Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 591

Forumkategorier

Användare Inlägg  
y not2008-07-26 11:50
Antal inlägg: 9014

och om den nu är subjektiv vad är det som gör ett inlägg vettigt?
Du påstår nämligen att mer än hälften av alla vettiga inlägg är skrivna av kvinnor. Är det inte intressant om man skall föra en diskussion i fråan att veta hur du definierar vettig? och även veta hur du har kommit fram till den uppfattningen.
Själv kan jag omöjligen komma fram till vare sig vad som är vettigt, eller att kvinnor är vettigare än män.

ewaleena - Ej medlem längre2008-07-26 12:26
Antal inlägg: 1977

Hur VET man om det är en kvinna eller man bakom inlägget då?? Bakom en dataskärm är det ju lätt att lura världen att man är någon annan än den man egentligen är! En bild är inget bevis på något.

Sotfinger2008-07-26 12:28
Antal inlägg: 22361

Att diskussionerna böljar hit och dit och att alla inte håller sig till ämnet får man nog ta, likaså att man blir provocerad av olika saker och att det som är vettigt för den ena inte alls är det för den andra.

Det som jag själv har svårt för är när en trådskapare som vill dela med sig av någon stark känsla - sorg, glädje, oro - blir fullständigt söndersparkad.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-26 13:05
Antal inlägg: 2692

y not. Kan du fler trix än att slå knut på dig själv?

y not2008-07-26 15:27
Antal inlägg: 9014

nu förstår jag inte lejonmix. Du har framfört ett argument som du tydligen inte vill försvara och så anser du att jag slår knut på mig själv.
Har du så svårt att stå för dina åsikter att du väljer att försöka förlöjliga istället för att komma med vettiga argument. Eller är det att du vill bevisa att män inte är vettiga? Personligen har du bara bevisat din egen kompetens i frågan.

TazzRat2008-07-26 19:35
Antal inlägg: 268

Nu känner jag allt att stämningen är en aning hätskt. §;o)

One W: Upplever du att de "små klubbarna för inbördes beundran" stör o hindrar att trådarna förs vidare, eller menar du att de helt enkelt stör dig? ...För är det det senare alternativet är just en mental /ignore (iscslang, men jag gissar att innebörden är klar även för icke ircare/fd ircare) ett alldeles utmärkt vapen.

Sen kan man ju fundera på om frågan som ställdes i första inlägget verkligen handlar om hur trådarna behandlas, eller om att det helt enkelt är dumma/onödigt provocerande trådar [om just människors olika värde] som kommer upp. Det liksom slog mig nu att vi egentligen kanske förde frågan off topic rätt snabbt?

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-26 19:46
Antal inlägg: 7605

TazzRat, I´m in your fanclub.

TazzRat2008-07-26 20:04
Antal inlägg: 268

Ni är alldeles för snälla! §:o)

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-27 04:51
Antal inlägg: 2692

y not- jaså jag har bevisat något? Trodde det var omöjligt att bevisa något genom ett inlägg här.

Jag tycker att jag förklarade min syn på det hela utmärkt innan. Därför såg jag ingen anledning att göra det igen.
Upplevde dig som tröttsam.
Däremot gillar jag oftast att diskutera och tyckte opponering och seminarier var roligast på universitetet. Jag undrar hur lång tid allt hade tagit om DU hade varit där...du kan ju inte ens släppa en bomb som är aktiverad och smäller inom tre sekunder vad det verkar.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?