Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 636

Forumkategorier

Användare Inlägg  
elPatron - Ej medlem längre2008-07-25 15:25
Antal inlägg: 2131

Sigrid: Du fattar inte..läs lite mellan raderna oxo..
ALL statistik går att förvränga JA.. och om det då finns 390,000 turkar i Sverige som är "svenskar" och reser på semester till Turklandet så blir det enl statistiken att SVENSKAR ÅKER... du måste inte va IQ15 för att fatta vad ja menade..

Det med tomten va bara en indikation att svenskar kommer va minoritet i detta land snart om inget görs....

elPatron - Ej medlem längre2008-07-25 15:28
Antal inlägg: 2131

turkwannabees är såna små unga svenska spolingar i tonåren som bara umgås med "blattar" o som härmar deras "kompisspråk", att tala som dom på dålig svenska, bara för det är coolt tror dom, vara som dom, uppföra sig som dom osv... Jag vet många som är såna eftersom jag haft med ungdomar att göra, sk missanpassade ungdomar..
Och det är tragiskt att se...

Sigrid19012008-07-25 15:33
Antal inlägg: 361

Man bör kanske inte ha mer än 15 heller om man skall hålla med? Menar du att brottslingar i Turkiet gör DNA-test och konsulterar rasbiologiska institutet för att skaffa bevis för att offret är av ren svensk ras innan de begår brott, annars är det lite svårt att förstå relevantsen i det du säger. TIll mig kom aldrig tomten när jag var barn, kanske hade han upptäckt att min moder hade finlandssvenska raselement inom sig och därför inte vara storsvensk.

magre_memed2008-07-25 18:48
Antal inlägg: 272

El-patro och lejonmix sammanfattade mitt svar till rispåse och sigrid... Rispåse jag är född och uppväxt där... min morbror var PKK-gerilla och han låg 4 år i turkisk fängelse... när dem grep min farbror var min moster så rädd att dem skulle gripa henne också trots att hon inte hade med saken att göra så hon grät hela tiden, vi (jag bodde med dem) väntade med stor spänning att poliser skulle göra razzia... men vi hade tur så det blev inte så. Vet du så många oskyldiga människor ligger i fängelse?? (främst kurder).

PKK har skulden?! låt turkarna bränna byar, låt dem döda folk i fängelse sedan låt PKK ha skulden.

För ett tag sedan kidnappades 8 turkiska soldater av PKK sedan släpptes dem oskadade men vad sa turkiska regeringen vi önskade att dem blev dödade...

Att inte åka dit som individ kommer ge Turkiet en vacklande ekonomi och därmed mindre kapital till vapen...

Sigrid19012008-07-25 18:54

Elpatro har mest hävt ut sig allmän dynga, tror inte han har mer till övers för kurder än för turkar. Jag tror fortfarande att en bojkott av turkiet kommer att ha motsatt effekt och stärka de konservativa krafterna.

MissT2008-07-25 19:11
Antal inlägg: 1110

Sigrid har du varit i Turkiet? Min uppfattning baserar jag på min semesterresa till Alanya. Vart man än befann sig på straden så var det en turk upp i arslet på en och erbjöd en sexuella tjänster, försökte tafsa på en och var allmänt dryg. Vart du än gick på gatan så drog som i dig för att du skulle gå in i deras butik eller äta på deras restaurang. Det var ingen njutning att vara där, utan en mardröm. Det var ingen semester utan ett stort stressmoment. Jag kommer aldrig semestra i Turkiet igen. Men det är MIN åsikt som du inte behöver dela.

Sigrid19012008-07-25 19:17

Jag har varit typ överallt. Även i de fattiga och oroligare delarna i sydost. För det första, turistorterna vid havet är en väldigt liten del av av Turkiet, ungefär lika representativt som de apfulla, halvnakna svenska turisterna där är representivt för hur svenskar uppträder. Jag har aldrig haft något problem som kvinna i Turkiet. Om du vill se och lära dig nåt om turkiet, åk till städer som Ankara eller Istanbul eller några av snabbt växande städerna inne i landet.

Hur skulle turkiska kvinnor bli behandlade i Stockholm om det kom några hundratusen varje år som halvnakna söp sig redlöst berusade ute i sig Sandhamn, vilka svensk publik skulle det dra till sig? (missförstår mig inte, jag säger inte att du är en av dem). Men det är lite provoserande att personer som tillbringat en vecka på en charterort kommer med extremt fördomsfulla och svepande omdömen om ett helt folk och ett land.

MissT2008-07-25 19:37
Antal inlägg: 1110

TS frågar vad hon ska packa för hon ska åka på en charterresa till Turkiet. Jag svarar utifrån det.

Hur skulle turkiska kvinnor bli behandlade i Stockholm om det kom några hundratusen varje år som halvnakna söp sig redlöst berusade ute i sig Sandhamn, vilka svensk publik skulle det dra till sig? Mitt svar där är att eftersom Sverige är ett så förbannat slappt land som låter alla andra nationaliteter ta över vårt land så skulle de förmodligen sättas på en piedestal och höjas till skyarna. Hela Sandhamn skulle förvandlas till ett nytt Antalya och svenskar skulle förbjudas tillträde. Minaret skulle smackas upp lite här och där och det officiella språket i Sanhamn skulle ändras till Turkiska.

Sigrid19012008-07-25 19:40

Vilka nationaliteter tar över Sverige? Med din inställning till utlänningar kanske du borde stanna hemma i Sverige?

Porslin - Ej medlem längre2008-07-25 19:47
Antal inlägg: 108

Ja här frodas rasismen friskt utan att någon forumvärd gör något. Urrk!

magre_memed2008-07-25 19:47

glädje åt den som är turk... så skriker barnen varje dag innan skolan börjar.. gör vi så i Sverige?

Ok bojkotta inte, vi menar inte det på blodigt allvar Sigrid men varför ta deras parti. Du ska nästa hylla dem. Dessutom är kurder inte minoritet så du kan inte jämföra dem med samer.

magre_memed2008-07-25 19:49

porslin vad syftar du på?

Mouche - Administratör2008-07-25 19:51
Antal inlägg: 24193

Trådskaparen är nöjd och belåten med de svar hon fått och det som nu händer i tråden har inget med TS fråga att göra alls.

Skapa gärna en egen tråd i ämnet men...utan inslag av icke tillåten natur tack.

Tråden stängs.

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?