Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 837

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-06-29 18:53
Antal inlägg: 18678

Så man slipper? Hehe lycka till.

illiterate - Ej medlem längre2008-06-29 18:54
Antal inlägg: 6521

Ja en del tycker ju att det är roligare att kasta pajer faktiskt. Men under seriöst-fliken accepteras inte såna nöjen.

trashone - Ej medlem längre2008-06-29 18:57
Antal inlägg: 18678

Nej flera trådar där har ju inte alls spårat ut. Jag tror detta är så städat det går gällande detta ämnet.

Budalv - Ej medlem längre2008-06-29 18:58
Antal inlägg: 2199

Jag tror hellre på en hyllningstråd till George Ohsawa under snack.

illiterate - Ej medlem längre2008-06-29 19:00
Antal inlägg: 6521

Jo det har de ju faktiskt gjort i och för sig, men då borde de flyttas till snack. Flera av mina tramstrådar har flyttat till seriöst sedan de urartat och blivit seriösa. Varför ska man inte kunna moderera åt andra hållet?

StuntmanMike - Ej medlem längre2008-06-29 19:36
Antal inlägg: 648

Det positiva med att det ligger under snack är ju att man kan kalla t ex religiösa trångsynta gubbar(om man nu har nåt emot sådana) för okunniga vidriga idioter som sitter på sina arslen och tar upp space som kunde användas till bättre saker (spannmål), för att sedan ta tillbaka allt och skylla på att man blev provocerad och som grädde på moset bli hålld bakom ryggen av forumsvärdar.

StuntmanMike - Ej medlem längre2008-06-29 19:38
Antal inlägg: 648

Nä förlåt, jag tar tillbaka allt. "Jag är ledsen om det i helhet ses som ett påhopp bara för att bitar av det uttrycker en viss trötthet på att den andra sidan hela tiden förenklar saker ner till en verklighet som inte finns."

hasselhoff2008-06-29 19:43
Antal inlägg: 1

Första tråden jag går in på på detta forum. Jag är paff! Jag trodde det var hyfsat begåvade människor som ägnade sig åt betapet.

Nemi2008-06-29 19:43
Antal inlägg: 5952

StuntmanMike:
givetvis menar jag inte att rena påhopp och förtal och trakasserier är okej och att man ska blunda för det.
Jag skrev
"..att uttalanden om att överviktiga lever onyttigt kan klassas som någon attack mot överviktiga och som något som någon behöver ta åt sig personligen."
Det var ett exempel på att uttalanden om en stor grupp inte alltid behöver påverka en medlem i denna grupp. Jag borde ha försökt vara tydligare i min förklaring för att minska missförstånden, ber om ursäkt för det. Det jag menar är att om någon exempelvis skriver "långtidssjuskrivna är en tragisk samling människor" så kan jag som själv är/varit långtidssjukriven välja att antingen känna mig personligen förolämpad eller skaka på huvudet åt puckot som fällde uttalandet för jag vet att h*n har fel iaf vad gäller mig.
Det var så jag menade.
Och nej, jag vet att världen inte är enkel eller svart eller vit men jag försökte få fram en poäng.

Nemi2008-06-29 19:49

StuntmanMike:
om du tycker att någon blir orättvist "hålld bakom ryggen" av någon forumvärd så får du gärna rapportera detta till någon av oss. Vi gör vårt bästa för att bedöma enligt reglerna men om något verkar mysko så rapportera.

Vad gäller mig själv i denna tråd så har jag mestadels skrivit som "privatperson Nemi". Rollen som forumvärd aktualiseras vid raderingar av inlägg/trådar samt varningar, ordningsuppmaningar och avstängningar.

upa - Ej medlem längre2008-06-29 21:46
Antal inlägg: 2565

"Att du arbetar med överviktiga fast du inte har någon respekt för dom, det gför mig mest upprörd!
Övergår det till respekt när det visat sig att dom klarat av att gå ner i vikt med dina kostråd ??"

"Det är ju inte att gå djupt i ett problem om man tror att det endast är maten i sig som gör en person överviktig.."

"upa, vad tycker du om dom som är laktosintoleranta eller glutenalergiker ??"

Snoosy, jag har respekt för människor och jag behandlar mina patienter på ett värdigt sätt. Jag har en rak ton vilket brukar uppskattas bland patienterna eftersom de vanligtvis behandlas som mindre vetande offer och blir också därefter. Självfallet uppmuntrar jag de överviktiga som försöker gå ner i vikt och de patienterna får oftast mer av mitt engagemang än de som vägrar se sina problem.
Jag tror det är en bra början att gå ner i vikt om man är överviktig och vill må bättre. Naturligtvis hänger kropp och själ samman och jag ser inga problem med att börja med det kroppsliga.
Jag tycker du sjunker ganska lågt när du drar slutsatser om min eventuella yrkeskompetens efter mina uttalanden i den här tråden.

Jag kan inte riktigt se vad du vill ha sagt med laktosintoleranta men jag ser inte på dessa människor på något särskilt vis. De är känsliga mot laktos och man skulle kunna jämföra en laktosintolerant som väljer att smälla i sig mjölkprodukter trots sin diagnos med en överviktig som fortsätter äta fel. Jag fördömer bådas beteende.

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-06-29 22:33
Antal inlägg: 1045

Jag tror liknelsen med laktosintoleranta var ett försök att jämföra övervikt med en annan sjukdom, men så vitt jag förstått är laktosintolerans snarare en överkänslighet och kanske inte helt jämförbart?

Snoosy2008-06-29 22:49
Antal inlägg: 4273

''Jag har en rak ton vilket brukar uppskattas bland patienterna eftersom de vanligtvis behandlas som mindre vetande offer och blir också därefter''
Vem säger att dom behandlas som mindre vetande offer ? Du ?
Inte mycket respekt i dina tankar inte..

Nädu, jag sjunker inte lågt. Det är inte jag som uttalar mig negativt om en grupp personer.

ordhämnaren,, du förstod vad jag menade.
En del är överkänsliga mot laktos eller gluten, kroppen reagerar på olika sätt. En del har lättare att gå upp pga dålig ämnesomsättning.
Kan nog jämföras.

Snoosy2008-06-29 22:49

upa,, ''Jag har en rak ton vilket brukar uppskattas bland patienterna eftersom de vanligtvis behandlas som mindre vetande offer och blir också därefter''
Vem säger att dom behandlas som mindre vetande offer ? Du ?
Inte mycket respekt i dina tankar inte..

Nädu, jag sjunker inte lågt. Det är inte jag som uttalar mig negativt om en grupp personer.

ordhämnaren,, du förstod vad jag menade.
En del är överkänsliga mot laktos eller gluten, kroppen reagerar på olika sätt. En del har lättare att gå upp pga dålig ämnesomsättning.
Kan nog jämföras.

upa - Ej medlem längre2008-06-29 23:06
Antal inlägg: 2565

Snoosy, du börjar bli lite tjatig nu. Ja, det är mycket riktigt jag som påstår att många patienter behandlas som mindre vetande offer. Vill du hitta grund för mina uttalanden kan du bara bläddra igenom den här tråden och se hur majoriteten förhåller sig till individer med ohälsa.

Vi har redan avhandlat det här med för låg ämnesomsättning.

Nemi2008-06-29 23:11

Forumadmin Nemi:
Snoosy:
om du är upprörd över och anser att någon annan är respektlös mot någon grupp av människor så kanske det kan vara lämpligt att du själv inte gör det du är upprörd över. Du har gjort uttalanden/uttolkningar (om personer) som inte har någon riktig faktabakgrund och detta är inte okej sätt att diskutera. Försök att låta bli att diskutera på den nivån.
Detta gäller även andra debattörer i denna tråd.
Jag kommer att stänga denna tråd strax då den har tappat kontakt med trådens ämne och inte lyckats hitta tillbaka. Jag välkomnar er att göra om diskussionen, den är intressant, men på ett sätt som inte gör att den fastnar i en känslodiskussion och beskyllningar.

Snoosy2008-06-29 23:23

upa,, Förstår du inte att jag tycker det är tråkigt att du (Och majoriteten här på forumet, enligt dig) ser ner på andra för deras ohälsa ??

Klart det blir tjatigt, eftersom vi inte kommer nånstans. Du har valt att se ner på människor. Vi komer inte så mycket längre.

vad menar du Nemi ?? Är detta ett sätt att stänga av mig från forumet ?
Eller vad menar du egentligen?? Vilka uttalanden syftar du på ??

Budalv - Ej medlem längre2008-06-29 23:25
Antal inlägg: 2199

Snoosy, du måste nog förklara vad du menar med "se ned på" och sedan sätta det i samband med citat från de författare du syftar på. Jag förstår inte vad du menar.

tilduskan - Ej medlem längre2008-06-29 23:25
Antal inlägg: 1208

snoosy hon sa hon skulle stänga tråden inte dig så lugna dig.

Guppa - Ej medlem längre2008-06-29 23:25
Antal inlägg: 355

lägg ner trådjäveln bara, jag var aldrig seriös från början iaf

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?