Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 987

Forumkategorier

Användare Inlägg  
beaujolais - Ej medlem längre2008-05-27 21:55
Antal inlägg: 338

Och här träder rättvisefröken in - "nån" av er i den här tråden som klagar på att folk klagar på Rosing, du (du känner nog igen dig) är rätt hyfsad på att klaga på folk som är t ex överviktiga har jag märkt. Vad är skillnaden? Någon som gör vad hon kan för att synas/höras/märkas och tyvärr avskys många gånger. Och den som är fet och går på McDonalds och käkar och får stå ut med gliringar. Här. Varför får den ena veta att h*n är slö, inte tar tag i sitt liv, är äcklig osv. Medan den andra är det buuhuu "synd om". Trist!

zimba - Ej medlem längre2008-05-27 21:56
Antal inlägg: 2256

Alltså lägga upp en bild..

Gariam - Ej medlem längre2008-05-27 21:57
Antal inlägg: 2590

emman: Har du aldrig kännt att du blivit illa behandlat, och har du isf då alltid tänkt att "Ja men jag får skylla mig själv, för att jag *valfritt*"? Hur ser det ut i en värld där det alltid är någon annans fel, och där man själv aldrig kan rannsaka sitt eget beteende? Tycker du att tjejer med kort kjol ska skylla sig själva om de blir våldtagna pckså? Eller att tanten vid bankomaten som blev rånad får skylla sig själv?

OneW2008-05-27 21:57
Antal inlägg: 1207

håller inte med imbttibile. Hade varit fritt att kommentera där med och som FD fettknopp, fläskis, tjockrövad blondin så kan jag säga att kommentarerna får man lära sig att leva med. Blickar oh kommentarer på stan när man är fet är inte det roligaste men vad fan kan man göra åt det? Jag kan ju inte direkt gå fram och tala om att dom inte får, att det är kränkande eller att jag blir ledsen. Tror inte någon bryr sig. Så fram för fria åsikter och mer skinn på näsan. Min näsa är stor som fan!

OneW2008-05-27 21:57

håller inte med imbttibile. Hade varit fritt att kommentera där med och som FD fettknopp, fläskis, tjockrövad blondin så kan jag säga att kommentarerna får man lära sig att leva med. Blickar oh kommentarer på stan när man är fet är inte det roligaste men vad fan kan man göra åt det? Jag kan ju inte direkt gå fram och tala om att dom inte får, att det är kränkande eller att jag blir ledsen. Tror inte någon bryr sig. Så fram för fria åsikter och mer skinn på näsan. Min näsa är stor som fan!

Teppy2008-05-27 21:58
Antal inlägg: 2314

Gariam, det är väl ändå en väldigt stor skillnad?

Gariam - Ej medlem längre2008-05-27 21:58

Varför det?

Teppy2008-05-27 22:00

De tjejerna har väl inte det uppmärksamhets-behovet som Linda verkar ha?! Tex.

Linda har gjort saker, som hon är väl medveten om. Vikt ut sig, haft sex i tv, ringer kvällspress tid och otid, m.m Klart man diskuterar.. Många pratar om henne just pga det, och har fördomar om henne. JAg säger som sagt att jag tycker inget om henne, dock att hon gjort enm hel del fel.

OneW2008-05-27 22:01

Gariam, JAG HAR! jag var FET och japp, jag tuggade i mig var enda j-a bit själv så ja, jag fick skylla mig själv.
Sen tycker jag att din liknelse med våldtäkt och rån och ja, Linda Rosing och kommentarer om henne var lite väl dramatisk. Vi diskuterar en mediaperson som själv vill ha uppmärksamheten! INTE om någon som har blivit våldtagen eller rånad!

Mårten2008-05-27 22:02
Antal inlägg: 2529

www.youtube.com/watc...jx A6atlkYU

Ovanstående länk är en bra liknelse till förhållandet mellan Rosing och personangrepp på henne.

emman2008-05-27 22:02
Antal inlägg: 1630

"emman: Har du aldrig kännt att du blivit illa behandlat, och har du isf då alltid tänkt att "Ja men jag får skylla mig själv, för att jag *valfritt*"? Hur ser det ut i en värld där det alltid är någon annans fel, och där man själv aldrig kan rannsaka sitt eget beteende? Tycker du att tjejer med kort kjol ska skylla sig själva om de blir våldtagna pckså? Eller att tanten vid bankomaten som blev rånad får skylla sig själv?"

Haha. Jag är ledsen gariam men nu är du ute och slirar. Att du får något jag skrivit till att tanter får skylla sig själva om de blir rånade vid bankomaten får stå för dig. Själv har jag inte varit i närheten av att ens antyda något sånt.

Bemödar mig inte ens att förklara varför du är ute och cyklar för det torde vara ganska uppenbart

Gariam - Ej medlem längre2008-05-27 22:03

Ska man straffas för att man vill ha uppmärksamhet? Bara för att någon säger "döda mig" till en så betyder det inte att man fråntas sin egen vilja och ansvar och automatiskt tvingas döda personen.

Imbattibile - Ej medlem längre2008-05-27 22:03
Antal inlägg: 1609

Linda Rosings dröm och mål med sitt offentliga liv är väl knappast att va trakaserad och mobbad?

Teppy2008-05-27 22:04

Det hela började med att vi sa att hon har otroligt stora bröst, vilket inte ens passar hennes kroppsform. Är det mobbing?

emman2008-05-27 22:04

Gariam: Vem har talat om att "straffa" någon? Jag har inte utlyst stening på torget

OneW2008-05-27 22:05

Åsiktsfrihet, medborgarens frihet att bilda och hysa åsikter utan statens ingripande.

I Sverige är åsiktsfriheten grundlagsskyddad enligt Regeringsformen där man skriver att "Varje medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad...yttrandef rihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor", samt genom Sveriges upphöjande till lag av den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna där det framgår att "Var och en har rätt till yttrandefrihet. Denna rätt innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och sprida uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning och oberoende av territoriella gränser".

Imbattibile - Ej medlem längre2008-05-27 22:06

Teppy, har du inte läst kommentarerna på hennes blogg?

Imbattibile - Ej medlem längre2008-05-27 22:07

OneW, de stod inget om att kränkningar va tillåtet?

emman2008-05-27 22:07

jag brukar inte frossa mer än nödvändigt i misär. Det var illa nog med särskrivningarna i bloggen

Teppy2008-05-27 22:07

Imbattibile; jaså, var det de kommenterarna du pratade om.. Nej, så långt har jag inte bemödat mig att läsa. Läste dock hennes inlägg.. Tror du hon mår väldigt dåligt utav de kommentarerna? Jag menar, hon kan ju faktiskt ta bort dem själv, även svara på dem..

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?