Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-06-09 21:27 | |
![]() | wskrzeszenie Deckarförfattare och andra skönlitterära författare brukar man också gör research för .. tror du att det också är material som återger verkligheten? Sanningen från flyktingläger är tydligen inte nog -- utan man måste dikta ihop hjärtskärande historier ..... | |
| micro113 | 2013-06-09 21:27 | |
![]() | Porla Då är det ju tur att "filmteamet" kan använda sin egen fantasi då ... eller vad ville du säga? | |
| micro113 | 2013-06-09 21:29 | |
![]() | jaapmeister Nej, det går inte att ha någon tydlig kommunikation med människor av ett visst slag så fort ordet "flykting" eller "invandrare" kommer i spel ... Då blockerar vissa flockar.. | |
| wskrzeszenie - Ej medlem längre | 2013-06-09 21:30 | |
![]() | Jag tror i och för sig inte att "Sanningen från flyktingläger" har den där feelgood-prägeln du vill insinuera ... | |
| Bitte - Administratör | 2013-06-09 21:33 | |
![]() | Nu börjar det vara låg nivå Bitte | |
| micro113 | 2013-06-09 21:38 | |
![]() | wskrzeszenie Så då får man dikta ihop historier istället .. eller vad menar du? | |
| micro113 | 2013-06-09 21:41 | |
![]() | Bitte Jag tycker det varit låg nivå hela tråden - där människor inte kan skilja på att man inte vill att barn styrs i sina åsikter och huruvida man är "främlingsfienlig" eller inte. Fritt fram för andra att tillskriva mig vilka åsikter som helst ... men ajabaja om jag svarar något som kan uppfattas som "otrevligt". | |
| Måns_E | 2013-06-09 21:48 | |
![]() | Men micro, folk har ju bara bett dig förklara på vilka grunder du resonerar som du gör. Den oberoende stiftelsen friends måste väl få ta fram vilket material de vill utan att det skall vara någon stor grej? Sveriges skolor har väl ingen som helst skyldighet att använda materialet om det visar sig undermåligt? Att det är fiktion är väl inte på något sätt ett bevis för att det skulle vara tendentiös propaganda i ett politiskt syfte? | |
| Minta | 2013-06-09 21:53 | |
![]() | micro läs mitt inlägg igen, du har inte läst det på rätt sätt. | |
| micro113 | 2013-06-09 21:59 | |
![]() | Måns_E Börja om och läs från sidan 1 och framåt så är det tjatat hur många gånger som helst. Att folk i tråden sedan inte klarar av att hålla fokus på trådens ämne utan skall flyta ut i annat får du lägga och dem och dig själv. | |
| marmotte | 2013-06-09 22:02 | |
![]() | micro, du förstod inte vad minta menade. Hon menade att om filmmakare får en flyktings "äkta" historia att göra film av så kommer förhoppningsvis inte barnets verkliga namn att redovisas - om inte annat så av sekretesskäl - och hur ska du då kunna kolla att det är en "äkta" historia? Jag anar att du på ditt knivskarpa och kritiska vis genast skulle sätta dig här och envist hävda att historien är påhittad för det går inte att kolla sanningshalten i den. Du har lite problem med läsförståelse, det är rätt uppenbart. Du kanske borde träna lite på den innan du börjar "tänka kritiskt". Man kan inte tänka ett vettigt dugg kring sånt som man har missförstått fullständigt. | |
| Minta | 2013-06-09 22:02 | |
![]() | Jag tror att det bara är du som hakar upp dig på att det rör sig om flyktingbarn, hade det varit funktionshindrade eller homosexuella hade det inte varit hjärtskärande historier. Det är just för att det är flyktingbarn som skolan inte får arbeta med värden. | |
| Minta | 2013-06-09 22:03 | |
![]() | Ovanstående till micro. | |
| micro113 | 2013-06-09 22:04 | |
![]() | marmotte Varför skulle jag hävda att en dokumentär var fiktion? I det här fallet rör dig som om fiktiva berättelser - inte dokumentärer -- varför skall vi låtsas annat? | |
| ingson | 2013-06-09 22:06 | |
![]() | MånsE 21:48 Micro har svarat mig på det (om jag förstått rätt) att det inte ska vara tillåtet att erbjuda=trycka på . Kanske främst för att skolan inte klarar att värdera materialet. | |
| Minta | 2013-06-09 22:08 | |
![]() | Hur kan du veta att en dokumentär är sannare än fiktion? Fiktiva berättelser kan vara minst lika sanna som en "sann" berättelse. En dokumentär kan ändå inte vara ren och objektiv. Ja, jag tror att du ser dig som en annan don quijote som slåss mot dumheten, men det är i själva verket väderkvarnar. Bara för att du är ensam har du inte rätt. | |
| micro113 | 2013-06-09 22:09 | |
![]() | ingson Det här är inte att erbjuda, utan att trycka på ... "Nu uppmanar vi Sveriges skolor " | |
| micro113 | 2013-06-09 22:11 | |
![]() | Minta Nej, enligt dig finns ingen sanning - mer än det du vill skall vara sant. Väljer man din väg är allt sant .. Jag har förstått att du resonerar så ... Vi kan ju faktiskt helt sluta med att ta del av andra delar av världen faktiskt och bara sitta och fantisera själva... Det fungerar ju lika bra ... bara vi fantiserar i linje med vad du tycker. | |
| micro113 | 2013-06-09 22:13 | |
![]() | Dessutom är jag inte ensam .. och retoriken "alla andra" gör inte saker legitima.. Anser du att "alla andra" räcker för att göra något legitimt, då måste du ju också anse att Hitler och Nazismen hade berättigande .. eller hur? | |
| Minta | 2013-06-09 22:16 | |
![]() | Ungefär som du resonerar då - det är sant som du till varje pris vill vara sant; att arbeta med värdefrågor i skolan som rör flyktingbarn är indoktrinering och propaganda. Allt annat är falskt. | |