Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 534

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nackspärr - Ej medlem längre2011-08-06 19:11
Antal inlägg: 14

Om sexköp ska legaliseras, ska vi ha en gymnasieutbildning i sexteknik då? Vad kan vara lämplig pensionsålder? Vad säger man till barnen att man jobbar med? Grannen? Din man räknas som hallik om du bidrar till hushållskassan.

Ingen kan få mig att tro att man väljer att arbeta i sexträsket

nyckelpigan_2011-08-06 19:17
Antal inlägg: 543

Ja, jösses. Att bli kallad för att inta offerroll har jag aldrig stött på innan. Det får stå för dig CR.

Nu förstår jag varför många lämnar diskussioner här på Beta.

Påhopp, förutfattade meningar, lågt i tak, gliringar för ordval osv.

Alla får tycka vad de vill. Jag har sagt vad jag tycker och står för.

Mvh den gamla visa tanten som både kan skriva sex och även knulla. Förkortar gärna med siffror men tydligen är det inte okej här...

Haha - ja, jösses!

Busen Fabian2011-08-06 19:18
Antal inlägg: 73

Säljer vi inte alla vår kropp genom vårt dagliga arbete?

nyckelpigan_2011-08-06 19:21
Antal inlägg: 543

Jodå - det är okej att sälja sin kropp eller sex - 6 dvs kön.

Skadar ingen alls om man är vuxen och man gör det av egen fri vilja!

Det är juh skönt och tänk då att få ha sex med olika - kanske 7 stycken 10 ggr på en vecka!

Konstigt att ialla fall jag inom min vänkrets, familj och grannar inte hört någon som skulle välja försäljning av sin kropp frivilligt. Kanske jag har som har konstiga bekanta?

Ger ju många möjligheter för staten både i skattepengar, mindre arbetslösa, mindre socialbidrag och nya möjligheter i FAS 3.

Kanon!

Busen Fabian2011-08-06 19:26

Dunkelt resonerat nyckelpigan.

Busen Fabian2011-08-06 19:39

En ung man eller kvinna inleder en relation med en äldre man eller kvinna som har pengar och en social position. Man behöver inte leta länge för att hitta sådana konstellationer. Ibland är det tämligen uppenbart att det inte handlar om kärlek. Handlar det då om prostitution..?

le-lou2011-08-06 21:19
Antal inlägg: 17500

jag tror att vi alla känner någon som köpt sex. inget man skryter om direkt, klart som fasen ingen tror att "i min bekantskapskrets i alla fall".
själv tror jag det handlar om en rädsla för otrohet ...basic.
kvinnan som säljer sex är en fiende till alla kvinnor för hon finns alltid tillgänglig för våra män, om han har pengar dvs, thats all it takes. Mer än så behövs inte.

siriempiri2011-08-06 21:21
Antal inlägg: 1

Kanske göra fp illegalt istället?

le-lou2011-08-06 21:23

Skrivet av en kvinna som sålde sex för att dryga ut kassan. Liknande situationer vill inte människor se- de ser bara den olyckliga horan.

"Helst seriöst, innan hade jag flera olika sexpartners som jag inte var nöjd med.
Jag lever som singel och då skanar man ju sexet.
De sexpartners jag hade var mest egotrippade i sängen och det var ett jävla tjat om analt och massa annat. Då föddes min idé om att ta betalt, och att från början kunna diktera villkoren så jag fick ut det jag ville. Allt handlade inte om pengar. Faktiskt.
Sen att man kunde kombinera en extrainkomst med något jag njöt av, det såg jag som ren bonus.
Mina kontakter (jag hade få) var alltid nyktra när vi sågs, eftersom jag krävde det.
De var alltid nyduschade och fräscha.
Är fem-i-två ragget alltid ren, fräsch och nykter?

Vilket känns mer civiliserat?"

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-06 23:17
Antal inlägg: 37631

både knarkare och horor mår dåligt,knarkare träffar jag dagligen,och jag har aldrig träffat en knarkare som mår bra,jag träffar tjackhoror dagligen och dom mår inte bra.

le-lou2011-08-06 23:27

så alla som säljer sex tar droger?

crooked rain - Ej medlem längre2011-08-07 00:45
Antal inlägg: 6334

Men klart att tjackhoror inte mår bra. Dom går ju på tjack!?

MrAtomic2011-08-07 07:13
Antal inlägg: 452

Ditt exempel Le lou från kvinnan som prostituerade sig för att dryga ut kassan är intressant ur många perspektiv tycker jag. Det är viktigt att nyansera bilden av horan och speciellt kvinnan som offer. Det här är en kvinna som styr hennes arbete och dikterar själv villkoren.

Det som också är intressant är att det är väldigt tydligt att våra könsroller påverkar oss stort. Precis de argument som hon har för att sälja sex skulle hon kunna använda för att köpa sex (hon skulle visserligen förlora pengar men hon skulle kunna uppleva en kontroll som ONS inte ger). Men att kvinnor skulle köpa sex är extremt tabubelagt.

Relationen mellan droger och prostitution som tas upp är också en viktig faktor. Om man skall spinna vidare på Måns resonemang som jag tror är en viktig delförklaring varför många prostituerade är i psykiskt dåligt skick, alltså att det är samhällets och dess individer syn på yrkesrollen som prostituerad som påverkar misären vilket många i yrkesrollen känner. Så har jag läst en intressant sociologisk studie om varför vissa personer fastnar i drogmissbruk.

Denna studie visar på att människor som identifierar sig som utanför samhället på grund av bland annat taskig barndom har betydligt lättare att gå in i drogmissbruk. Främst för att de redan identifierar sig med utanförskap och tar naturligt drogmissbrukarens roll i samhället. En person med en bättre självkänsla och som inte identifierar sig med utanförskap skulle också kunna prova på droger men fastnar mer sällan i missbruk, enligt denna studie mest pga de själva inte identifierar sig med den samhällsroll av utanförskap och låg självkänsla som den drogberoende har.

Inte helt otänkbart att samma mekanismer gäller för prostitution och skulle vara en annan förklaring till varför droger och prostitution så ofta hör ihop. Det är alltså enligt detta sätt att se det kanske inte främst för att hantera obehaget i att prostituera sig eller för att finansiera sitt drogberoende kvinnor prostituerar sig. Utan för att vår syn på de båda är densamma, människor utanför samhället.

slånbär2011-08-07 10:57
Antal inlägg: 5539

Det finns en kvinna i Varberg som heter Rosina Sambo och som lyckades skaffa sig F-skattesedel som sexarbetare. Hon har varit med i många debatter kring prostitution och framstår inte på något sätt som ett offer eller olycklig crackhora. Här är lite länkar som rör henne,kan ju vara intressant att se en annan bild av prostituerade sedan vet ju inte jag hur vanligt just detta är.
sv.wikipedia.org/wik...in ha_Sambo
www.aftonbladet.se/n...03 54077.ab
sensuellqkonsult.wor...mi tt-stod/

Thaddeus2011-08-07 11:07
Antal inlägg: 44

Det är på sin plats att i glorifieringen av Rosinha Sambos yrkes- och fria val påpeka att när hon blev kär ville hon inte längre arbeta som prostituerad. Men kvinnors känsloliv är inte sånt har jag läst tidigare i tråden.

slånbär2011-08-07 11:24

Vem har påstått att kvinnors känsloliv inte är sådan? Det som har sagts är ju att tjejer faktiskt kan ha sex och ONS på samma villkor som killar men det betyder väl inte att tjejer blir kära och vill vara monogama när dom träffar någon speciell.

Thaddeus2011-08-07 11:25

Det har påståtts att kvinnor, precis som män och viceversa, inte blandar ihop känslor med sex.

slånbär2011-08-07 11:34

Men herregud - Ja man kan ju tolka och vrida saker som man vill. Det som har sagts är att kvinnor precis som män kan särskilja på sex och känslor när det handlar om tillfällig sex. Ingen har väl påstått att tjejer inte vill ha kärlek och sex i kombination när dom är i ett seriöst förhållande eller blir förälskade. På samma sätt som killar.

Thaddeus2011-08-07 11:38

Du fattar inte mycket va?

slånbär2011-08-07 11:43

Men förklara gärna för mig hur det hänger ihop du som verkar vara så oerhört insatt och upplyst.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?