Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Triss - Ej medlem längre | 2013-05-31 20:23 | |
![]() | ttiitii, du är nog inte heller immun mot livets svarta sidor. Nu menar jag inte att livet är ett nollsummespel, men man kan inte åberopa jesus i precis allt som är positivt och skylla på någon syndig (Djävulen tex) i allt dåligt. Då tar man inget som helst ansvar själv. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2013-05-31 20:26 | |
![]() | Jag tror inte det berodde på jesus att den gamle mannen dog snabbt, inte heller att det berodde på satan att fyraåringen dog lika fort. | |
| Claysune | 2013-06-01 00:47 | |
![]() | Till Triss som funderar på possitivt och negativt.. Jh.10:10. "Tjuven komme bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de skall ha liv, ja, liv i överflöd. Hoppas du förstår vad jag menar. Mvh. c-s | |
| uppfunnen | 2013-06-01 06:10 | |
![]() | Clay!!! Kan du inte ens med ett enda eget ord svara på alla dessa frågor och tankar i denna tråd utan att enkom komma med bibelcitat??? | |
| uppfunnen | 2013-06-01 06:12 | |
![]() | Och iför övrigt kan man konstatera att det är just detta som är ett resultat av just hjärntvätt! | |
| ingson | 2013-06-01 08:04 | |
![]() | Jag förstår inte claysunes 00:47 svar till Triss, hoppas att Triss förstår | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-01 08:40 | |
![]() | jag förlitar mig på Gud och det räcker för mig.och har jag blivit hjärntvättad nej det har jag inte.bestämde jag mig att gå denna väg på 1 dag ?en månad ? Nä det tog lång tid med ifrågasättanden.Tro på tur och otur gör det för all del.Oroligt hur mycket "tur" jag fått sen jag började vandra med Gud. | |
| kajix | 2013-06-01 10:53 | |
![]() | "Nä det tog lång tid" ett av hjärntvättens attribut | |
| Triss - Ej medlem längre | 2013-06-01 10:53 | |
![]() | Jag får nog förbli ofrälst för jag fattar ingenting! | |
| Claysune | 2013-06-01 12:22 | |
![]() | Till triss : Kalla det vad du vill, jag grundar det jag skriver på vad bibeln säger, Du skriver, "jag får nog förbli ofälst". Ett enkelt vittnesbörd av jag själv upplevt. Blev frälst som 12-åring och har haft och varit med om fantastiska saker i ting under min livstid. Under min studietid i Seattle USA blev jag helad på ett ögonblick från en stark inflammation i njurarna. Läkaren sa till mig så här , om du inte lägger dig in på en specialklinik så tar jag inte ansvar för ditt liv. Det var en Torsdag. jag skulle ge honom besked senast måndag. Faktum hade jag i mina tankar att resa hem till Sverige . På söndag Kväll talade en Evangelist från Portland Oregon över en text "Yes you can". på mötet sitter en pensionerad missionär från Sverige, han förnimmer eller kände på sig att gå tvärs över gatan och be för mig för han visste om min situation. Gick ut från mötet, tvärs över gatan, knackade på min dörr,jag låg i sängen ock var helt slut. Han säger när han står i dörröppningen, Jag skall be till Gud för dig. Jag kan så att säga höra de fasta stegen på ekparketten som han tar fram mot sängen. Så fort han lägger händerna på mig o ber kommer en varm ström genom mig och jag känner hur det blir bra i njurarna. Går med frimodighet till läkaren o talar om vad som hänt. Du kan väl åtmindstonde göra en koll på en sjukhusmotagning som endast kostar 25Dollar, .jag gjorde det och han hade inget annat att säga änn han visste inte orsaken till inflammationen. Jag har även upplevt många andra saker i mitt liv men jag vill inte trötta ut dig med det. Men om du vill så kan jag återkomma med det senare. Mvh c-s | |
| Triss - Ej medlem längre | 2013-06-01 12:30 | |
![]() | Nej tack, du behöver inte återkomma | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-01 14:16 | |
![]() | Du får gärna återkomma claysune. | |
| kajix | 2013-06-01 14:26 | |
![]() | Har ni som upplevt saker och tror att gud är inblandad aldrig funderat över att det som skett skett utan någon inblandning? | |
| uppfunnen | 2013-06-01 14:26 | |
![]() | Och röja mer och mer hjärntvätt! | |
| kajix | 2013-06-01 15:31 | |
![]() | förresten vilken bibel ska man läsa och varför görs det nya översättningar hela tiden? | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-01 15:34 | |
![]() | Jesus är underbar :) | |
| Salka1 | 2013-06-01 17:25 | |
![]() | Den här tråden är underbar! Har läst igenom det mesta och det var länge sedan jag fick skratta så gott. Vilken fantastisk lördagsunderhållning. Kan det vara jesus som ligger bakom? | |
| Gunilla _ | 2013-06-01 17:43 | |
![]() | Trist bara att ens direkta frågor hoppas över... :p | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-01 20:22 | |
![]() | kajis,självklart har jag försökt att tro att saker och ting hänt utan inblandning men det håller inte tyvärr,varför det skrivs nya Biblar,1917 års översättning är svårläst på gammalsvenska,folkbibel och Bibel 2000 är lättre,Men själv föredrar jag Handbok för Livet med många bra förklaringar i den ap dyr men brukar finnas på Loppis för en 5:a | |
| kajix | 2013-06-01 22:32 | |
![]() | ny fråga. bibeln börjar med att berätta om vad som hände i begynnelsen. vem var med då och kunde skriva ned detta? | |