Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| uppfunnen | 2013-06-02 10:38 | |
![]() | Haha ja du juel,det var ju uttömmande, problemet är bristen på sanning ärlighet och vi kommer inte längre än så enär det är föär få människor som förstår sitt eget bästa,men lev ni i dunklet och låt er förledas av makten,det är sorgligt med tanke på vad vi människor skulle kunna göra på det vi vet ,detta livet som är så kort därför är det brådis,ALLT handlar om den enda sanna guden....mammon. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 10:43 | |
![]() | Gunilla- Läs boken "Samtal med Gud" av Donald Neale Walsch. Där får du även svar, reflektioner på svält. Googla. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 10:45 | |
![]() | Här är en länk till en blogg om boken. the8fold.blogspot.se...at ion.html | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 10:46 | |
![]() | uppfunnen, du kan tycka synd om mig, och tycka att jag är hjärntvättad om du vill, men jag vill ändå inte överge Jesus :) | |
| Måns_E | 2013-06-02 10:47 | |
![]() | Nu ville väl inte gunilla ha ett boktips, utan ett svar? | |
| Måns_E | 2013-06-02 10:49 | |
![]() | Det var värst vad det var upprörande med en liten svordom, däremot så är det tydligen helt ok att säga till mig att jag plågsamt kommer att bli varse om saker och att jag kommer att hamna i skärseldar och det ena och det andra. Själv så tycker jag nog att det är prydligare med en liten svordom än att göra förutsägelser om vad som skall hända ens meningsmotståndare. | |
| Gunilla _ | 2013-06-02 10:52 | |
![]() | Ok. Ett förväntat svar (utifrån vad jag skrev nånstans i början; det som är bra är Guds förtjänst, det som är dåligt är min och övriga människors (även de troendes ska tilläggas - så vad är vitsen med det?) fel). Och det är precis därför jag så omöjligt kan tro på någon "Gud". | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 10:53 | |
![]() | Måns, varför ska jag ge er svar på guldfat, när man måste söka för att finna. Det spelar ingen roll om jag ger er svar, för ni kommer att förvränga varje svar jag ger. Så är det. Lite kan man anstränga sig om man vill ha svar. | |
| Måns_E | 2013-06-02 10:54 | |
![]() | Om man inte vill svara på frågor så kanske man inte skall delta i diskussioner? Det tycker jag själv kan vara en ganska rimlig hållning. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 10:57 | |
![]() | Fråga Gud. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2013-06-02 11:12 | |
![]() | Det blir ju lite svårt eftersom gud bara verkar svara dem som tror eller vill tro. Varför är det så hemligt eller har ni troende verkligen inga svar? | |
| kajix | 2013-06-02 11:12 | |
![]() | gud finns inte. | |
| Göran A | 2013-06-02 11:13 | |
![]() | Du verkar ju veta att Gud inte finns Måns. Varför är det då jobbigt att höra att du kommer att bli "plågsamt varse"? | |
| uppfunnen | 2013-06-02 11:17 | |
![]() | Bra och koncist kajix!Läs nu igen!!! Religionens härkomsta är överhetens smarta sätt att fortsätta oss "vanliga" hålla oss på mattan, i hopp att jag inte måste förklara det, sen kan man ju inte annat än hålla med om Måns, hur i h-e kan man värdesätta en svordom högre än det han skriver om?? Helt ofattbart | |
| kajix | 2013-06-02 11:18 | |
![]() | Måns, Richard Dawkins kommer att komma hem till dig och slå dig på fingrarna. Därom kommer du att bli plågsamt varse! *pratar med bönder på bönders vis* | |
| uppfunnen | 2013-06-02 11:36 | |
![]() | Suck | |
| Måns_E | 2013-06-02 11:51 | |
![]() | Huruvida jag tycker att det är jobbigt eller ej hör väl knappast hit Göran A? Det är ju knappast något som du kan veta innan du skriver som du gör? Det var mest att jag tycker att en svordom inte är så farligt, medan att ha en debatteknik där man påstår att saker skall hända ens meningsmotståndare mer liknar någon form av förtäckta hot. Vad som är prydligast? Jag föredrar nog svordomen i så fall. | |
| micro113 | 2013-06-02 11:59 | |
![]() | Jag tycker det är konstigt att samma personer som predikar krav på respekt för muslimer och deras, i vårt samhälle, avvikande seder kan vara så respektlös gentemot kristna... Både sjukt och talande... | |
| Göran A | 2013-06-02 12:35 | |
![]() | Måns: Håller inte med dig alls. Om jag tror mig veta något som du inte vet, och som kan innebära en jättefara för dig. Är det "prydligast" av mig att tiga om faran, eller att berätta för dig om den...? Svordomar visar mest på dåligt vett. Att det sedan mest är otroende som vill förstärka sina utalanden med ord som "fan", "jävlar" och "helvete" är ju lite konstigt i sig. För dem kan det ju knappast vara mer än tomma ord, helt utan verklighetsförankring... | |
| Gunilla _ | 2013-06-02 12:39 | |
![]() | För dig Göran A är det säkert en fara men för mig är det det inte. Det känns skönt att veta. | |