Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:40 | |
![]() | Hade nån sagt att alla med anorexia borde lyfta på sina beniga arslen och sluta kosta samhället pengar hade det nog lyfts ett och annat ögonbryn. Klart att det är lika illa, men det är mer accepterat att skoja om övervikt. Titta i tråden. | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:40 | |
![]() | Inte alltid. | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:41 | |
![]() | ex på att tracka smala titta så fult benknotorna sticker ut så jäkla äckligt som ett skellet... hon borde äta ordentligt hon har säkert anorexi... ex på att tracka feta titta så äckligt fettet hänger, hon vräker säkert i sig mat och rör sig ingenting.. fördommar finns om allt. man kan alltid tracka någon. men jag har rätt att vara fet utan att behöva höra att jag behöver banta jämt och ständigt precis som smala har rätt att vara smala utan att behöva få höra att de bör äta upp sig jämt och ständigt. | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:41 | |
![]() | fast de med anorexia kostar ju väsentligt mycket mindre än de överviktiga | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:41 | |
![]() | StuntmanMike, du anser alltså att fetma är en psykisk störning? | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:43 | |
![]() | Är det viktigt vad det beror på, Imbattible? Det är väl lika illa oavsett hur det är förvållat? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:43 | |
![]() | Och så börjar allt om igen.... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:43 | |
![]() | Smal är alltid sämre än fet när det gäller att överleva i kyla. | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:44 | |
![]() | Haha, nä, jag ska ge mig nu. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:44 | |
![]() | Ditt parallell va idiotisk bara | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:44 | |
![]() | Guppa: Vad har du för belägg för det?? Lite artiklar eller rapporter som visar att det du skrivit är sant! | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:45 | |
![]() | Din* | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:45 | |
![]() | Man kan ha dålig ämnesomsättning och bli för smal. Det kan påverka åt det hållet också. | |
| Snoosy | 2008-06-29 23:47 | |
![]() | ordprofeten,, nä, det handlar inte inte om att övervikt är farligt eller inte i mitt fall. Det handlar om respekt till en enskilld individ. Att slänga ut meningar om att man ska sluta vara fet. Det är som att säga till en som har svårt att gå upp i vikt, nu får du nog sluta vara smal. Nemi, är det nån som tar saker ur luften, så är det ju du, om mig. Att jag envist försökt få en del här att försöka visa respekt till övervikiga. har varit helt meningslöst. Har alltid en önskan om att alla ska visas med respekt, oavsett hur man ser ut eller hur man lever.. Men tyvärr så lever vi i en tid numera, då det anses vara rätt att se ner på sådana som har det jobbigt på olika sätt. Överviktiga, arbetslösa, sjukskrivna mm.. Man hyllar den starke. Tragiskt!! | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:47 | |
![]() | Inte om man pratar om attityder, Imbattible, vilket jag gjort i hela tråden. Men tack för din konstruktiva kritik. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:49 | |
![]() | Jag tycker nog inte utseende är så viktigt, snarare är det en hälsofråga. När det gäller sådana måste man ju få påpeka probemet, oavsett om någon är för smal eller för tjock, eller varför inte till och med: -Du är alldeles för laktosintolerant för att äta så mycket glass... | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:51 | |
![]() | Mina tankegångar beskrivs bra av StuntmanMike. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:51 | |
![]() | Attityd? Ja då har smala betydligt sundare och med vinstgivande attityd än överviktiga, för statistiskt sett så blir "smala" betydligt äldre än dom överviktiga | |
| Snoosy | 2008-06-29 23:51 | |
![]() | Nemi,, okej, då får du förklara vad du menar att jag gör, med din mening ''om du är upprörd över och anser att någon annan är respektlös mot någon grupp av människor så kanske det kan vara lämpligt att du själv inte gör det du är upprörd över.'' ''Att du själv inte gör det du rär upprörd över'' ?? Tolkade jag fel ?? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-29 23:52 | |
![]() | Men då är vi tillbaka till ursprungsfrågan ordhämnaren: VEM är du som kan säga till mej att jag är för fet? Har du så pass mycket information om MIG att du kan avgöra om jag är för fet? Går vi efter BMI? Då är samtliga kroppsbyggare överviktiga... Midjemått?? Vem bestämmer det "lagoma" måttet? (obs! Hypotetiskt) | |