Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 20 450 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-17 16:11 | |
![]() | Ja, alla är vi offer. Det krävs väl bara lite olika metoder för att tillgodose våra önskningar. Operation blir ju genast en större åtgärd där individen också utsätter sig för risker. Raka fötterna känns inte så riskfull och blir lättare att godta. Skulle man slinta med rakhyveln och snitta upp ett stort sår någonstans på kroppen skulle man nog också se sin utseendefixering som ganska onödig i det läget. | |
| jonaker | 2008-05-17 16:14 | |
![]() | Jag har opererat näsan | |
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-17 16:14 | |
![]() | Men att raka sig eller att träna sig till ett sexpack är ändå skillnad måste du väl fatta zick? Du lägger dig inte på ett bord och låter någon skära i dig och stoppa in saker som inte ska vara där. Att träna, raka sig, sminka sig eller att klä sig snyggt är ju bara vanlig jävla fåfänga som är enkel att åtgärda. Det har alla människor gjort i alla tider. Men att säga att det inte finns någon som inte skulle föredra konstgjorda bröst hjälper ju inte till att ta bort det ideal som "media" förmedlar....snarare så att omogna smågrabbar som har sett för många porrfilmer förmedlar ett osunt budskap. | |
| jonaker | 2008-05-17 16:15 | |
![]() | Den var sned | |
| Helröret | 2008-05-17 16:17 | |
![]() | det ska vara naturligt! det är min åsikt.. | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-05-17 16:19 | |
![]() | Jag tror att den yngre generationen har en annan idealbild än oss lite äldre...de är uppvuxna med Big brother idealen och ser på P-rullar där alla har sillisar. De kommer säkert bli besvikna när de ser ett par naturliga bröst för i deras värld så existerar de inte. Förut så var skönhetsoperationer med för folk som verkligen led av någon kraftig defekt men idag så är det bara någon skruvad idealbild som de letar efter de som opererar sig (många iaf) | |
| Zickzacker | 2008-05-17 16:46 | |
![]() | OJ, menade inte att det är samma sak att operera sig som att raka fötterna el plocka ögonbryn, men dethandlar ju om att vara slav under sitt utseende, det kan ju inte bara handla om bröstoperationer. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-17 16:57 | |
![]() | Håller med OJ!! Naturligt är bäst!! | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-17 16:59 | |
![]() | Bara när det gäller bröst eller i andra sammanhang också? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-17 17:02 | |
![]() | Eftersom det är väldigt mycket känslor som spelar in när en människa (man, kvinna el. variantform) överväger att lägga upp sig på slaktbritsen så är nog det bästa man kan göra att ställa upp en balansräkning, att operera sig kostar ju inte bara pengar. Tid är en kostnad, smärta och risker är andra. En biverkning som var vanligare förr men definitivt fortfarande förekommer är ju kapselbildning, det kan ge problem man faktiskt inte kan bli av med eller åtminstone kan kräva ett flertal dyra operationer. Sen har man valet av implantat, saltvatten låter ju bra men sjunker med tiden. Silikon i olika varianter har olika för och nackdelar men alla har de gemensamt att de en dag ska bytas ut. Livslängden är väl fortfarande under tio år för ett implantat, även de kliniker som säger sig ge livstids garanti menar ju livstiden på implantatet, inte patienten. Valet hurvida man vill ha sitt implantat över eller under bröstmuskeln är också något som bör betänkas. Under muskeln ger ett mer naturligt resultat, men är man t.ex. tennisspelare med ambitioner bör man kanske överväga att inte stoppa in saker mitt i en av de kroppsdelar som ska jobba hårdast tre timmar i sträck. Med implantat över muskeln riskerar man å andra sidan att veck syns på hudens utsida, knappast nåt man vill visa upp på stranden. Sen får man överväga om man vill gå in via armhålan eller under bröstet, infektionsrisken är ju betydligt högre när man rotar i närheten av lymfkörtlar, men å andra sidan slipper man ju ärr. Slutligen ska väl nämnas att narkos alltid innebär en risk, en viss procent vaknar aldrig igen. Visserligen är risken mycket liten, men trots allt bör den vara del i en riskkalkyl. Operationen följs av viss tids sjukskrivning, smärtstillande preparat och strikta regler under återhämtningen. Poängen med mitt inlägg är nog egentligen bara att ingenting är gratis, vad vill man betala och i vad? Earth gets its price for what Earth gives us; The beggar is taxed for a corner to die in, The priest hath his fee who comes and shrives us, We bargain for the graves we lie in; At the devil's booth are all things sold, Each ounce of dross costs its ounce of gold; For a cap and bells our lives we pay, Bubbles we buy with a whole soul's tasking: 'T is heaven alone that is given away, 'T is only God may be had for the asking; | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-17 17:03 | |
![]() | Jag tycker att naturligt är bäst över lag. Kan förstå om man opererar sig i vissa lägen. Som olika missbildningar, om man lättat mycket i vikt och har överflödigt skinn och dylikt. Men annars tycker jag nog att man är fin som man är skapt. | |
| Zickzacker | 2008-05-17 17:10 | |
![]() | men gäller det bara operationer eller lös naglar, lösögonfransar, smink puchup bh mm? | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-05-17 17:17 | |
![]() | Det är ju bara operationer som är operationer. Och oåterkalleliga utan ny op. Medan det övriga du nämner zickz är lättförändrat efter årstid, tid på dygnet, dagsform osv. De är ju en milsvid skillnad! "Kicki, som inte tänker opa sig, men gärna använder andra hjälpmedel till bättre utseende :P" | |
| Zickzacker | 2008-05-17 17:24 | |
![]() | naturligtvis men att vara naturligt är ju kanske inte rätt ord att använda då. Handlar inte det hela om vart man själv drar gränsen? Jag skulle själv om jag tyckeer att det behövs kunna lägga mig själv under kniven, men det är ju ett val som jag som gör själv. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-05-17 17:27 | |
![]() | Jag tror sillisar symboliserar innehåll till skillnad från form. Samt underkastelse. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-17 17:32 | |
![]() | Givetvis ska shemales operera brösten! Hur kul vore det med en faun i getbyxor som gick att ta av istf riktiga bockben? Vad enfaldiga ni är. | |
| mackz_ | 2008-05-17 17:32 | |
![]() | till utseendet kan det vara fint med opererade bröst men känslan är ju inte den samma (iaf enligt min erfarenhet) | |
| Margana | 2008-05-17 17:38 | |
![]() | På min tid fanns minsann inget silikon.....då fick man stoppa i klädtrasor och annat för att fylla ut....sen drog man åt korsetten så behagen nästan trillade ur ;-) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-17 17:41 | |
![]() | Jag tycker nästan BH är lite värre än silikonbröst eftersom det ofta är vilseledande. Så att kalla silikon fejk blir ju lite fel. De sitter ju kvar trots allt. | |
| mackz_ | 2008-05-17 17:46 | |
![]() | lite som jeanstricket alltså | |