Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2013-06-02 13:00 | |
![]() | Vilka är sjuka menar du micro113? | |
| micro113 | 2013-06-02 13:26 | |
![]() | kajix Nu skrev jag inte att "vissa" var sjuka - utan: "Både sjukt och talande..." Vilken typ av resonemang som avses framgår i inlägget utan att jag behöver peka ut enstaka individer anser jag. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-02 13:49 | |
![]() | Jag håller med micro113. Vad väntar ni er? Det är en tro och ingen vetenskap. Människor vill er väl i sin tro och då blir ni upprörda och arga för dom inte ger er svaren ni vill ha. Om ni nu inte tror behöver ni ju inte bry er om svaren. Idiotiskt. | |
| Måns_E | 2013-06-02 14:05 | |
![]() | micro, jag tycker att kristna skall få utöva sin tro i Sverige och inte bli diskriminerade av stat och myndigheter, på precis samma sätt som jag tycker att man skall behandla muslimer. Jag tycker också att jag skall få ha rätt att ifrågasätta gudsbegreppet, oavsett om kontrahenten är en muslim eller kristen. Jag tänker definitivt försvara vetenskapen och skapelseberättelsen oavsett vad andra väljer att tro på. Vad tycker du är dubbelmoral i det? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 14:06 | |
![]() | Kajix,du frågar vilka som var med i begynelsen och jag har ingen aning.Och du skriver att Gud inte finns.men om Gud är kärleken,Kärleken mellan människorna kan inte Gud finnas då?Om vi alla skulle se livet som en gåva av kärleken, skapad av kärleken och bara tänka och göra bra och goda saker om och för varandra, hur skulle det se ut? och kan det vara Gud? | |
| Måns_E | 2013-06-02 14:06 | |
![]() | försvara vetenskapen och ifrågasätta skapelseberättelsen skall det naturligtvis stå. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 14:07 | |
![]() | Gud och vetenskapen kan gå hand i hand och man behöver inte välja | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-02 14:13 | |
![]() | Ja, det kan den. Men inget är vetenskapligt bevisat ännu. | |
| Gunilla _ | 2013-06-02 14:20 | |
![]() | Porla: "Om ni nu inte tror behöver ni ju inte bry er om svaren. Idiotiskt." - inte alls idiotiskt, det är ju därför jag vill ha svar på mina frågor. Idiotiskt är det väl snarare att påstå en sak men inte ha det minsta argument att underbygga det med. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-02 14:21 | |
![]() | Håller med. Brukar se Gud som ursprunget till vetenskapen och skapelsen, men att vi människor kallar våra upptäckter för vetenskap, som i själva verket är Guds skaparkraft. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-02 14:26 | |
![]() | Gunilla. Jag läser massor med svar.. Dom säger t ex "att den som söker han finner", dom säger "fråga gud", dom säger att "det tar tid". Men ni, ni vill ha en snabbmanual och ni tror att någon har skyldighet att skriva den åt er. | |
| Gunilla _ | 2013-06-02 14:40 | |
![]() | "Snabbmanual"? För att få två raka svar på två raka frågor? Jag förstår inte alls vad du dillar om Porla. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-02 14:51 | |
![]() | Om du inte uppträtt aggresivt behöver du väl inte ta åt dig. | |
| Gunilla _ | 2013-06-02 14:59 | |
![]() | Oj, nu är jag aggressiv också. Hur nu det gick till..? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-02 15:02 | |
![]() | Men snälla människa. Jag skriver ju att om du INTE anser dig ha uppträtt aggressivt så behöver du ju inte ta åt dig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 15:09 | |
![]() | gunilla vilka 2 frågor?orkar inte sitta och bläddra bakåt kan du ta dom 2 igen | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 15:14 | |
![]() | uppfunnen,du skriver överhetens smarta sätt att hålla oss på platts vilken överhet? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-02 15:15 | |
![]() | Gunnila, jag tänker inte bläddra igenom 66 sidor kan du ta dina frågor igen? | |
| Gunilla _ | 2013-06-02 15:16 | |
![]() | Absolut ttiitti: "ttiittii - angående din berättelse från igår; jag fattar att du tror att det var Gud som fixade din trassliga dag men OM klänningen blåst upp och hela härligheten hade blottats, du snubblat och tappat kameran eller om du kört i diket för att du hade för bråttom - vad hade då det berott på? Radioskugga? Att Djävulen kapade tråden? Att du gjort något syndigt tidigare under dagen, veckan, månaden... eller skulle det helt enkelt inte kunna hända - eftersom du bad?" Och Porla - vad har aggressivitet med saken att göra oavsett? Du adresserade ju svaret till mig så det är väl inte konstigt att jag funderar över hur du tänkte? | |
| kajix | 2013-06-02 15:22 | |
![]() | gud är ond hatet och ondskan. jag blir lite brydd när ni sprider hennes läror. | |