Spelrum
Giraffen51
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade92
Mobilspel
Pågående19 617

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Juxius - Ej medlem längre2008-07-19 18:09
Antal inlägg: 50

*nudge nudge*

Teppy2008-07-20 14:33
Antal inlägg: 2314

bennyboll, nä.. aldrig känt lukten av en gluten/laktos allergisk bebis.. tur kanske det.. :)

The_Rob - Ej medlem längre2008-07-20 14:38
Antal inlägg: 378

Laktosintolerant bebis luktar väl bara illa i blöjan eller?

Teppy2008-07-20 14:40

haha, vet i tusan. Bennyboll skrev att bebisar som är gluten och laktosintoleranta luktar konstigt också.. :)

bennyboll - Ej medlem längre2008-07-20 14:41
Antal inlägg: 8806

ja, Rob...Men det är kanske det som Oceano också kände på de gamla i bussen??

Men det är fortfarande från bebisen det kommer o det luktar inte mumma det inte...

The_Rob - Ej medlem längre2008-07-20 14:42

Jag lyssnar inte på Benny. Hon är så universalintolerant på nåt vis. ;-P

Teppy2008-07-20 14:46

nä fy.. vad taskigt.

*ge kaka till Rob*

The_Rob - Ej medlem längre2008-07-20 14:49

Bara du inte ger kakan till intoleranta bejbin bara. Du vet, det stinker så sen. *hähä*

Yog Sothoth - Ej medlem längre2008-07-20 14:49
Antal inlägg: 58

Död och slapp hud, hormonuella förändringar. Dofter är ju ett ganska starkt afrodisium inom sexualiteten, när kroppen börjar säcka efter så är det nog inte så otroligt att de förändringar som kroppen genomgår ger upphov till dofter som vi uppfattar som bläiga.

bennyboll - Ej medlem längre2008-07-20 14:50
Antal inlägg: 8806

nu tycker jag att du inte är snäll Rob...

The_Rob - Ej medlem längre2008-07-20 14:51

Just kidding around, Benny. :-)

Teppy2008-07-20 15:03

det kanske va en laktosfri kaka.

Candee2008-07-20 15:19
Antal inlägg: 1256

Snacka för dig själv jeehunmoon: Jag luktar gott, fiser inte o rapar offentligt...fy va taskig du är!!!

The_Rob - Ej medlem längre2008-07-20 16:37

Jaså du, Candee, du rapar offentligt... Cool!

jeehunmoon2008-07-20 18:38
Antal inlägg: 479

candee, jag tycker inte att jag var mer generaliserande än de som får gehör från andra när de säger att folk endast under 26 år (ungdomspriset hos SAS och SJ) har otroligt barnsliga åsikter och absurda åsikter.

Sedan ser jag det inte som något taskigt när jag säger att jag tror att gamlingar på 70 år inte duschar osv, det är ju min personliga åsikt och den får jag väl ha eller hur? Det är inte direkt jämställt med hets mot folkgrupp.

ElsieKvist2008-07-21 22:43
Antal inlägg: 187

här kommer en ytterliga vinkling.
att människor i olika åldra luktar olika kan man kanske mer eller mindre konstatera(?) (och ja, säkerligen finns det undantag.) små barn har ofta en särkild doft, unga tonåringar, och även äldre.

jag vill påstå att dom äldre människor jag träffat i mitt liv luktat väldigt gott. liksom en blanding av malkulor och lite exklusivare parfymer. (inte lika söta som dom yngre generationer ofta använder). det är något värdigt och elegant över det.

någon som håller mer? eller socialiterar jag med udda åldringar?

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-07-21 22:56
Antal inlägg: 1161

Tror det är fel att säga generellt att gamla luktar konstigt.
Är själv i medelåldern och kan tycka att en del jämnåriga kan lukta rent ut sagt skit.
Både andedräkt och kroppsodör kan lukta fan. Ruttet tandkött pga de inte borsta eller sköter tänderna rätt. De som har mycket stresshormoner o en mage som far illa kan lukta. Sen att vissa inte kommit på att det finns deo (roll el spray) i affären att köpa.
Vet att en del inte duschar varje dag. Finns dem som inte byter underkläder och strumpor varje dag.

Nemi2008-07-21 23:03
Antal inlägg: 5952

Alltså, jag tror att det handlar om att en del äldre personer inte har ork/kan tvätta sig själva och sina kläder så ofta som de kanske borde. De är tillräckligt pigga för att klara sig själva rätt bra och tackar nej till hjälp av tvätt av sig och kläder fastän de kanske borde ha den hjälpen (av doft-hänsyn till andra bl a).
Det är heller inte så lätt att känna hur man själv och kläder luktar heller om man är van vid att det luktar på ett visst sätt.

Jag jobbar i affär och de allra flesta personer luktar inget särskilt, men sen har vi vissa unga killar som verkar för lata för att duscha regelbundet och några äldre som verkar för skröpliga för att kunna duscha/tvätta regelbundet. De allra flesta äldre jag träffat luktar heelt okej, men de som inte gör det reagerar man på.
Jag anser mig inte vara extra kinkig bara för att jag tycker en del personer luktar illa eller unket, vissa dofter är helt enkelt inte särskilt angenäma.
Att jämföra den upplevelsen med det hemtjänstpersonal får lukta på (svett/urin/bajs) går inte riktigt för det är ju det personerna ska få hjälp med.
Att t ex byta blöjor på ett spädbarn innebär ju att man vet med sig om att det kan lukta illa och man får stå ut med det, men att det kommer en fram till kassan där man jobbar och luktar unket och urin är inget som iaf jag är förberedd på och tycker är "naturligt". Jag står givetvis ut med det när det sker, jag gör inga grimarser eller gnäller om denne efteråt, men jag tycker ju ändå det är en otrevlig lukt.
Anser inte att jag är kinkig för det :)

upa - Ej medlem längre2008-07-21 23:03
Antal inlägg: 2565

Jag brukar försöka andas med munnen när jag måste vara så nära inpå främmande människor så deras kroppsodör möter mina luktceller.

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-07-21 23:12
Antal inlägg: 1161

Det värsta är ju att en del själv inte VET om att de luktar illa.
Ingen törs säga nåt till dem.
Det är väldans känsligt att säga en sån sak till en person man känner.
Jag vet att det finns dem som klagar på andra luktar men de själva är inte bättre..

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?