Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Respektlös - Ej medlem längre | 2014-12-12 00:21 | |
![]() | På vilket sätt var vilka inte mogna vilken uppgift? | |
Måns_E | 2014-12-12 00:21 | |
![]() | Det spelar ingen roll, Löfven visste mycket väl att det skulle kunna hända när han fällde det uttalandet. Det var absolut inga nya förutsättningar, det var faktiskt en ganska troligmöjlighet. Jag trodde själv att just det skulle hända, när Löfven kkom med det uttalandet. Det är klart att lögner tär på en statsministerns förtroende. Jag vill inte ha en vindflöjel som Sveriges statsminister. | |
janne121212 | 2014-12-12 00:22 | |
![]() | Vet inte vad det är för praxis du pratar om, hade alliansen röstat mot Löfven hade han inte kunnat bilda regering (hade kanske varit det bästa sett så här i efterhand). Hade inte varit mot nån praxis. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-12-12 00:22 | |
![]() | respektlös - Jag tycker att alla som behöver det borde få komma till sverige. Ingen borde tvingas uppleva hot, förtryck, tortyr eller svält i sina hemländer. | |
janne121212 | 2014-12-12 00:23 | |
![]() | Dom var inte mogna att regera, konflikter och skandaler från dag 1. | |
Respektlös - Ej medlem längre | 2014-12-12 00:24 | |
![]() | Ok, prova att svara på frågan i stället, carlmartin. Du sade ju att du skulle göra det. Har du glömt frågan får du väl scrolla lite. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-12 00:26 | |
![]() | Måns.Vad inger det för förtroende att så många inom M vill att man ska gå SD tillmötes? Det har de ju sagt att de aldrig skulle göra. | |
Respektlös - Ej medlem längre | 2014-12-12 00:28 | |
![]() | Oj, vad mycket du vet Måns. Ändå fattar du inte att Löfvéns löfte gällde om SD enbart hade lagt sina röster på borgarnas budget. | |
Måns_E | 2014-12-12 00:28 | |
![]() | Nora, det får du väl fråga dom. Det har knappast något med riksdagspolitiken att göra, och det vet du ju. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2014-12-12 00:29 | |
![]() | Nähä.så det var inte dom rödgröna som vann valet. .det verkade Reinfeldt tro iaf när han avgick, vilken blåst jävel... | |
Respektlös - Ej medlem längre | 2014-12-12 00:29 | |
![]() | Nora, det handlar om samarbete i kommuner och landsting. Fjärran från landets flyktingpolitik. | |
Minta | 2014-12-12 00:29 | |
![]() | Hade alliansen inte spelat det politiska spelet hade de insett att väljarna inte ville ha deras budget, de fick inte majoritet för den i valet, när SD för att sabotera förmodligen och mot praxis eftersom de rödgröna hade fått förtroende att bilda regering, jag tycker att den har tvingats på väljarna genom SDs agerande. Hur skulle de rödgröna ha kunnat förutse det och vad hade hänt då? Kanske det som förr eller senare måste hända med SD i leken, att alliansen måste samarbeta över blockgränsen. Det hade de kunnat välja efter budgetfiaskot, men de drog fördel av det tillfälligt och är också delaktiga i det som händer nu. | |
Respektlös - Ej medlem längre | 2014-12-12 00:31 | |
![]() | Lokala samarbeten med SD vore väl inte hela världen. Emellanåt kommer de med nåt bra förslag. Även en blind höna ... | |
Måns_E | 2014-12-12 00:32 | |
![]() | Vadå vet? Jag säger att jag tycker att Löfven gör bort sig, och att jag inte kan förstå hur han har något förtroende kvar när han uppenbart inte står vid sitt ord. Det tycker jag att alla borde se. Men uppenbarligen så har du med en och annan här i tråden överseende med Löfvens fadäser. | |
Respektlös - Ej medlem längre | 2014-12-12 00:32 | |
![]() | Ett till tramsinlägg om det politiska spelet och jag lämnar den här debatten. | |
Måns_E | 2014-12-12 00:35 | |
![]() | S+MP(+V) fick inte majoritet för sin budget heller i riksdagsvalet. Och resultatet av det ser vi nu. | |
janne121212 | 2014-12-12 00:35 | |
![]() | Sörjd och saknad av? | |
Respektlös - Ej medlem längre | 2014-12-12 00:35 | |
![]() | Hur man går ett beslut som stöds av 70% av landets befolkning till en fadäs övergår mitt förstånd. | |
Minta | 2014-12-12 00:35 | |
![]() | Jag tycker att alliansen gör bort sig, de agerar formellt riktigt, men inte rätt. De agerar taktiskt, men inte moraliskt. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-12-12 00:36 | |
![]() | "är det de som riskerar dödsstraff, tortyr eller annan omänsklig eller förnedrande behandling eller bestraffning i hemlandet som ni tycker att vi ska börja stoppa vid gränsen? Eller kanske folk med visst etniskt ursprung? Jag vill bara veta hur ni tänker ..." Detta är en fråga med enbart negativa alternativ. Ungefär som att fråga: vill du dö av Ebola eller Aids - svaret är - ingetdera :) Min poäng är att frågan är tendentiös. Det praktiska som man har att överväga när man ska hjälpa någon och inte en annan är: vem har mest behov, vem får mest ut av den hjälp jag kan ge osv - sett med de glasögonen vill jag välja bort de som har minst behov. Vilka tycker du att man bör hjälpa? Och tycker du att man ska välja, och isf med vilka kriterier? | |