Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-11 12:42 | |
![]() | Du är väl gift? En liten förening är väl det allt. | |
| E_Cantona | 2008-07-11 12:43 | |
![]() | Så lite så budalv, de som förtjänar beröm skall beröm ha:) | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-11 12:44 | |
![]() | Budalv, sant iofs, ja isåfall är jag med i världens bästa förening :) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-11 12:45 | |
![]() | "Dyslekso, Som regel är inte människor särskilt intressanta, jag tror du har ungefär samma chans att hitta en bland vackra som bland fula, men chansen är större att en vacker människa som tar hand om sig har tillräckligt med karaktär för att äga ett lånekort och därför kan ha råkat skaffa sig en viss bildning. " Jag ser helt tvärtom på män. Tänker mig att en sann ursprungsnörd inte äger en spegel och sällan eller aldrig tittar upp ur sina böcker/lämnar datorn för en, i mitt tycke, onödig dusch. Tänkr han i samhällskritiska eller självkritiska banor borde han knappast smöra för samhället sig själv eller någon annan. | |
| Dyslekso | 2008-07-11 12:51 | |
![]() | ordhämnaren: Ja, vad gäller att vara intressant så tror jag man ska ha gått på en och annan nit för att reflektera tillräckligt mycket och sålunda bli intressant. Talar inte raw computing power alltså. Och snygga tjejer går nog på färre nitar i livet, eller har det iallafall lite lättare än andra, gissar jag vilt, och har därför sämre förutsättningar att vara intressanta. | |
| E_Cantona | 2008-07-11 12:52 | |
![]() | "Dyslekso, Som regel är inte människor särskilt intressanta, jag tror du har ungefär samma chans att hitta en bland vackra som bland fula, men chansen är större att en vacker människa som tar hand om sig har tillräckligt med karaktär för att äga ett lånekort och därför kan ha råkat skaffa sig en viss bildning." Detta är ett skämt eller hur ordhämnaren? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-11 12:53 | |
![]() | Nu har du två svåra argument att välta, ordis. *väntar med spänning* | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-11 12:53 | |
![]() | Äh, vad larvigt, Dyslekso. Jag känner en superbejb som kommer från ett dysfunktionellt hem. Jag är övertygad om att våld i hemmet, dålig ekonomi etc vinner över utseendet i förlängningen. | |
| Dyslekso | 2008-07-11 12:59 | |
![]() | Budalv: jo, lite väl generaliserande är det kanske, ber om ursäkt om någon debattintresserad babe känner sig sårad.:) Men om vi ser till behovet av att säga intressanta saker, åtminstone, skulle du inte då kunna tänka dig att snygga tjejer inte behöver anstränga sig så mycket och fortfarande anses som "intressanta" (av killar, främst då kanske). Själva ansträngningen borde väl betyda något för ens egen personliga utveckling och "intressans"? | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-07-11 12:59 | |
![]() | Dyslekso, jag tror att det kan vara precis tvärtom. Tänk dig själv, en snygg brud blir alltid uppraggad för utseendets skull men hon vill bli sedd för personligheten.. De killar som hon skulle vilja träffa vågar inte sig fram till henne för att de är rädda att få korgen. Hur lätt har hon det egentligen?? Samma sak med rikedom. En rik person vill bli vald för sin personlighet inte för alla pengarna på banken.. Så ett "normalsnyggt" utseende är nog att föredra skulle jag tro! | |
| Dyslekso | 2008-07-11 13:03 | |
![]() | zimba: vill hon det? Jag vet inte, jag tror sexuell attraktionskraft väger tyngst för alla - alla vill bli utvalda för sin sexighet, alltså. Men ok, är det en svärm av män runt en överallt blir det förstås besvärligt - då är det säkert en lättnad för dessa kvinnor när de blir äldre och tappar sin lyster.;) | |
| Dyslekso | 2008-07-11 13:05 | |
![]() | Ursäkta generaliseringen - när jag tänker efter tror jag inte att ALLA vill bli utvalda för sin sexighet. Men att höra att man är så jävla sexig - känns inte det bättre än nästan vilket annat beröm som helst? Bara frågar... | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-07-11 13:15 | |
![]() | Dyslekso, jag vet inte heller, det är nog olika. För vissa är det nog en lättnad att bli äldre och för vissa är det hela deras liv som rasar samman. Visst vill man väl höra att man är sexig, det vill nog alla. Men om det är det enda man får höra dagarna i ända så är det nog inte lika kul längre.. Känner en tjej som är oerhört vacker och redan som 12-åring var hon eftertraktad av killar i 20-års åldern. Nu är hon över 30 och singel, inga barn. Vi vanliga tjejer har avundats henne många gånger men själv avundas hon oss. Hon vill ju bara ha det där vanliga svensson livet med man, barn, villa, volvo och vovve stuket.. | |
| Dyslekso | 2008-07-11 13:18 | |
![]() | Hm, varför skulle hon inte kunna ha lyckats med det då? Inte är det väl så att hon bara attraherar idioter? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-11 13:19 | |
![]() | Jag känner igen det där zimba, det blir lätt ensamt på toppen, med fullt av ointressanta beundrare som skrämmer bort de seriösa personerna. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-07-11 13:20 | |
![]() | Kanske man har svårt att välja bland alla som uppvaktar en.. Till slut är alla upptagna om man dröjer för länge. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-11 13:22 | |
![]() | Ja faktiskt. Har man bara en valmöjlighet så väljer man oftast den och är nöjd och belåten. Har man 30 ägnar man varje vaken minut åt att grubbla över om man valt den bästa. Detta är ett etablerat faktum. Särskilt inom konsumtionsindustrin. Det är därför de flesta teleoperatörer har väldigt få paketerbjudanden. | |
| Dyslekso | 2008-07-11 13:22 | |
![]() | Låter som om man då har svårt att själv bli förälskad, alternativt orealistiska förhoppningar, som ordis var inne på tidigare. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-11 13:23 | |
![]() | Haha, illi, livet är bra orättvist. | |
| Dyslekso | 2008-07-11 13:24 | |
![]() | illiterate: ja, jag såg något föredrag om det på TED. Rätt intressant. | |