett gym och inte vet varför folk kommer dit. Tycker inte tråden spårat ut förutom igår då. ligger i snack och det är intressanta frågeställningar hela tråden igenom. nej jag har inte varit med på någon sittning. Skulle aldrig utsätta mig för att bli läst. Ja jag har både en kompis och en i familjen som varit. Jag säger inte alls att ni inte har upplevt något alls. Jag säger bara att ni verkligen borde läsa på vad cold readings innebär. tom Carolina Giertz själv erkänner att det pågår i Det Okända, men hon säger att det är inte hela tiden. Om det tvistar så de lärde. Jag hävdar att Terry E är en mästare på just det. | |
| le-lou | 2010-10-20 15:37 | |
![]() | Caroline medger det i intervjun som står att läsa i wordpress för övrigt. | |
| LisaLong | 2010-10-20 15:43 | |
![]() | dinodog ja jag trodde också folk skulle berätta sin historier:) Men vi som vet...vet ju:) Själv ska jag till 2 "spökställen" i Skottland nästa vecka, får se om det finns nåt som har lust att visa sig på ett eller annat sätt:) Gör det inte det så är själva nattutflykten kul varjefall:) | |
| le-lou | 2010-10-20 15:52 | |
![]() | nån här som tittat på Uppdrag Gransknings undersökning av just Det Okända? svt.se/2.128342/1.18...os =extra_0 Nån som såg det ? | |
| LisaLong | 2010-10-20 16:08 | |
![]() | Konstigt..varför ställde hon då upp i programmet om hon tyckte det var obehagligt??? Tror knappast någon stog med pistol och tvingade henne delta. | |
| le-lou | 2010-10-20 16:10 | |
![]() | det är nog inte det väsentliga i det här. jag reagerar starkt mot detta: "Vi frågar henne hur redaktionen tänker när de ringer upp sörjande föräldrar som förlorat sina barn. - Hade det varit hennes dotter, och hon hade velat träffat mediet och fått tala med sin dotter via mediet så hade det här kunnat vara det bästa som hade hänt henne, säger Caroline Giertz." Skulle gärna velat se det här inslaget + debatten. Undrar om det går att få tag på någonstans. | |
| LisaLong | 2010-10-20 16:15 | |
![]() | jag ska se om jag kan hitta det nånstans | |
| PalomaFaith | 2010-10-20 16:35 | |
![]() | -För ett par år sedan när jag var nere i cykelkällaren i mitt hus och trixade lite med cykeln så slocknar lampan, men helt plötsligt lyser ett blått ljus upp på väggen bredvid mig, ca 1 m i diameter och lyser i några sekunder. Jag tänker att det måste vara ett ljus från nån ventil eller nåt, men icke. Ingen väggventil så långt ögat kan nå, och jag var ensam där nere, så det var ingen som busade med mig. Kanske låter löjligt, men det var skitobehagligt. - Sen har jag även varit med om jättemånga gånger att när jag är hemma i lägenheten så är det nån som knuffar mig i svanken, ofta såpass att jag tappar balansen. Sen har jag känt nån som la en hand på min axel när jag var ensam ute på balkongen, skitskumt och jätteäckligt. - Men det sjukaste av allt är en lampa som jag har hemma, den lever sitt egna lilla liv och tänds och släcks lite hur som helst. Jag och en kompis skojade om att det var ett spöke/ande som låg bakom det, så vi började "prata" och hetsa spöket/anden och säga typ "Aa men om du är här nu då, tänd lampan så att vi ser att du är här." OCH DEN TÄNDES! Första gången så trodde vi att det var ett sammanträffande bara, men vi testade det säkert 5 ggr, och det funkade VARJE gång. | |
| LisaLong | 2010-10-20 16:40 | |
![]() | PalomaFaith ta kontakt med det okända:) | |
| Bim1964 | 2010-10-20 17:28 | |
![]() | le-lou du skriver att du aldrig skulle utsätta dig för en sittning. Varför kan man undra är du rädd? Om du nu inte tro på att det fungerar är det ett ypperligt tillfälle att få din teorier besannade eller helt ikullkastade :). | |
| LisaLong | 2010-10-20 17:54 | |
![]() | Bim1964 exakt:) | |