Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-02-09 14:43 | |
![]() | är det inte mannen som har fördomar? han kan ju inte ta ett bra arbete som erbjuds just pga sina, alltså är mannen så fördomsfull att han inte är fungerande på arbetsmarknaden inom det sökta arbetsområdet. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-02-09 14:44 | |
![]() | sorry, vi glider bort från trådens huvudfråga | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-02-09 14:51 | |
![]() | men kul att ni kom in på det med af och kulturella krockar, det får mina två inlägg på förra sidan att visa ett klockrent sätt för ansiktsmaskering, kulturella olikheter i fostran, påverkan ,följder och sammanhang samt vad detta ger vår integration ett väldigt bra perspektiv. och vi ska inte äga rätten att säga ifrån när vi inte vill ha detta? | |
| Benknäckare - Ej medlem längre | 2010-02-09 14:51 | |
![]() | Vilka vi? | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-02-09 14:59 | |
![]() | vi, vi som säger att vi inte vill ha eller tillåta våra barns dagis, fritids, förskola och skolpersonal att fostra våra barn efter en kultur och människosyn vi och samhället vi lever i inte delar, vi som tar kvinnor i hand, vi som ser kvinnors ansikten, vi som försöker få en könsjämnställd arbetsmarknad, vi som bjuder våra barn på fläskkött, vi som inte vill skyla våra flickor, vi som inte delar denna kultur helt enkelt. vi måste få säga att vi inte tycker detta är okej och att vi inte vill ha detta påtvingat våra barn av de personer som fostrar dem och ser efter dem 6 - 9 timmar om dagen 5 dgr i veckan i nästan 13 år. vi. och det är inte bara jag som enskild person. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-02-09 15:08 | |
![]() | "vi som bjuder våra barn på fläskkött" Jaha. Ni. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-02-09 15:12 | |
![]() | Inte så smart att låta andra fostra ens barn. Försök istället jobba mot att skolan ska vara fostrande och få den att hålla sig till att lära ut ämnen i huvudsak. Då slipper Vi alla problemen. | |
| Benknäckare - Ej medlem längre | 2010-02-09 15:15 | |
![]() | Krill. Du glömde: "-Vi som bor i röda hus med vita knutar :-)" Varför är Du så rädd för allting: annan etnisitet än din egen, vargar och fackföreningar...vad mer skrämmer dig. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2010-02-09 16:08 | |
![]() | Krill: Ditt inlägg, skrivet 14.59, antyder nästan att du inte vill att muslimer ska arbeta med barn i Sverige, eller misstolkar jag dig? Det är alltså inte slöjan som är problemet utan att muslimer vill arbeta i skolan? Gäller detta alla religioner eller endast de som tror på Islam i så fall? Jag vill inte att en kristen ska pådyvla mina barn sin religion men det betyder ju inte att jag vill förbjuda kristna att arbeta med barn. Du verkar anse att en troende (muslim) per definition ser det som sitt livs kall att tvinga alla att tycka som honom/henne. Kan det inte istället vara så att en person, beslöjad eller ej, kan arbeta med barn utan att vilja hjärntvätta dem? Jag vill gärna tro det. | |
| ingson | 2010-02-09 17:02 | |
![]() | Nu diskuterar vi AF och nästan alla hackar på krill. Men han har en poäng 14:41: Om det i ett normalt arbete ingår att arbetsmässigt kunna umgås (ta order,förhandla,möta blicken,lyssna,kanske ta i hand) med en kvinnlig chef och den arbetsökande av något skäl -OBS egalt vilket- vägrar ställa upp på det så väljer denne att inte stå till arbetsmarknadens förfogande. Och då ska ju ersättningen dras in. Skulle vara intressant att läsa hela domen. Kan ingen av datanissarna här plocka fram den? | |
| Minta | 2010-02-09 17:24 | |
![]() | Idag beslutade Stockholms tingsrätt att Arbetsförmedlingens agerande var religiös diskriminering. Så här säger DO: – Det här är ett framsteg på så sätt att det stärker rätten att utöva religion. Det finns en skepsis mot alla som visar religiösa uttryck, inte minst mot muslimer. Men det här visar att man inte ska behöva inskränka på sin religion för att kunna få ersättning för exempelvis arbetsmarknadspraktik, säger Ulrika Dietersson. Andra får flytta till andra sidan av landet eller utomlands för att inte bli av med sin ersättning. | |
| Minta | 2010-02-09 17:25 | |
![]() | politisktinkorrekt.info/w p-content/uploads/2010/02 /T-7324-08.pdf | |
| micro113 | 2010-02-09 17:48 | |
![]() | En mycket bra dom -- ingen skulle ha stängt av honom om han hade varit asiat och valt att lägga ihop händerna och buga åt chefen. | |
| Minta | 2010-02-09 18:00 | |
![]() | Är det inte bara det motsatta könet vissa muslimer inte tar i hand eller ser i ögonen? Gäller det asiater också? | |
| Minta | 2010-02-09 18:04 | |
![]() | Det är klart, har inte arbetsgivaren uppgett det som skäl till att han inte fick praktikplatsen är det konstigt om arbetsförmedlingen gör det. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-02-09 18:54 | |
![]() | larvbrud, jag hoppas du inte menar mig personligen när du säger "Inte så smart att låta andra fostra ens barn", du tror på fullaste allvar att barn inte påverkas, indirekt formas eller tar intryck av de vuxna som är deras lärare, fröknar, kontaktpersoner, förebilder etc typ 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan under hela uppväxten? stänger barnet av under tiden? eller menar du att alla föräldrar i sverige ska ta tjänstledigt i 11år? dödmetallörn: det handlar inte om att inte muslimer ska få jobba med barn, det handlar om att arbeta, vårda, umgås och lära, forma, utbilda och trösta barnen borde göras öppet, neutralt, objektivt och i enighet med de seder den fostran och den kultur vi har och barnens familjer har i sin hemmiljö och som är den rådande kulturen i landet och utanför personens egna. alltså inte av en beslöjad, dold, gömd person som utövar en relativt stark och extrem form av religiös kultur som inte hänger ihop alls med den fostran, människosyn, kvinnosyn, kultur, matvanor, religionsbild etc barnen får i sina hem och av övriga samhället de senare skall bli en mera aktiv del av. klarar personen inte av att lägga personliga åsikter, personlig religion och seder åt sidan inför barnen på arbetstid anser jag den personen ytterst olämplig till uppgiften. benknäckare: jag är inte rädd för allt, tycker bara att väldigt många verkar grymt naiva, skrämmande naiva i sina åsikter och sitt ställningstagande utan att se koncekvenser eller perspektiv på saker, skrämmer mig att många tar så starkt parti för saker utan att varken se eller varken förstå vidden av det eller gå in i det objektivt och opartiskt innan man formar sin åsikt. får intrycket att skitmånga är väldigt belästa akademiker och teoretiker som inte har en speciellt bred eller verklighetsnära uppfattning om hur saker och händelser, beslut, åsikter, påföljder, bieffekter hänger samman i verkliga livet och sin helhet. | |
| micro113 | 2010-02-09 19:05 | |
![]() | krill_master Matvanor?? Nu skojar du väl ändå -- det viktiga är väl att det får den näring de skall ha i sig, eller menar du på fullt allvar att det bara skall serveras mor Annas köttbullar? Eller är det mina matvanor som skall styra? Det man äter hemma? Hur skall dagis fixa det med 20-25 ungar från olika hem, som helt klart nog inte har samma matvanor. | |
| Taran | 2010-02-09 19:06 | |
![]() | Krill master: Mycket vettigt sagt av dig! Håller med dig fullt om att man måste ha förmågan att lägga det personliga åt sidan under arbetstid. Det gäller ju alla jobb i vårat samhälle! | |
| y not | 2010-02-09 19:23 | |
![]() | objektiv fostran :) | |
| micro113 | 2010-02-09 19:38 | |
![]() | y not objektiv fostran :) Vad är det ???? Jag har fostrat fem, och faktiskt aldrig hört talats om den pedagogiken eller vad som ligger i den. | |