Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 622 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bashargreen - Ej medlem längre | 2008-07-20 19:33 | |
![]() | dennis: jag har sett dig på SPREJDEJT ju | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-07-20 19:33 | |
![]() | Jag har huvudrollen, min body double spelas av Jennifer Aniston. | |
| Lill-IT | 2008-07-20 19:34 | |
![]() | Drar de igång LHC-experimenten då? | |
| DennisPlz | 2008-07-20 19:35 | |
![]() | Tiden startar snart i CERN, och slutar om 21 år av 2004 MN4. | |
| DennisPlz | 2008-07-20 19:35 | |
![]() | bash: jag är överallt, och ingenstans. | |
| Lill-IT | 2008-07-20 19:37 | |
![]() | Dennis - Var väl försvinnande liten chans för kollision där, eller? | |
| tetra090 | 2008-07-20 19:37 | |
![]() | Visst handlade tråden om hur mycket man påverkar i sitt eget liv... inte hur mycket man påverkar andra? *ler* | |
| DennisPlz | 2008-07-20 19:39 | |
![]() | Lill: beror på vilken linjal man använder? :) neo.jpl.nasa.gov/ima...4m n4d5.gif Vita strecket anger osäkerhetsavståndet. I övrigt så är inte detta OT. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-20 19:47 | |
![]() | Apropå osäkerheten så är det mest intressanta att beroende på exakt var asteroiden passerar så kommer dess bana att förändras på olika sätt, och när den sedan rundat solen och är på väg tillbaka kan chansen plötsligt ha blivit 100% eller 0% för kollision. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-20 19:47 | |
![]() | Jag är inte ens på det klara med hur stor del av mitt liv, som verkligen är mitt liv... man är ju liksom beroende och påverkad av andra i väldigt många situationer och andra är beroende och påverkade av mej, vilket liv blir då mitt och vilket är nån annans? | |
| Ballerina | 2008-07-20 19:48 | |
![]() | Jag är så styrd av det här kapitalistiska samhället att jag inte har någon egen vilja längre. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-20 19:50 | |
![]() | Inte jag heller, jag brukar singla slant om saker istället, för att vara säker på att inte göra saker undermedvetet hjärntvättad av aliens. | |
| Ballerina | 2008-07-20 19:59 | |
![]() | Jag brukar fatta idiotiska beslut, man har alltid någon att skylla på ändå. Varför ska jag ta ansvar för mina egna handlingar när det finns så många att skylla på? :P | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-20 20:01 | |
![]() | Skyll på mej, ballerina. Det har folk alltid gjort :) | |
| Ballerina | 2008-07-20 20:17 | |
![]() | kaparen hårfärgen funkar också ganska bra ;) | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-20 20:18 | |
![]() | :) | |
| y not | 2008-07-20 20:26 | |
![]() | Ja Budalv det är en bra fråga, Vad menar jag med ansvar. Jag lägger lika stor vikt vid ansvar som att jag kan påverka det. Har jag gjort något har jag också ansvar för att jag gjort det. Om jag inte kunnat göra på ett annat sätt så har jag inte kunnat ta ansvar. Alltså om jag har ett val, så är det också mitt ansvar vilket val jag gör. Jag frågade här hur stor roll man har i sitt liv, med det menade jag alltså öäven hur stort ansvar man klarar av att ta. Jag personligen anser att den siffran är hög och jag strävar mot Teppys nivå även om det är långt dit. Men man har alltid möjlighet att välja hur man upplever en situation. Ta en koncentrationslägerfånge som inte kan påverka sin situation på annat sätt än att just välja hur han upplever den. Då kan han välja att ta det ansvaret och det är också ett val, | |
| mimmipigg1 | 2008-07-20 20:29 | |
![]() | Man vill ju gärna tro att man styr sitt liv till 100% men det är ju inte så. Vill helst inte tänka på hur påverkad man är egentligen, av allt hela tiden. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-20 20:54 | |
![]() | "Ta en koncentrationslägerfånge som inte kan påverka sin situation på annat sätt än att just välja hur han upplever den. Då kan han välja att ta det ansvaret och det är också ett val," Varför vill du använda ordet ansvar här, och vad får dig att utgå ifrån att en koncentrationslägerfånge kan välja hur han upplever sin situation? Vad menar du med upplevelse av situationen, är det känslan av den, är det sinnesintrycken eller tankarna kring den? Jag vill fortfarande bryta ned ordet ansvar så att det får en begriplig betydelse. Ansvar för att välja rätt, ansvar för att förutse konsekvenserna av sitt val, ansvar att ta konsekvenser? Inför lagen, tanken, jaget, exakt vad menar du? | |
| y not | 2008-07-20 21:01 | |
![]() | ja man kan välja och ta ansvar för såväl känslor tankar som handlingar. Om val är rätt elelr fel är ganska bwetydelsefullt, men gör man valet så är det om du accepterar följderna konsekvenserna av det och inser att det är ditt val som du tagit ansvar. Lagen är bara en sekundär produkt för att utmäta ansvar. det har egentligen inget med att ta ansvar. Om du tex kör för fort, åker dit och får börter och anser att du hade otur, att det var fel på mätarna etc, så har du faktiskt inte tagit ansvar trots att du betalat böterna. Det har med medvetenhet att göra. | |