Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2011-08-06 13:46 | |
![]() | Vem tycker det är oka tt sälja sex, tror ni verkligen på myten om den lyckliga horan?? Bitte | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-06 13:54 | |
![]() | För att det var en (ganska relevant) jämförelse? Och, mår horor dåligt för att de säljer sex eller för att resten av samhället ser ner på dem för att de gör det? | |
| MrAtomic | 2011-08-06 13:59 | |
![]() | Jag tycker att det är en svår fråga. Själv så köper jag Måns och crooked rains argument fullt ut. Dock brukar det vara en massa problem förknippad med prostitution, psykisk ohälsa och droger är mycket vanligt. Dock bör man väl i varje fall sluta se kvinnor som offer. Jag tror definitivt att det kan finnas många som far illa i könshandeln men det finns med all säkerhet köpare som blir utnyttjade också i en sådan handel. | |
| nyckelpigan_ | 2011-08-06 14:09 | |
![]() | Crooked Rain; Du får tolka som du vill. Det är du säger moraliska ställningstaganden men det är inte alls det jag menar. Basic fakta i mänsklighet är att du skadas psykiskt av att sälja din kropp om du är normal. Thats it. Att leta reda på fakta som du säger ger bara i sin tur att du kommer att hitta annan fakta som säger motsatsen. Du får själv leta på nätet. Precis som Mr Atomic skriver är det common knowledge att ohälsa fysiskt och psykiskt, droger (för att döva känslor) och anda negativa saker är bevisat sammanhängande med att sälja sin kropp. Du förenklar mycket CR genom att skriva att det är ett frivilligt val! Jomenvisst...... Själv har jag jobbat med prostitution - alltså inte själv utan med de som utför sexuella tjänster mot betalning. Det är inte en eller två, 10, 20 utan fler jag träffat. Och nej. Det är inte bara drogmissbrukare som ska få ihop till sitt drogeri. Även de som säger att det är skönt och okej. Jag har pratat länga och djupt med många av dessa. Det är min fakta. Tycker faktiskt att det är för jävligt att säga det är okej. Framförallt med tanke på det samhälle vi har idag. Dvs de unga som får sin bild av nätet o dylikt. Krockar ganska bra när tjejen i tonåren som läst om Törnrosa och Askungen möter killen som sett porrfilmer... Lägga därtill att det är okej att sälja sin kropp med tanke på vad vanliga människor får för skador... Jättebra..... Ja - det är min moral! | |
| nyckelpigan_ | 2011-08-06 14:11 | |
![]() | Haha - mår horor dåligt av att sälja sex? Mår knarkare dåligt av att ta knark? Självklart skall inte kvinnor ses jämt och ständigt som offer. De har ansvar för sitt eget liv. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-06 14:18 | |
![]() | "Dvs de unga som får sin bild av nätet o dylikt. Krockar ganska bra när tjejen i tonåren som läst om Törnrosa och Askungen möter killen som sett porrfilmer..." Va?! Okej, vi lever tydligen på olika planeter. Svårt att diskutera samhällsfrågor då. | |
| nyckelpigan_ | 2011-08-06 14:23 | |
![]() | Ser att du väljer ut vad du skall svara på CR. Det är väl okej men tråkigt. Ja, du och jag har olika uppfattningar och värderingar. Själv har jag två tonåringar - en tjej och en kille. Här är det ofta rena fritidsgården dvs bägge två har mycket kompisar. Då de är 15 & 16 så är 6 frågan aktuell. Snackar jag med tjejerna så är det stuket Törnrosa och Askungen. Snackar jag med killarna är det så att de fått info o sett mest porr. För mig krockar det mycket då dessa ungdomar sedan träffas i sänghalmen. För mig är det kul o givande att få snacka lite med dessa killar och tjejer. Ofta kommer kompisarna till mig med frågor om sånt de känner att de inte kan snacka med sina föräldrar om. Häftigt med sådana förtroenden! Får säga det att varken killar eller tjejer har det lätt. Tuff värld outthere... | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-06 14:33 | |
![]() | Hahaha, ja jag väljer, mest för att det stycket indikerar att din syn på unga tjejers/killars sexualitet är fundamentalt olik min. Då är det väl inte konstigt att vi inte håller med varandra? Jaja, om tjejer i din värld kopplar sex till Askungen lär de bli jäkligt deprimerade efter alla sorts ligg, horor eller ej. Jag är iofs ganska säker på att tjejer inte tänker så (källa: är själv en ung tjej), de kanske bara inte vill berätta om sina verkliga sexuella föreställningar/fantasier för dig. | |
| MrAtomic | 2011-08-06 14:40 | |
![]() | Jag har tonårssyrror och när man ser deras facebooksinlägg kan man förstå att det inte riktigt berättar allt för oss vuxna om man säger så. | |
| slånbär | 2011-08-06 14:59 | |
![]() | crocked-ett par bra inlägg där. Och jag skriver under på det, framförallt vad gäller det där med tjejer/törnrosa killar/porrfilm. Jag är inte en ung tjej men jag har definitivt varit det och jag levde då verkligen inte i nån törnrosadröm. Tvärtom när jag fattade hur det gick till så var det jag själv som bestämde med vem,när och hur ofta jag hade lust att ragga. Det är verkligen inte bara killar som tittar på porrfilm heller skillnaden är väl att eftersom det liksom"hör till" så behöver dom inte skämmas så som en tjej får göra om hon säger att hon gillar det.Det är ju vår förlegade syn på kvinnor/ män och sexualitet som måste ändras. | |
| le-lou | 2011-08-06 15:26 | |
![]() | "Vem tycker det är oka tt sälja sex, tror ni verkligen på myten om den lyckliga horan??" Jag tror inte på den, men jag tror heller inte på myten om den slagna, olyckliga, osjälvständiga kvinnan som säljer sex för hon inte själv vill. Det finns bägge sorter Bitte, du kan inte dra allt över en och samma kam. | |
| nyckelpigan_ | 2011-08-06 15:28 | |
![]() | Det kanske är lite skillnad på om du är 20 år och 14 år?? Lite skillnad när du började eller inte har börjat vara sexuellt aktiv?? Själv har jag haft en styvdotter från då hon var 10 år till 20 - hennes syn på sex förändrades under denna tid. Det är väl skillnad på porrfilm och porrfilm?? Blir så trött....... Men det är klar. CR - jag såg också mycket i svart och vitt när jag var i din ålder. Med erfarenhet och åren har jag fått möjlighet att se nyanser samt att allt är inte så lätt som det verkar vid första anblicken (med tanke på tråden). | |
| nyckelpigan_ | 2011-08-06 15:33 | |
![]() | Får väl tillägga att jag både sett på porrfilm, tagit för mig när det gäller 6, tror inte på offerroll men inte heller som sagt att sälja sin kropp är okej. Jag utgår självklart från att både tjejer och killar får njuta av 6. Trodde det var fullständigt klart i dagens samhälle??? Jag har ialla fall inte märkt av något annat än att en tjej får njuta av 6 och ha one night stand (yep - egen erfarenhet :-)) Att samhället har förändrats när det gäller utbudet av porr och synen på 6 är nog för alla självklart..... Utom för vissa då. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-06 15:40 | |
![]() | "Att sälja sin kropp är inte okej. Kommer aldrig att vara." "Fakta är att sälja sin kropp ger psykiska skador förr eller senare på alla normala människor." Anklaga inte mig för att se allt i svart och vitt, tack. Min moraliska syn på prostitution är situationsbetingad, dvs det är okej om båda parterna gör det frivilligt. Du menar att det aldrig aldrig aldrig är okej. Det är alltså du som är dogmatikern. Varken jag, eller någon av de jag känner väl, kopplade sex till Törnrosa när vi var 19 eller 14 eller 12. Och om din styvdotter gjorde det, so what? Det om något tyder väl på att allas sexuella utveckling är individuell. Du kan leka gammal, erfaren och vis så mycket du vill men varken du eller jag sitter på någon objektiv sanning om människans sexualitet. Därför ska vi inte tvinga på andra våra värderingar heller. | |
| nyckelpigan_ | 2011-08-06 15:56 | |
![]() | Det var hemskt vad du tar i CR! Jag har aldrig sagt att min styvdotter kopplade Törnrosa/Askungen till 6! Det var för att förklara hur två olika världar krockar. Det är du som påstår att jag leker gammal, erfaren och vis. Gulligt påhopp. Ja, jag tycker att det aldrig någonsin är okej att ta betalt för 6. Om du tänker efter så förstår du förhoppningsvis varför eller också ändrar du uppfattning efter tidens gång. Situation är en variabel - det finns som sagt fler. Jämför tex med nationalekonomin - om du tex tar bort variabeln utlandshandel så får du milt uttryckt ett annat resultat... Jag kommer aldrig att tvinga på någon mina värderingar men jag kommer alltid att diskutera och ofta revidera dessa. Du nämnde innan att du tyckte det var tråkigt att diskutera med mig. Det påhoppet kommenterade jag inte men jag får väl säga detsamma. Anledningen är att du inte diskuterar ämnet utan tar upp någon slags strid med mig vad jag tycker och vad som är fel med olika påhopp. Det är tråkigt. Samt att du då utelämnar och bara svarar på det du tycker. Ja, ja - så kan det vara i en debatt som jag nu lämnar. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-06 16:06 | |
![]() | Nyckelpigan_: Nu handlar ju den här tråden om sexarbete utfört av myndiga kvinnor och män och inte om de första, trevande sexuella erfarenheterna hos tonåringar. Ingen här försvarar väl t ex trafficking eller att olyckliga 14-åringar säljer sig. Jag har också en hel del erfarenhet av ungdomar och till viss del prostitution. Jag måste säga att väldigt många killar ser på relatationer och sex betydligt mer nyanserat än via porrfilm. Tjejer kollar också på porr och hämtar ganska avancerade fakta från t ex Vecko-Revyn och andra tjejtidningar. Tonåringar säger ofta ungefär det du vill höra och besparar dig resten. Det vet jag efter alla samtal med skolbarn och vad de berättar när de har blivit vuxna och vågar tala om hur det egentligen var. Vad det gäller att vara lycklig eller olycklig av sitt jobb, så måste jag ju säga att ofta är man väl varken det ena eller det andra. Man har hamnat där man hamnat, det är en inkomst och det funkar. Det är inte speciellt upphöjande att bocka plåt på en fabrik, städa hotell eller byta blöjor på åldringar heller. Skulle tro att många som tvingats till telemarketing mår sämre än dem som säljer sex. Fortfarande är sexarbete inget jag skulle utnyttja i varken den ena eller andra positionen. Dock är jag inte så oerhört frustrerad över sex att jag inte ens pallar att skriva sex (sex betyder kön) utan måste skriva 6. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-06 16:07 | |
![]() | Men gud nyckelpigan, exakt när skrev jag att det var tråkigt att diskutera med dig? Kan du citera? Orkar inte ens diskutera påhopp när du verkar så inställd på att inta offerrollen. Att mena att prostitution borde vara olagligt för att du inte gillar det är väl att tvinga på andra sina värderingar? | |
| Måns_E | 2011-08-06 18:13 | |
![]() | Jag förstår inte vad Nyckelpigan menar, med exempelvis nationalekonomi och utlandshandel. Jag tror fortfarande att stigmatiseringen av horan är mycket mycket värre än själva sexköpet. Stigmatiseringen är dock det som motståndarna står för. Allt handlar var man lägger för värderingar i att sälja sex, och därmed också på den som säljer sex. | |
| le-lou | 2011-08-06 18:55 | |
![]() | Är det någon som mår dåligt av att folk har sex för andra orsaker än sina egna? Samhällsnormen är att sex ska man ha i ett förhållande och inget annat. Varför ska sex bara gå till på det sättet? Om en kille bjuder mig på drinkar och blommor på krogen eller ger mig rena kontanter - är det verkligen så stor skillnad? Den fina flickan går på krogen, den syndiga på gatan. | |
| Stenknäck | 2011-08-06 19:01 | |
![]() | Det kanske kan bli ett fas-3 arbete -----de brukar ju vara så att man ska bredda sina kunskaper....! Ärligt talat den människan hon skulle ju förklaras icke tillräknelig. | |