Spelrum
Giraffen | 21 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 11 |
Inloggade | 32 |
Mobilspel
Pågående | 19 467 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2012-12-17 15:35 | |
![]() | Disney framstår plötsligt som ett konspiratoriskt, lögnaktigt företag. | |
Måns_E | 2012-12-17 15:37 | |
![]() | Det hela är alltså en stor konspiration, och Disney ljuger. Så måste det naturligtvis vara, hur kan det annars hänga ihop? För inte kan det väl vara så att Disney inte försöker mörka någonting, och gör sitt bästa för att faktiskt försöka förklara varför de har klippt om tomtens julverkstad? | |
Minta | 2012-12-17 15:37 | |
![]() | Svara gärna på gnagelrams fråga för den sammanfattar min. Den blonda stereotypen skulle kunna vara den dumma, våpiga blondinen. Den svarta pickaninnyn och kosackdansaren den ockrande juden. Måste det vara svårare? | |
micro113 | 2012-12-17 15:37 | |
![]() | gnagelram Var har jag sagt att resten skulle vara ett svepskäl till att ta bort juden? | |
micro113 | 2012-12-17 15:39 | |
![]() | Minta Varför skulle det finnas ett behov av att ta bort den dumma våpiga blondinen som Disney kablar ut i sina produktioner varenda dag? Som går varm i USA och västvärlden? | |
Måns_E | 2012-12-17 15:42 | |
![]() | För att det är en stereotyp på ett negativt sätt mot personerna som potentiellt ser ut så? Det är ju vad Disney själva har svarat, så då får man väl utgå från att de har resonerat så. Eller också så har inte kommunikationsansvarig på Disney Sverige fått veta hela skälet till varför. Men jag tror nog mer att man skall utgå från att hon inte ljuger, varför skulle hon göra det? | |
Minta | 2012-12-17 15:43 | |
![]() | Är dumma våpiga blondiner status i västvärlden? | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-17 15:44 | |
![]() | "När det gäller juden tror jag han är bortplockad - inte för att det är en stereotyp av en jude, för det är på intet vis en typisk stereotyp av en jude, utan just därför att det är uttalat att det är en jude, och det av något skäl nu kommit upp att den är olämplig. För att inte rikta fokus mot den hänsynen så körde man detta hopkok av kvasi-förklaringar som man valt att gå ut med." Det tolkade jag som att de behövde några andra figurer som kunde matcha deras "kvasi-förklaringar" om sterotyper. Är det feluppfattat? Varför vill de ta bort juden? | |
apbur | 2012-12-17 15:46 | |
![]() | För att han är slav :) | |
micro113 | 2012-12-17 15:48 | |
![]() | gnagelram Fast då tolkar du fel - för det handlar om just de kvasi-förklaringar som ges, inte om valet av borttagningar. Att man väljer att ta bort juden tror jag hänger ihop med att det är just ett amerikansk bolag som verkar i en miljö där judar har stort ekonomiskt och politiskt inflytande - kanske i själva bolaget. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-17 15:49 | |
![]() | Hela den här tråden måste vara ett konststycke i att visa hur vuxna människor samarbetar och löser problem samt lär barn att man inte ska slåss och mobba. | |
micro113 | 2012-12-17 15:50 | |
![]() | Minta Ja, dumma, våpiga blondiner är status i västvärlden. Det upptäcker du ganska snabbt om du slår på TV:n och låter bli att sila programmen ett par kvällar. | |
micro113 | 2012-12-17 15:50 | |
![]() | hundbiten Jag hoppas att de flesta barn inte hänger på sådana här forum faktiskt. | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-17 15:51 | |
![]() | Abpur: :) Micro: nu börjar det väl ändå bli lite konspiratoriskt? En judekonspiration t o m. Men då har jag fått svar på ditt resonemang. | |
Måns_E | 2012-12-17 15:54 | |
![]() | Micro, hade det inte varit enklare för Disney att i så fall bara klippa bort juden, och inte ens uttala sig om saken? Jag tycker att din teori låter lite väl tillkrånglad och långsökt. | |
micro113 | 2012-12-17 15:55 | |
![]() | gnagelram Det är lite långsökt att tala om en "judekonspiration" för att ett bolag tar hänsyn till verkligheten det verkar i. Våra medier i Sverige tar till exempel i stor utsträckning motsvarande hänsyn av just samma skäl - rapporteringen styrs av ägarskapet. Det är därför man rekommenderar människor att ta del av medierapportering från mer än en källa för att få en mer balanserad bild - och det är därför vår nyhetsrapportering blivit bättre och mer nyanserad med internet och den åtkomst till andra källor som det innebär till exempel. På motsvarande sätt verkar givetvis andra företag och verksamheter inom ramen för de villkor som deras verklighet ställer upp. Det handlar inte om konspirationer - fånigt att läsa det så. | |
Minta | 2012-12-17 15:58 | |
![]() | Men de svarta tittarna tar man inte hänsyn till? | |
Måns_E | 2012-12-17 15:59 | |
![]() | Jo, det handlar om konspirationer om du inte har några belägg för att det förehåller sig så Micro. Dina argument i den här tråden har mest varit av stilen, men alltså om de plockar bort det, varför plockar de inte bort det också då? | |
micro113 | 2012-12-17 16:00 | |
![]() | Minta Tittarna? Nej, givet att mannen på åsnekärran får nicka vidare så tycks ju inte den hänsynen vara så överdriven. | |
Måns_E | 2012-12-17 16:01 | |
![]() | Nu kom det igen. | |