Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 20 214 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-09 23:10 | |
![]() | Säger detsamma :))) God natt! | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-09 23:10 | |
![]() | Allah är det arabiska ordet för gud era jävla amatörer. DET ÄR SAMMA ICKE-EXISTERANDE GUD. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-09 23:11 | |
![]() | Ger också upp för idag. Natti! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-09 23:14 | |
![]() | nop han är nte rädd pga religion han är rädd pga människor som inte fattar sig på Jesus budskap nämligen kärleken övervinner allt | |
Rultatultan | 2013-10-10 00:42 | |
![]() | @Ordminna Du skrev: "Dom exempel du tar upp är ju inte döda, så dom är ju kvar på jorden. Men JA, jag kan fundera ibland över människor som t ex mördat, om dom hann bli frälsta eller inte." Men det spelar ju ingen roll om dom lever eller är döda. Du vet ÄNDÅ inte hur Gud tog emot Judas ånger, lika lite som du vet hur Gud tar emot människorna bakom ruskiga tidningsrubriker. Det är faktiskt inte din eller min uppgift att rannsaka människors hjärtan. Det är Guds jobb. Att slänga ur sig "Ja, se på Judas! Vart tror du han är nu?", i en diskussion med en människa som tar avstånd från Kristus som frälsaren är ungefär samma sak som att säga att "du kommer till helvetet". Och att säga så är att göra sig själv till Gud. För vi dömer inte. Vi får inte döma. Vi kan inte döma heller. Det som för oss ser antingen svart eller vitt ut, kan i Guds ögon se helt annorlunda ut. Det var årtusenden sedan Gud sände profeter till sitt folk för att predika dom, bot och bättring genom svavelosande tal till människorna. Jag tror inte det är tänkt att kristna ska ta på sig den rollen. Att VISA på Jesus som den frälsare han är - ja, absolut! Att påtala att människors sätt att leva, tänka och tro är fel - nej. Det är Guds jobb den dagen han börjar röra vid en människas inre. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-10 06:10 | |
![]() | Ordminna menar du att jag har fel när jag säger att Jesus är den mest citerade profeten i koranen? Menar du att jag har fel när jag säger att muslimer hyllar Jesus och skänker även frid över hans namn? Mohammed må vara deras främsta profet, men Jesus ÄR mycket närvarande i koranen. DET är fakta. | |
stuvelsberg | 2013-10-10 06:20 | |
![]() | Religionen borde regleras i lagen likt all bedrägeri. Då kunde man komma åt charlataner som kan härja fritt, det är inte många bedragare som kan det vid påkomst. | |
Sote | 2013-10-10 06:37 | |
![]() | Ordminna- du borde berkligen ägna mer tid åt att ta reda på fakta än att rapa upp sånt du bara tror att du vet. För det första- Judas lät inte möRda Jesus. Han hade inget med det att göra, han förådde honom , inget annat.dessutom så finns det två versioner av vad som hände med Judas i bibeln. Den du beskriver återfinns i apostlagärningarna men en annan version finns i Matteusevangeliet och där hängde han sig. Båda finns i bibeln som enligt dig själv står för fakta, så vilken av dessa fakta är det korrekta? För det är ju fakta och sanning säger du ju själv. Alltså två olika sanningar om samma händelse, märkligt..... För det andra- läs på om Baal och gärna även om dom Abrahamitiska religionerna i sin helhet. Du är verkligen väldigt okunnig. För det tredje- det är nog betydligt fler som konverterar till Islam än tvärtom. Men har du siffror som visar på det motsatta och även gärna länkar till detta med att en massa muslimer i hemlighet är kristna som dela gärna med dig av detta. För du har väl fakta bakom dina uttalanden hoppas jag. Du kommer ju inte bara dragandes med sånt som du tror och gissar? Eller vänta nu.... Det var ju just det som var problemet allt detta handlar ju bara om att en del förlitar sig på tro istället för fakta. | |
kajix | 2013-10-10 06:40 | |
![]() | jag har en fråga till ordminna, vad tänker du om att andra inte tror att bibeln är fakta? | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-10 06:50 | |
![]() | Vem var det av er som hade den helige ande som personlig assistent vid era bibelstunder nu igen? Kan inte den personen hjälpa ordminna förstå åtminstone grunderna i bibeln och kristendomen? Jag skulle skämmas om jag påstod mig ägna så mycket energi på något jag uppenbarligen visste SÅ lite om. | |
Rultatultan | 2013-10-10 08:13 | |
![]() | @Gr3en Varje Kristen lyssnar till Guds ord med hjälp av den helige ande. Utan den helige ande är Guds ord bara vanliga bokstäver utan någon andlig mening och innebörd. Ordminna har superbra koll på grunderna i både bibel och kristendom. Hon har mycket större kunskaper än vad jag har tex. | |
Rultatultan | 2013-10-10 08:18 | |
![]() | @Sote Med risk för att få huvudet avbitet för att jag svarar dig, duckar jag lite och svarar ändå. Du skrev om olika versioner i NT kring Judas. Det är helt sant. Dock ser jag inte att versionerna motsäger varandra, snarare kompletterar och ger en klarare (?) bild av det hela. Det är ju så att evangelierna skrevs av olika personer som valde att fokusera på olika delar. Någon av evangelisterna skriver i detalj om nattvarden. Någon annan skummar igenom den och ger bara en översikt tex. Vad gäller just Judas så tror jag att båda versionerna är lika riktiga - bara sedda och beskrivna ur andra synvinklar. Kanske var det så att Judas hängde sig, repet gick söner/grenen gick av och SEN föll ner och slog sig så illa att magen sprack? Detaljerna i just den här berättelsen är ganska oväsentliga. Det väsentliga är att han hade sådan ångest, var så ångerfull och skämdes så att han inte orkade leva utan tog sitt liv. Han insåg alltså att han hade gjort fel. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 09:08 | |
![]() | Gren- Menar DU att muslimer är frälsta av Jesus? | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 09:10 | |
![]() | Kajix- vad jag tänker om det? Ja, människor har fri vilja :) Dom får tro vad dom vil. Jesus sade åt oss att sprida budskapet om hans försoningsoffer. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 09:24 | |
![]() | Sote- Judas förådde Jesus. Folket, inklusive Judas lät mörda Jesus. Det står olika om hur Judas död gick till, men han dödade ändå sig själv. Han var plågad av demoner som ledde honom till döden. Jesus säger om Judas: Men här vid bordet finns en man som kommer att förråda mig, trots att han äter tillsammans med mig. För jag, människosonen, måste dö. Det är en del av Guds plan. Men olycka ska drabba den människa som förråder mig! 22:3 står det.. Då for satan in i Judas Iskariot, som var en av Jesus tolv närmaste efterföljare. --------------- I islam blir man född in i religionen. Man blir påtvingad religionen. Därför tror jag också att det finns så många muslimer. Jag säger inte att det inte finns folk som konverterar till Islam, men det jag säger är att många muslimer vill ta emot Jesus som sin Herre och överge sin religion. Islams gud är INTE samma Gud som jag har. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 09:36 | |
![]() | sote- Ordet är en ombildning av Baal-Sebub (hebreiska ba'al-zebub) som var den gud som man dyrkade i den filisteiska staden Ekron. Ordet "Baal-Sebub" betyder egentligen "flugornas herre", och guden kallades så därför att den ansågs skydda mot alla de flugor och myggor som var en fruktansvärd plåga för både människor och djur. Men oavsett varifrån själva ordet kommer, så använde Jesus det helt enkelt som en beteckning på djävulen, den onde, Satan, Lucifer... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-10 09:36 | |
![]() | Pinkribbon Du frågar hur många Gudar det finns svar Gud finns,bara Gud finns.och inget anna frågan om vilken Gud hit och dit den frågan går inte ens att ställa | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 09:47 | |
![]() | Stuvels, var lugn, det kommer att regleras. Vi lever i den sista tiden och kristna ska mördas och förföljas för deras tro, vilket händer idag också, just nu. Det är något som måste ske för att avslöja satan. Vi ska tvingas till att tro på denna världens ande. Dom som vägrar ska dö. | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-10 09:48 | |
![]() | Men genom Jesus kristus ska vi leva, fastän vi dör. | |
kajix | 2013-10-10 10:41 | |
![]() | ordminna, på vilket sätt har Jesus sagt det till dig? | |