Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| shulten | 2013-06-01 22:39 | |
![]() | Det är så fint att Gud och kyrkan håller sig så uppdaterade om vad som gäller i tiden. Tänker på vigslar i kyrkan för homosexuella och kvinnliga präster. Tack Gud för att du alltid ligger i tiden. | |
| Göran A | 2013-06-01 23:24 | |
![]() | Gud är auktoriteten, inte kyrkan. Hela kyrkohistorien visar med tydlighet att man avfallit från Guds ord gång på gång... | |
| Claysune | 2013-06-02 00:45 | |
![]() | Till kajix nya fråga: Vem var då med---. Skrftens inspiration. det är inte vi som bedömmer skriften ,utan det är skriften som bedömmer oss (hebr. 4;12)Vi kan inte sätta oss upp som herrar över skriften och låta låta vårt så kallade kritiska förnuft avgöra vår hållning till Bibeln, .Vi tror på SKRIFTENS INSPIRATION för att det är Skriftens vittnesbörd om sig själv. Folkbibeln sid1551. | |
| Måns_E | 2013-06-02 01:49 | |
![]() | Intressant att man själv tycker att en gud inte håller, att blanda in det i hela ekvationen klargör ju inte direkt någonting, och även utan en gud så är ju historien, vårt ursprung och universums födelse oerhört fascinerande. Vem faan behöver en gud? | |
| Göran A | 2013-06-02 07:51 | |
![]() | "Vem faan behöver gud". Usch, tragiskt... gör ont att läsa sådant. Måns, du kommer att bli plågsamt varse en dag om vilken dårskap den sekulära ursprungsmyten med sitt big bang, följt av en kosmisk och biologisk evolution, var. Att försöka beröva Skaparen sin skapelse är kanska det ultimata uttrycket i människans uppror mot Gud, som tog sin början vid syndafallet.. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 08:11 | |
![]() | tttiittii, jag gillar också Handbok för livet. Den förklarar bra och bra språk, sen har jag 1917 för att ibland jämföra översättningarna osv. | |
| uppfunnen | 2013-06-02 08:26 | |
![]() | Gör ont att läsa sådant? Ja inte fan för en klarsynt och kritiskt tänkande människa,och jag kan garantera med alla religiösa runt mig,den värsta avarten av homos är just dessa, för att nämna några epeitet, självgoda,egoistiska, falska, giriga, ja listan blir hur lång som helst och jag blir otroligt förbannad på dessa nollställda och hjärntvättade individer som låter sin "tro" styra deras liv så fullständigt.Jag blir HELIGT förbannad. | |
| uppfunnen | 2013-06-02 08:27 | |
![]() | Och fortsättningsvis!, inte ett eget ord utan bara bibelcitat, ja vad fan kan man förvänta sig av hjärntvättade, man borde nog ömka istället. | |
| uppfunnen | 2013-06-02 08:35 | |
![]() | Överheten kom på en bra grej för att hålla den obstinata massan på mattan,undrar vems ide det var, vi intalar folk att det finns en gud, och därigenom kan vi få den totala makten över folk, och ja, man har lyckats ganska väl, se bara på hycklarnas paradis...USA | |
| Mouche - Administratör | 2013-06-02 08:39 | |
![]() | Men en sak kan man i alla fall se klart och tydligt och det är att "dessa hjärntvättade" uppför sig snyggt, prydligt och utan svordomar och hatiska utfall mot för dem okända människor. Lägg av med att förolämpa människor för vad de tror på. Det var det här med "fri vilja" eller hur? Diskutera som vuxna människor och inte som bortskämda småbarn. Mouche | |
| Claysune | 2013-06-02 08:44 | |
![]() | Uppfunnen tar stora ord i sin mun,och hon får säkert äta upp den en dagom hon inte böjer sig för en Gud som änndå älskar alla, även uppfinnaren. Mvh . c-s | |
| uppfunnen | 2013-06-02 08:50 | |
![]() | Jag trodde att det väsentliga var innehållet och tror inte för ett ögonblick att vuxna tänkande individer lägger den minsta vikt vid språket men ok, eftersom budskapet är det viktigaste ber jag isf om ursäkt och ska fortsättningsvis yttra mig utan svordomar, ity ämnet är för allvarligt för att så trivialt dribblas bort.Så alla som är känsligare för språket än innehållet,sry. | |
| dinodog | 2013-06-02 08:55 | |
![]() | Undrar om Gud och Tomten är släkt på något sätt? Gud vet ju om man syndat och Tomten om man vart snäll hela året. | |
| uppfunnen | 2013-06-02 09:04 | |
![]() | Clay? Du säger att jag tar stora ord i min mun?? DU???????????? Vem är det som gör det? Räcker att läsa tråden för att se vem som gör det, du påstår ju att det finns en överhet som vi ska se upp till, du är m.a.o. överhetens önskedröm. | |
| uppfunnen | 2013-06-02 10:10 | |
![]() | Borde inte en troendes stora ledord vara , omtanke, solidaritet,etc. Men som sagt,jag känner och ventilerar detta med många troende, och precis som clay, bara bibelcitat eller det enda som en troende icke får svara,vi förstrår icke herrens vägar. | |
| Måns_E | 2013-06-02 10:19 | |
![]() | Jag förstår inte hur jag skulle kunna bli plågsamt varse om något som inte finns och som det inte finns några belägg för att det skulle kunna finnas. Det fina med den vetenskapliga metoden är att den bygger på bevis som inte är cirkelresonemang. Argument av typen "det är så stort så det kan vi inte förstå" eller "han har alltid funnits" är svar som inte direkt imponerar på mig när man frågar en kristen: hur/vem skapade gud. | |
| uppfunnen | 2013-06-02 10:22 | |
![]() | Ungefär så Måns, fast med ett undantag,MAN FÅR ALDRIG GLÖMMA ORSAKEN, ATT ÖVERHETENS INTRESSE VAR GROGRUNDEN FÖR DETTA TRAMS:!!! | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 10:28 | |
![]() | Tack Mouche <3 | |
| Sote | 2013-06-02 10:36 | |
![]() | Då tycker jag att vi i tråden kan få slippa alla spamminlägg som bara innehåller någon hallelujafloskel typ Jesus älska alla och en massa annat. Ska man skriva i en tråd med ett ämne som är tänkt att diskuteras så ska det väl vara inlägg som på något sätt tillför något, för eller emot och inte bara massa nonsens. Det blir predikning istället för debatt och det är väl lika tröttsamt och onödigt som svordomar och påhopp? Åtminstone för mig som icke troende så är det väldigt irriterande med predikningar och inlägg som talar om för mig att jag ,min stackars förtappade människa, minsann kommer att få se hur fel jag hade till slut. NEJ! Det kommer jag INTE. | |
| Gunilla _ | 2013-06-02 10:36 | |
![]() | Med en dåres envishet, när du ändå verkar vara här, så testar jag igen: "Juel7272: Du påstår alltså att ett svältande barn svälter för att lära sig något inför (den obefintliga) framtiden?" | |