Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 982

Forumkategorier

Användare Inlägg  
felghen2008-06-10 14:29
Antal inlägg: 162

Första tanken är skandal...

Men ärligt talat så behöver vi någon med defensiva egenskaper på mittfältet... Vilket givetvis kan diskuteras om Daniel har några...

Men han är nog bättre än Kim på den biten iaf.

elPatron - Ej medlem längre2008-06-10 14:30
Antal inlägg: 2131

sant... men träning o genrep är en sak. Bäst när det gäller en annan. Ska bli kul o se Anderssons betyg imorgon. Gör han inte mål eller spelar fram till ett så blir han kapad...Vilket jag tror...att han inte gör ngt bra asså...

Miss_jk2008-06-10 14:31
Antal inlägg: 8941

Anders som defensiv och Kim som offensiv. Det röstar jag för.

elPatron - Ej medlem längre2008-06-10 14:31

sista inläggets sant var till Miss_jk..glmde påpeka det..

elPatron - Ej medlem längre2008-06-10 14:32

Miss_jk: Du är helt inne på samma linje som mig där... Hoppas Stoor får sitt genombrott under EM oxo, vore kul.. :)

Miss_jk2008-06-10 14:32
Antal inlägg: 8941

Han har väl inte vart bra när det gällt något heller senare tid..?

Palini2008-06-10 14:32
Antal inlägg: 1381

Jag förstår inte hur nån kan vara förvånad att Lagerbäck väljer Daniel Andersson före Kim Källström? Han har ju alltid prioriterat försvar framför anfall. I och med att Linderoth inte spelar så är det också det det enda rätta enligt min åsikt. Vårt försvar är för dåligt och behöver all hjälp det kan få av mittfältarna. Kim Källström är knappast rätt man för det jobbet. Lagerbäck har nog alltid tagit ut det bästa "laget", inte de bästa spelarna. Helt rätt i mina ögon.

Dyslekso2008-06-10 14:33
Antal inlägg: 8945

hugokolbaz, tack. Jag ligger som en tonårstjej vid telefonen och väntar på att SFF ska ringa.:) Min första åtgärd som föbundskapten blir att bänka Zlatan, han saknar den erfarenhet som krävs. In istället med Dahlin och Andersson på topp tillsammans med Gunnar Gren. Snurrande köttbullen på mitten och så Nacka högerut. Nä, förresten, jag tror jag gräver upp några spelare från 20-talet och låter dem mura igen där bak.

Allvarligt dock tycker jag vi kan hålla EM 2000 i åtanke. Sämre än så blir det inte, tänk på det om vi får stryk ikväll.

snorklan2008-06-10 14:33
Antal inlägg: 1686

Fiii fan! Det var det värsta! Tror iofs att vi får se Källström på plan innan slutet av 1:a, tror inte Andersson har tillräckligt med spring i benen för att hålla. I övrigt tror jag att Zlatan släpper loss och petar in bollen, det gör även Källström, så vi vinner med 2-1 :)

Jo-na-tan - Ej medlem längre2008-06-10 14:37
Antal inlägg: 1955

Jag röstar för Svensson som defensiv och Källström som offensiv mittfältare, han är för bra för att hållas utanför laget, och Svensson klarar lätt den defensiva rollen.

Dyslekso2008-06-10 14:42

Jag vet inte...som ni säger funkar ju inte Källström defensivt. Skulle vara kul om gubben satte Henke som offensiv mitt, och Zlatan och Elmander på topp. Henke är väl den smartaste spelaren i laget, förutom Zlatan då, känns som ett kul experiment att ha honom där. Skrev jag "kul experiment"? Ok, glöm det.

elPatron - Ej medlem längre2008-06-10 14:44

Palini: Du svamlar...

Dyslekso: Precis som jag antydde att ta ut Zlatan mot Ralf Edström, den Lagerbäck kan inte va nykter, och Sverige har för dåligt lag över lag egentligen i mina ögon sett. Vi har ett par profiler osv men ihop går det trögt, långsamt osv. Jag vill se snabb offensiv svensk "sambafotboll", släng Marta som offensiv mittfältare oxo :)

MrsFlash2008-06-10 14:44
Antal inlägg: 240

Daniel Andersson?! Jag trodde inte det var sant, men Lagerbäck chockerar för det mesta - åt det tråkigare hållet. Trodde att både Lindroth och Källström var bättre alternativ. Det tycker jag iallafall jag.

Ingen reagerar på att Sebastian Larsson inte var på plan. Om Lagerbäck har tänkt att satsa defensivt är ju han ett bättre alternativ än sin lagkamrat Chippen med sina divaliteter. Dessutom har han offensiva kvaliteter som jag uppskattar mer än Chippens.

elPatron - Ej medlem längre2008-06-10 14:47

annars kanske emman kan ge oss den bästa laguppställningen, hon verkar ju framåt o vet o kan allt annars ju ;) Vi cyklar ju bara enligt henne..

Dyslekso: Intressant tanke med Henke där o Zlatan o Elmander på topp.. det hade nog kunnat vart kul o se :)

OneW2008-06-10 14:47
Antal inlägg: 1207

hjärtat säger vinst men jag tror dessvärre att det blir 0-0.
Min vän som är från Grekland hon är övertygad om att Grekland kommer spotta in mål.
Nu ska vi se.. hur många mål gjorde dom i förra EM totalt?? 7 mål på 6 matcher.

Hjärtat sitter redan utanför kroppen!

Trolig svensk startelva mot Grekland: svt.se/svttext/web/p...s/ 305.html

Andreas Isaksson

Niclas Alexandersson
Olof Mellberg
Petter Hansson
Mikael Nilsson

Christian Wilhelmsson
Daniel Andersson
Anders Svensson
Fredrik Ljungberg

Henrik Larsson
Zlatan Ibrahimovic

elPatron - Ej medlem längre2008-06-10 14:50

ja, kolla statistiken från alla EM o VM som jag la in förut i tråden så blir man mörkrädd för detta EM...

Jo-na-tan - Ej medlem längre2008-06-10 14:50
Antal inlägg: 1955

Dock har ju Lagerbäck tagit Sverige till fem raka slutspel och gått vidare från gruppen i de tre senaste så man kanske inte ska whina allt för mycket.. kanske blir bra det här ändå, han lär ju veta vad han gör

skogstorparn2008-06-10 14:50
Antal inlägg: 2287

knepig uppställning,om den stämmer. luktar0-0 taktik lång väg,tyvärr

Dyslekso2008-06-10 14:52

Ja, det är allt lite deppigt att inte Elmander får spela från start. Kanske borde Henke ha lagt ner sitt landslagsspelande, då han tränger bort andra stjärnor däruppe. Hellre faktiskt att han petar Källström på mitten än Elmander på topp. Men de orden hoppas jag verkligen att jag får äta upp!:)

E_Cantona2008-06-10 14:53
Antal inlägg: 1765

SidledsDaniel känns offensivt och bra:)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?