Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 972

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fiskaren22008-05-28 14:14
Antal inlägg: 30

I de flesta spel med någon form av ratingsystem så kan du inte starta ett spel och sedan dra helt utan konsekvens. Och det BORDE vara så i beta också, och förhoppningsvis blir det så en dag också... Det skulle gynna oss som gillar spelet i första hand... Då kör du med fuskprogram också Uffe? borde inte vara några moraliska problem för dig?

Fiskaren22008-05-28 14:15

Vad är din åsikt Zmiley?

Mick-E - Ej medlem längre2008-05-28 14:16
Antal inlägg: 133

Zmiley har väl ingen åsikt? Vill ju bara smöra upp i brygga..

zmiley2008-05-28 14:24
Antal inlägg: 2170

Min åsikt, förutom att vädret idag är kraftigt underskattat, är att trådar som den här gör livet betydligt roligare att leva. Får mig att tänka på gamla goa kenta, ni vet: just idag e jag stark. Visste ni förresten att jag har lyckats nosa upp inte mindre än 16 olika recept på vaniljhjärtan, mycket tack vare den fina googlingen vi gjorde häromdagen Mick-e.

Mick-E - Ej medlem längre2008-05-28 14:25
Antal inlägg: 133

puss

Klingan_862008-05-28 14:37
Antal inlägg: 2

Jag tycker bara att det är ett spel javisst. men respekt o ta hänsyn till andra ändå är viktigare än att ligga på topplistan eller att ha hög rating.
tycker inte att någon har varken eller rätt eller fel som skriver.

men önskar mer respekt av den ja spelar mot.

tattarfinkel2008-05-28 14:41
Antal inlägg: 1611

kommer ihåg en gång när jag fick börja på ett slumpspel, det var 3 stycken röda brickor som man hade kunnat pricka men jag hade inga vokaler så jag bytade, sen la min motståndare ordet DISCO och fick cirka 350poäng. i det läget hade jag kunnat fly från spelet men gjorde det inte för jag hatar också när folk gör det så.

VictorV - Ej medlem längre2008-05-28 14:47
Antal inlägg: 85

Jag var publik när det spelades på tre och den med sämst rating i inledningsdraget la något för 3000..Det var på topplistan då

VictorV - Ej medlem längre2008-05-28 14:48

www.betapet.se/user/...wo rdlist=1

Zizzi2008-05-28 14:51
Antal inlägg: 866

"respekt o ta hänsyn till andra ändå är viktigare än att ligga på topplistan eller att ha hög rating."

Absolut, helt klart, håller med!

Jag står på din sida i denna fråga, Fiskarn, naturligtvis bör man ej dra från ett spel. Det är ju de som drar från spelet som kan kallas lipsillar ;-). Buhu, jag förlorar..

Fiskaren22008-05-28 14:55

Vad visar den höga ratingen om den inte duger att använda i mötet mot en spelare på lika vilkår? Jag respekterar att folk drömmer om beta-rating på nätterna även fast jag inte gör det personligen. Men ett spel som man påbörjar skall inte stickas från utan konsekvens, och detta bara för att man fick en dålig början... Det är ju inte motspelarens fel, eller? Jaga gärna rating men gör det sjysst... Vem ser för övrigt ett problem i att man kan begära av motspelaren att få gå från ett spel och kanske till och med kunna slopa ratingförlust kanske? Varför skall man ens ha möjligheten att sticka från ett spel bara för att brickorna inte passar? när första ordet är lagt måste man ju ge upp och ta konsekvensen av det, och så borde det vara från det att spelat startar överhuvudtaget, tycker jag iaf.

milla392008-05-28 14:58
Antal inlägg: 211

Alltså ta å chilla läget folk å låt folk som tycker det är kul att lämna,lämna å starta ett nytt spel. Och vill man inte möta dom igen finns det papper å penna att skriva ner vad dom heter..hur svårt kan det vara ??

mommesfrites - Ej medlem längre2008-05-28 15:01
Antal inlägg: 7605

Agree - chill out

Zizzi2008-05-28 15:03

Men det är ju inte trådskaparen som hetsar upp sig, det är ju de som är emot vad fiskaren2 tycker som borde chilla.

Pg up - Ej medlem längre2008-05-28 15:03
Antal inlägg: 1354

"Hatar".
Starkt ord och innebörd.

grönöga - Ej medlem längre2008-05-28 15:03
Antal inlägg: 5570

Har blivit "smittad" av vänners lycka och länkar så alla kan njuta ;)
*eller iaf dra iväg på en nostalgitripp =)*

www.youtube.com/watc...pC Rj-pOR3o

Zizzi2008-05-28 15:04

Haha, vad fånigt det såg ut när det var jag som skrev ordet chilla. Jag byter genast ut det mot lugna ner sig.

VictorV - Ej medlem längre2008-05-28 15:04

De som inte tycker det är kul när folk bara spelar när det gynnar dem då milla? Ska de enligt dig chilla ner sig trots irritationen medans de som utnyttjar möjligheten att gång på gång lämna ska göra det?

För min del känns det lite som om man skulle spela Monopol men "bara under förutsättning att jag vet att jag får bygga alla hotell och du inget för annars spelar jag inte". Har man gått med på att spela tycker i alla fall jag att man ska göra det.

Det finns ju en anledning att det finns BÅDE slumpat respektive standard. Att folk ska välja det som de vill spela och väljer man slumpat så är man som sagt fullt medveten om skillnaden.

vulcan2008-05-28 15:05
Antal inlägg: 7666

Nu har jag försökt tänka lite konstruktivt istället och då fått följande idé: Dölj spelplanens utseende i slump med avseende på poängrutornas placering i första draget för den spelare som inte fick fördelen! Då har han/hon inte möjligheten att vara "taktisk" och välja om man ska ge upp innan matchen börjat. Vet inte hur mycket jobb detta skulle vara programmeringsmässigt, men såvitt jag kan förstå skulle det lösa hela problemet.

Miljöbil - Ej medlem längre2008-05-28 15:07
Antal inlägg: 107

Jävligt bra idé.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?