Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ballerina | 2008-05-20 15:12 | |
![]() | dVb Jag får bara höra att jag är lik blonda bimbos (kanske för att jag själv är en) hihi=) | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-05-20 15:20 | |
![]() | Själv föredrar jag Illustrerad Vetenskap, framför tidsskrifterna Slitz och Moore (som jag som mest skummat igenom hos vänner och bekanta... så mycket yta, så lite innehåll). FHM har jag dock ingen erfarenhet av, så jag håller min mun stängd, så har jag inte sagt nåt som inte stämmer. Men nu var det ju förstås inte vetenskapliga tidsskrifter dvb ville ha tips på... så, jag är nog inte rätt man att lyssna på. :P | |
| Ballerina | 2008-05-20 16:29 | |
![]() | Fånmåne Jag håller med IV är bra, är nog lite bättre om man är ute efter tekniken :) | |
| Susssen | 2008-05-20 16:38 | |
![]() | Mimosa: För tjogofemte gången så köper jag inte slitz. Men inte utav moraliska aspekter, utan för att jag tycker det finns bättre tidningar som tex modetidningen king. Men jag kan förstå dem som gör det och jag försöker förmedla en ny synvinkel av det hela. Vilket verkar vara omöjligt. Därför lägger jag ner det hela. | |
| mimosa | 2008-05-20 16:43 | |
![]() | Susssen: Jag förstår också dem som gör det (och jag ber om ursäkt för att jag oavsiktligt inkluderade dig bland dem), men hävdar ändå att man tar ställning genom att göra det. Medvetet eller omedvetet. Det är synvinkeln jag försöker förmedla, vilket inte heller verkar gå så bra... men jag överlever säkert. :) | |
| Susssen | 2008-05-20 16:45 | |
![]() | Jag förstår det. Och du behöver inte be om ursäkt! Tack för en bra diskussion :) | |
| Ballerina | 2008-05-20 17:24 | |
![]() | Det som stör mig mest är att de gör reklam för porr, men det gör ju expressen också iof. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-05-20 17:27 | |
![]() | Kommer sent in i diskussionen, men Playboy är fortf. överlägsen :) Intressanta artiklar och så framställs inte män (!) som idioter som ba spelar fotboll och handlar Ralph Lauren på lokala outlets... :) | |
| KARR0 | 2008-05-20 17:38 | |
![]() | Jag skulle aldrig acceptera att min pojkvän prenumererade på slitz. Det beror på att jag inte vill bli jämförd med såna "perfekta" kroppar. Men det finns ju ändå över allt.. För att inte tala om min motvilja mot all äcklig porr; en stor fet manslem i rumpan, en i muffen och några i munnen, gärna så långt ner att kvinnan ser ut att nästan kvävas.. säkert jätteskönt! Yes jag vet... frångick helt ämnet på tråden men det är det värt. Snart flyttar jag ut i ett hus mitt inne i skogen där jag odlar mina potatisar själv och slipper se hur denna världen förfaller.. Ja, alldeles korrekt, jag moraliserar och det står jag för. Förstår inte hur man kan försvara alla konstiga företeelser i samhället och påstå att sånt som ovan nämnt inte påverkar människor.. Punkt. | |
| Ballerina | 2008-05-20 17:59 | |
![]() | Karro Får jag förlja med till din stuga i skogen? =) | |
| KARR0 | 2008-05-20 18:00 | |
![]() | Åh så himla gärna! =) Du verkar ha insett ett och annat så dig tar jag gärna med mig! =) | |
| Ballerina | 2008-05-20 18:05 | |
![]() | Karro Jag är uppvuxen i potatislandet, min pappa är hobby-bonde så jag har brungröna fingrar =) Man lär ju slippa bli bombaderad med porr där i alla fall. | |
| KARR0 | 2008-05-20 18:09 | |
![]() | Underbart Ballerina, då har vi potatisförsörjningen under kontroll! Problemet är bara hur jag ska kunna tiifredställa mitt betapetbegär... Internet är ju trots allt källan till mycket sjuka saker så datorer får nog vara bannlysta i vårt hus. Vi kanske kan ta med ett traditionellt alfapet i brädspels format? | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-20 18:21 | |
![]() | karro,, härligt skrivet,, kan bara hålla med dig,, kram Bitte | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-05-20 18:27 | |
![]() | Karro, jag har själv inga planer på att emigrera till skogs, tror att jag kan förändra mer genom att vara verksam i samhället. :) Men alfapet finns ju alltid, som du säger. Jag hoppas att jag är välkommen förbi på en runda nån gång? ^^ Annars kan jag bara säga att jag inte förstår hur folk resonerar då de säger att deras konsumtion av tidsskriften (-skrifterna), inte har någon inverkan på samhället, och allt det där. | |
| KARR0 | 2008-05-20 19:05 | |
![]() | Skönt att se att någon mer än jag faktiskt insett sambandet mellan all skit som pumpas ut till oss dagligen; sexistiska tidsskrifter, porr, omänskliga kroppsideal och våldsfilmer å ena sidan och kvinnovåld, våldtäkter, våld över huvud taget, dåligt självförtroende bland unga tjejer, allt för tidig sexdebut som leder till aborter och spruckna ringmuskler (ja väldigt vanligt), och diskriminering av det kvinnliga könet å andra sidan. Fånmåne du är hjärtligt välkommen förbi! Jag vet att jag inte kan påverka i min ensamhet i skogen men det känns liksom hopplöst... Bättre fly än illa fäkta... (Förresten ursäkta min pinsamma särskrivning på "brädspelsformat" i mitt förra inlägg =)) | |
| FrökenE | 2008-05-20 19:06 | |
![]() | "Intressanta och bra skrivna artiklar/reportage" Ja.. det beror på vad man jämför med. Tycker deras försök till journalistik är pinsamt dålig! Dessutom får de män att framstå som svin. Men, det är bara min åsikt! | |
| Jamo | 2008-05-20 19:50 | |
![]() | Själv tycker jag ingen av dessa tidningar är värda en krona. | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-05-20 21:18 | |
![]() | Skit-tidningar som skapar knasiga ideal och får unga tjejer att tro att utvik är den enda vägen till "15 minuter i strålkastarskenet" | |
| sakoline | 2008-05-20 21:30 | |
![]() | Finns inga bra tidningar. Jag fick en prenumeration på PS! av svärföräldrarna, den är bra... Men vill man ha en mångsidig tidning tycker jag att Allers funkar. Tjejtidningar suger. ETC kan funka, liksom att jag läst lite Slitz och förutom all teknik/shopping kan ha en del läsvärda artiklar. Annars handlar allt om modem, mat och kändisar, vilket är dötrist. | |