Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 360 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fjortisnet - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:29 | |
![]() | Ere dem som skriker patboone? Ja tror de e olika personer. Men du kansje bara e fördomsfull mot rasister? Vakna svärje! | |
| patboone | 2008-10-26 21:55 | |
![]() | "Man måste ju ta säden när man kommer lixom." :D | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 22:03 | |
![]() | Hehe, jo Man måste naturligtvis anpassa sig efter lagarna i landet man vistas i - men jag undrar vad som hände med mannen i dramat? Otroligt tufft straff måste jag säga. Alla medel för att tygla kvinnor är tydligen tillåtna i den här världen. Sorgligt. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 22:06 | |
![]() | och katt-tråden leder med hästlängder över den här diskussionen, med avseende på antalet inlägg | |
| mrperfect | 2008-10-27 01:45 | |
![]() | För ett antal år sedan blev en arabisk prinsessa dömd till döden för ett liknande tilltag. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-27 02:00 | |
![]() | Linn, instämmer helt med dig. Fan alltså, får man fängelse om man låter för högt på hotellrummet också? Vatten på min kvarn att hålla mig ifrån muslimländer och känna förakt för alla felfria moralpredikanter. Jo, han fick visst 3 mån han också. Det lustiga är att min allra goaste vän genom tiderna är muslim. Han är så hjärtinnerligt underbar och hatar med alla befängda straff. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-27 02:11 | |
![]() | Jag har inga problem med muslimska länder eller muslimer, bara förlegade - enligt min mening - lagar vars enda uppgift är att kuva kvinnor. Dock är dte ju inte likadant överallt. i Marocko drev befolkningen rätt friskt med sig själva och den "gamla" kvinnosynen. det vore förresten fruktansvärt om folk blev straffade för att låta för högt på hotellrummet - ska inte semesterfirare få sjunga SingStar ifred?! | |
| Rock_Masterp | 2008-10-27 02:16 | |
![]() | hoppas att det var värt det! | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-27 02:29 | |
![]() | Vi får nog förmoda att det knappast var värt 3 mpnader i fängelse - om det inte var ett herrans under. Värre samliv än vad fängelserna erbjuder har jag nästan svårt att föreställa mig (och det är jag tacksam för). | |
| pentrollet | 2008-10-27 02:44 | |
![]() | e man så korkad så man gör en sån sak efter att bott o jobbat där i 3 år så får man ju skylla sig själv! bara och inrätta sig i ledet o ta seden dit man kommer. De ju de svenska kräver av invandrare när de kommer hit... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-27 02:52 | |
![]() | självklart pentrollet, det håller jag med om. Det jag ogillar är lagarna i sig, men man måste ju anpassa sig för ditt eget bästa. | |
| pentrollet | 2008-10-27 02:53 | |
![]() | ja vissa lagar fattar man ju inte ens hur dom kommit på och varför så där håller jag absolut med. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-27 03:02 | |
![]() | Jag kan förstå varför lagen kommit till - på den gamla goda tiden var samhällsstrukturen annorlunda. Kvinnan var beroende av att vara gift (alternativt bo hemma hos föräldrarna) för försörjning. Om hon blev gravid utan att vara gift var försörjningsmöjligheterna ganska små. Sen är det ju även praktiskt att slippa ta sitt ansvar, kuva kvinnas fria vilja till sin sexualitet och val av man samt verkligen kunna straffa sin fru om hon var otrogen. Nu verkar det gälla även männen, vilket ju ändå får ses som ngn typ av jämställdhet, fast på ett ganska sorgligt vis. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-10-27 03:10 | |
![]() | Sen kan det iofs vara skönt att slippa se fulla britter göka på stranden. | |
| emman | 2008-10-27 03:27 | |
![]() | Men Linn79, det är väl knappast lagligt att ha sex på stranden i Sverige heller? Domen slog ju lika "hårt" mot bägge parterna i detta fall dessutom. | |
| Mårten | 2008-10-27 03:31 | |
![]() | "kvinnas fria vilja till sin sexualitet" kan väl möjligen inkludera att hon kan ha sex med vem hon vill men - VAR hon vill och närsomhelst? Det här är inte ens en fråga om moralkoden i muslimska länder, man har väl inte sex bland folk, åtminstone på allmän plats, i något land ostraffat? För att ta det helt jämställdhetsmässigt, ta det fall som diskuterats här men tänk er att det inte var ett par som hade sex, utan en ensam man (eller kvinna för den delen) som "hade sex med sig själv" på en allmän badstrand bland alla barnfamiljer, hur mycket snyft hade det varit då? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-27 03:37 | |
![]() | Självklart är det inte lagligt eller okej att ha sex ute bland folk här heller, men nu syftade jag på åtalspunkten utomäktenskapligt sexuellt imgänge. Straffskalan för sex på en strand skiljer sig ju en aning i Sverige, men det gäller ju de flesta brott. emman, exakt domen slog lika hårt mot båda - det poängterade jag i mitt inlägg också. | |
| Mårten | 2008-10-27 03:49 | |
![]() | Utan att ha någon speciell forskning att hänvisa till så tror jag att det är väldigt ovanligt att ogifta västerlänningar på besök i Dubai arresteras eller får fängelse för "utomäktenskapligt sexuellt umgänge" om de har detta umgänge till exempel inomhus bakom en stängd dörr. Att just de här dårarna åkte dit på det också tror jag kom med i det rättsliga paket de fick levererat i och med att de hade sex på en strand och dessutom försökte nita en polis med en sko. Jag tror det är vanligt i de flesta länder är vanligt att försöka sätta dit folk man verkligen inte gillar (i just det här fallet på väldigt goda grunder) på alla punkter det bara går. Sen har jag inget problem med att olika länder har olika lagar, är man i ett land där man inte får ha sex om man inte är gift är det väl bara att hålla sig tills man kommer hem, vi gillar ju inte om holländare röker osvenska cigaretter när de är på besök här? Eftersom jag är ett fan både av polarisering och Pat Buchanan kan det vara på sin plats ännu ett lysande Pat-citat: "Someone's values are going to prevail. Why not ours? Whose country is it, anyway?" | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-27 03:58 | |
![]() | självklart Mårten, men man kan ju ändå få ha åsikter om lagarna - precis som man kan ha åsikter om våra lagar, exempelvis om de osvenska cigaretterna. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-27 03:58 | |
![]() | nu lägger jag mig, godnatt! | |