Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 11 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 19 467 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
apbur | 2012-12-17 16:01 | |
![]() | Hela orkestern är vl blackfaces? | |
micro113 | 2012-12-17 16:03 | |
![]() | Måns_E Jag talar inte om någon konspiration. Hävdar du det så vet du inte vad en konspiration är. Ditt argument är: De får göra som de vill - och ingen har motsagt det, ändå fortsätter du att rapa det om och om igen. Så du är inte riktigt i rätt hörn för att kritisera andra och andras argument faktiskt. | |
syjo - Ej medlem längre | 2012-12-17 16:03 | |
![]() | Apbur. så här tänker jag. 1. Detta är ett barnprogram 2. Vita och svarta småflickor och pojkar är den huvudsakliga målgruppen 3. Den vita dockan framställs som en sockersöt liten flicka 4. Den svarta dockan framställs som, ja, vadå? 5. Antingen framställer man den svarta också som sockersöt eller också tar man bort båda. 6. Tjurfäktarna skiter jag fullständigt i om man gör en nidbild av. | |
apbur | 2012-12-17 16:06 | |
![]() | Ok, syjo. Det är din åsikt. Jag tycker den är okunnig. | |
Måns_E | 2012-12-17 16:08 | |
![]() | Om du börjar antyda att det beror på att judarna som arbetar på Disney har lobbat igenom att det skall klippas i filmen så är det en konspiration. Det kan jag hävda eftersom jag vet vad en konspiration är. Du har ju motsagt att de skall få klippa i sin egen film, och du motsätter dig ju dessutom på vilka grunder de gör det och varför de just har klippt bort det som de har klippt bort. Jag tycker att du bara kommer fram med bullshit där du försöker insinuera att det är judiska konspirationer bakom och att formspråket från trettiotalspropaganda inte finns i de bortklippta scenerna osv osv. Därför så tycker jag att jag absolut med min ståndpunkt att Disney själva får klippa bort vad de vill, och att de har gjort en rimlig bedömning av vad som kan väcka anstöt, är en bra grund för att kritisera dina konspirationsteorier och vad som egentligen väcker mer anstöt enligt dig. | |
Minta | 2012-12-17 16:09 | |
![]() | micro, tror du att det bara är insider-judar med pengar och inflytande som kan påverka företaget? Eller judar som lobbygrupp? Inte en stor grupp som stöts av svarta stereotyper. Vilken stereotyp står mannen på åsnekärran för? | |
Minta | 2012-12-17 16:10 | |
![]() | Frågetecken efter svarta stereotyper. | |
syjo - Ej medlem längre | 2012-12-17 16:11 | |
![]() | apbur. Okunnig om vad? | |
apbur | 2012-12-17 16:15 | |
![]() | Tycker du låter sexistisk när du vill att barn ska identifiera sig med sockersöta dockor och utgår ifrån att den blonda dockan är idealet och att den svarta dockan bör se ut som henne. | |
syjo - Ej medlem längre | 2012-12-17 16:16 | |
![]() | apbur. Tycker du att det är ok att avhumaniseras? | |
syjo - Ej medlem längre | 2012-12-17 16:17 | |
![]() | apbur. Jag tycker dessutom inte den blonda ser ut som ett sexobjekt. | |
apbur | 2012-12-17 16:18 | |
![]() | Minta, bör det inte räcka med att åsneföraren är blackface? Att ta sig fram med åsna är en markör för fattigdom och lågstatus. | |
micro113 | 2012-12-17 16:23 | |
![]() | Måns_E Du läser uppenbarligen som vanligt inte vad jag skriver - således totalt meningslöst att svara dig. Och lilla ekot har du med dig... Nej, att verka i en realitet innebär inte att man är utsatt för en konspiration. Lobbygrupper är inte heller något som innebär konspiration faktiskt. I övrigt är det ni som sitter och fantiserar ihop att det skulle röra sig om någon form av otillbörlig påtryckning eller hemlig sammanslutning - inte jag. | |
Minta | 2012-12-17 16:25 | |
![]() | Vem är ekot? | |
apbur | 2012-12-17 16:26 | |
![]() | syjo, du tycker den svarta dockan ser ut som ett djur och således är avhumaniserad? Du har ett stort samhällsproblem att ta tag i: www.pingpongbarnklad...-m ossa.jpg | |
micro113 | 2012-12-17 16:26 | |
![]() | Det är inte apbur kan jag berätta. | |
Måns_E | 2012-12-17 16:27 | |
![]() | Att verka i en realitet? Men då får du vara så snäll att lägga fram bevis för dessa judiska lobbygrupper hos Disney. Om du inte klarar av det så väljer jag att se det som en konspirationsteori. Att det finns lobbygrupper känner jag till, just denna lobbygrupp har jag dock aldrig hört talats om innan du nämnde den i den här tråden. Tycker du förövrigt inte att det hade varit lite enklare att bara stryka juden ur filmen istället för att ta globala principbeslut om en massa andra saker, om det nu enbart handlar om en grupp lobbyister som har tryckt på för att klippa bort en enda figur ur tomtens julverkstad? | |
Minta | 2012-12-17 16:30 | |
![]() | micro, vem menar du då? | |
Minta | 2012-12-17 16:31 | |
![]() | För det kan väl inte vara härskarteknik du utövar? | |
syjo - Ej medlem längre | 2012-12-17 16:31 | |
![]() | Apbur. Que? | |