Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 691 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-04 18:59 | |
![]() | Säg åt honom att nu får han banne mig lägga borrmaskinen på hyllan. ;-) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-04 19:03 | |
![]() | fnittermajan, det går inte att besvara den frågan eftersom jag inte kan observera min egen död själv. | |
| Malinkan | 2008-08-04 19:06 | |
![]() | Där jag bodde förut klagades det under flera år på dem som körde tvättmaskinerna mitt i natten. Arga lappar skrevs och sattes på anslagstavlor och det togs upp på varje föreningsmöte. När saken väl undersöktes närmare visade det sig att det var ventilationen som levde om. Så man kanske inte ska beskylla sina grannar för allt som lever om... | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-08-04 19:08 | |
![]() | Jag hade en granne som höll på med underliga ljud på kvällarna. Det lät som om han spelade boule på vardagsrumsgolvet.. Det small till, och sedan hördes ett rullande läte och det slutade med en smäll..Detta höll på varje kväll i ca 2 timmar... En kväll då jag satt o försökte plugga till en tenta så fick jag nog! Knatade uppför trappan och ringde på. En ung grabb öppnade dörren och jag frågade försiktigt vad han höll på med, och det visade sig att han hade en stor kungspudel som lekte med någon slags hård boll..Han bar omkring den, släppte den i golvet och jagade den mot en vägg( därav smällen )...så där höll han på hela kvällen tills han slocknade... Efter ca 1 månad flyttade killen med hunden.. | |
| Snoosy | 2008-08-04 19:10 | |
![]() | malinkan, den var bra :) Det finns för många som reagerar starkt och går lite för långt, utan att ta reda på det egentliga problemet. Ofta är det inte helt friska människor som stör sig på ljud. | |
| Snoosy | 2008-08-04 19:13 | |
![]() | benny, du kunde väl ha köpt en mjuk boll åt stackaren :) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-04 19:15 | |
![]() | Parkettgolv borde vara olagligt i lägenheter för övrigt. Endast på bottenvåningen borde det tillåtas. Håller på att få spader varje kväll. | |
| Eiram62 | 2008-08-04 19:18 | |
![]() | Förvånas av de som tycker att de som vill ha lugn och ro ska flytta till en enslig plats? Borde det inte vara bättre för partynissar att flytta och få ha så hög musik som de bara vill utan att behöva störa grannarna? Men de som spelar högt och stör sina grannar har antagligen supit bort det lilla vett och förstånd de hade en gång i tiden. | |
| fnittermajan - Ej medlem längre | 2008-08-04 19:25 | |
![]() | Ajjdå, behöver du månne nån som kommer och tar pulsen på dig emellanåt, E Solu? :)))) (syftar på ditt nästsista mess) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-04 19:27 | |
![]() | Ja fnittermajan det skulle jag bog behöva :) | |
| fnittermajan - Ej medlem längre | 2008-08-04 19:30 | |
![]() | :)) | |
| Tommy 1979 | 2008-08-04 19:31 | |
![]() | Jag har lite svårt att förstå mig på alla de här som förfasar sig över grannar som spelar musik, festar och dricker alkohol. Vad är det som är så hemskt med det, så länge det inte sker för ofta, utan bara någon enstaka gång? Lite får man tåla som granne. Är det så att man vill ha 100 procent tystnad och lugn och ro ska man inte bosätta sig i ett flerfamiljshus. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-04 19:36 | |
![]() | VAR SKA MAN BOSÄTTA SIG DÅ? Blir galen på alla som tror att det är "bara att flytta" om man vill ha lugn och ro. Ska man få lugn och ro får man faktiskt avrätta 6 miljarder människor först. | |
| Snoosy | 2008-08-04 19:37 | |
![]() | Håller med dig Tommy. Lite får man tåla :) Men inte cigarettrök ;D haha | |
| Snoosy | 2008-08-04 19:38 | |
![]() | E solu, funderat på en villa ?? stuga ?? | |
| Tommy 1979 | 2008-08-04 19:46 | |
![]() | E Solu: som bosatt i ett flerfamiljshus kan du inte begära att det ska vara tyst hela tiden. Jag pratar inte bara om fester, utan även saker som ljudet av borrmaskiner, hundskall, barnskrik, folk som grälar o s v. Såvida man inte bor fullständigt isolerat från andra människor måste man räkna med att det uppstår ljud ibland. Menar du på fullt allvar att det är så outhärdligt om dina grannar festar till någon enstaka gång, typ två eller tre gånger om året? Din liknelse med att avrätta 6 miljarder människor har jag lite svårt att ta på allvar, om jag ska vara ärlig. | |
| fnittermajan - Ej medlem längre | 2008-08-04 19:51 | |
![]() | Jaja, Tommy 1979, ponera att du i bästa fall (eller i värsta, beror helt på hur du ser på saken) bor så att du har grannar till höger och vänster om dig på samma våningsplan, samt under och ovan dig. Varje granne i dessa fyra lägenheter kring dig anser att de har sin fulla rätt att festa till ordentligt åtminstone tre gånger i månaden (för DET är väl inte mycket, eller hur?), och 3 x 4 blir 12, så 12 kvällar och nätter utav dina 30 som du bor i ditt hem per månad får du det höga nöjet att höra någon av dina grannars höga musik, dansande så väggarna skakar och takkronan svajar (jo, takkronan min svajar när grannen ovanför sätter igång och hoppar och dansar med sina polare). Du får även glädjas åt extra mycket spring och höga skrik långt i på natten ifrån trappen, höra ljuvligt fyllebrölande genom väggen mm mm. Så, Tommy, nog kan jag lova dig att jag är väl bekant med de små gula tingesten som kallas för öronproppar.... | |
| bitteberg | 2008-08-04 19:53 | |
![]() | köp en billig husvagn vetja ...ställ den på en öde plats...då blir det tyst ...jag lovar | |
| bitteberg | 2008-08-04 19:54 | |
![]() | en gång i månaden brukar det väl stå att det är ok att ha fest | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-04 19:56 | |
![]() | Öde platser finns iofs knappt. Antingen är det flygplan eller helikoptrar eller järnvägar eller bilar eller fågelkvitter och syrsor. Och lyckas man äntligen hitta en tyst plats så börjar tinnitusen tjuta. | |