Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 3 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 54 |
Mobilspel
Pågående | 19 661 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:01 | |
![]() | Hahaha, ja det blir det. Men gott ju! Men jag fick ett tips av en jänkare i höstas. Har inte provat det än, men tydligen ska rostat bröd med jordnötssmör och lite kanel vara supergott. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:03 | |
![]() | Det måste jag prova =) Så länge det inte är PB&J så kan jag testa det mesta ;) | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:05 | |
![]() | Men det som är så gott Null! Men det ska absolut vara hallonsylt, ingen annan. :) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:06 | |
![]() | Usch, jag fixar verkligen inte den kombinationen =/ | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:07 | |
![]() | Null - jag fick det på alla mina mackor då det var utflykter i skolor etc. Det var lyx då jag kunde byta bort mina mackor med någon som hade ost och skinka. *haha* Men jag gillar faktiskt PB&J fortfarande. :) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:09 | |
![]() | Jag fick det alltid när jag gick hem till min bästis efter skolan, detta när vi bodde i England såklart, och hade inte mage att tala om för hennes mamma hur illa jag tyckte det var :P | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:14 | |
![]() | Hahaha, jag hade inte varit lika finkänslig. Hade en bulgarisk kompis när jag var liten och de envisades att försöka trycka i mig så mycket osötad yoghurt som möjligt var gång jag var där. Jag avskydde youghurt överlag och osötat smakade bara surt och påminde (mig) om galla. Jag provade EN gång och sa sen som det var... om jag äter mer kommer de få torka upp det från golvet. :P | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:19 | |
![]() | Hahaha ;) Jag var lite blyg och timid när jag var yngre? Nä, men jag hade svårt att passa in i den miljön, så jag gjorde allt för att vara till lags. Det är inte lätt att gå från svenskt dagis till engelsk privatskola bara sådär. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:22 | |
![]() | Jag kan inte relatera till den övergången, men jag vet att det inte var enkelt att ha ett "enkelt" språk på ett område där alla pratade med olika dialekter och brytningar. Fanns många oskrivna regler. Hos syrianska vänner gällde dittan, hos finnarna dattan, hos ungrarna blittan och hos svenskarna blattan. Det var intressant. :) Tror dessutom det hjälpt mig att lättare förstå folk med talfel. ;) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:24 | |
![]() | Jag kan tänka mig det, ja. Jag lärde mig engelska superfort, men det tog lång tid innan jag lärde mig nyanserna och slutade göra bort mig. =) Du kanske blev mer perceptiv? | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:27 | |
![]() | Ja, jag har alltid umgåtts med människor som av någon anledning pratat "annorlunda" och haft fel betoning och uttal. Det underlättar nog när man träffar någon som av någon anledning talar illa. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:33 | |
![]() | Det gör nog det, man börjar väl fokusera mer på innehållet och mindre på framförandet om man vänjer sig vid en massa olika sätt att prata på | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:38 | |
![]() | Fasen vad trött jag är. :S | |
Måns_E | 2011-03-15 00:39 | |
![]() | Nähä, godnatt. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:39 | |
![]() | Jag också. Undrars hur länge till jag orkar vara uppe? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:40 | |
![]() | Godnatt, Måns! | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:42 | |
![]() | God natt, Måns. Lycka till på morgonmötet! :) | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:43 | |
![]() | Jag funderar på att gå lägga mig ändå, och sen kliva upp tidigt i morgon så att jag ändå kan sova på eftermiddagen. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:46 | |
![]() | Det låter faktiskt som en ganska bra strategi? Och ska du göra så, så är det väl lika bra att lägga dig så fort som möjligt så du kommer upp tidigt? Nu låter det som jag försöker bli av med dig...men så är självklart inte fallet. | |
LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:48 | |
![]() | Klart så är fallet. Om jag går och lägger mig kommer du inte längre ha någon att hålla sällskap och då kan du också gå lägga dig. :) | |