Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-08-05 16:22 | |
![]() | Nephelia: När jag säger "tvätta händerna" så MENAR jag tvätta händerna, inte "blaska" med lite vatten. | |
| munsterfrass | 2008-08-05 16:23 | |
![]() | Studier från University of Arizona som genomfördes förra året antyder samma sak och visade att det genomsnittliga tangentbordet bjöd på 400 gånger fler bakterier än sitsen på kontorets gemensamma toalett. De fann även att kvinnor som regel hade tre till fyra gånger mer bakterier på eller omkring sin arbetsplats jämfört med sina manliga kollegor. ..... Så vi alla tvättar väl händerna både före och efter tangentordsanvändande ??? ....... :) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-05 16:24 | |
![]() | Skumt att det skiljer sig mellan könen. Kanske har med pH-balansen att göra? | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-05 16:26 | |
![]() | Nix Munster det gör jag inte. Bara om jag råkar skriva snuskiga ord som typ jag vet att min mamma skulle uppröras över. För jag håller med en av de tidigare talarna här, mamma sa alltid "tvätta händerna efteråt" och mamma har alltid rätt. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-05 16:27 | |
![]() | images.retecool.com/...ge nder.jpg | |
| RogerM | 2008-08-05 16:33 | |
![]() | det konstigaste i den här tråden måste ändå vara att vissa av er tar i kranen och hantag när ni har tvättat händerna på en offentlig toalett. vad använder ni armbågarna och pappersservetter till? | |
| munsterfrass | 2008-08-05 16:33 | |
![]() | eller så är vi damer , trots alla "skrönor" mer skitaktiga än män :) .. vad vet jag :) .. men för att avrunda mig själv .. så tvättar jag faktiskt händerna (hör och häpna) ganska ofta .. men jag får inga tvångstankar om jag glömmer det emellanåt .. det finns så mycket farligt i världen ändå :) tänk bara på allt vi ANDAS in:) ... så mina tvångstankar ligger inte i tvätta eller inte , utan andas eller inte :) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-08-05 16:41 | |
![]() | Jag tror inte det har med pH-balansen att göra utan mer att kvinnor använder smink som är en bakteriesamlare i sig. Man tar i ansiktet med sina långa naglar och sen på tangentbordet. Kvinnor har ofta fler smycken på händerna som också samlar bakterier. | |
| -Lala-la | 2008-08-05 16:43 | |
![]() | usch... så snuskiga ni kvinnor är. | |
| blawk | 2008-08-05 16:48 | |
![]() | jag gör det så ofta jag kan, men fafan, bara om jag vet att jag fått något snusk på händerna.. Min det är ju så att man stoppar in fingrarna i anus eller smeker ollonet varje gång man går på toa.. Om jag vet att jag bara vidrört rena ställen så skiter jag i att tvätta händerna. Jag menar, jag duschar varje dag minnst en gång, så jag är nästan alltid ren liksom.. :P | |
| blawk | 2008-08-05 16:49 | |
![]() | Men det är ju inte så att man stoppar* hehe fan vad jobbigt att skriva fel.:P | |
| krutmarie | 2008-08-05 16:53 | |
![]() | Usch, fy f-n va snuskigt om man inte tvättar händerna efter toabesöket. ÄVEN om man använder papper. Det finns ju faktiskt handkräm/salva som man kan använda, är det här med att INTE tvätta händerna nåt typiskt manligt? Har inte läst alla svar så därför undrar jag, och är det typiskt kvinnligt att använda handkräm. Vi tjejer går säkert minst lika ofta på toaletten som killar och jag skulle ALDRIG gå ifrån utan att tvätta händerna. | |
| krutmarie | 2008-08-05 16:56 | |
![]() | RogerM, om den offentliga toaletten är städad och välskött har jag nog gjort så att jag öppnat dörrhandtaget med handen, annars alltid med papper. Men hädanefter ska jag säkert alltid använda papper att öppna dörren med för man vet ju inte vad det är för en snuskpelle som varit där innan även om det är välstädat på toan! | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:04 | |
![]() | Krutmarie, fast nu verkade det ju som att kvinnorna trots allt var de största lortgrisarna. Jag tror det är typiskt kvinnligt att missuppfatta vad som är hygieniskt och inte. Men det är nog bara en fördom. | |
| mina111 | 2008-08-05 17:06 | |
![]() | denna tråden är en killtråd...hoppsan nu blir jag nog inte omtyckt....men faktum är att det är mest killar som struntar i att tvätta sina händer efter toabesök. Varför det är så tror jag beror på att de flesta killar torkar inte sin kissgrej utan de bara skakar på den lite grann och sen är det klart. Har jag rätt eller har jag rätt?? Jag är ju en tjej så jag kan inte skaka så att det blir torrt utan jag måste torka med papper. När jag går på en offentlig toalett kan det te sig så här; Jag öppnar dörren, jag lyfter på toalocket, torkar av ringen, tvättar händerna. Sen hukar jag mig över toaletten och ser till att jag inte nuddar ringen(jag har lite ideer för mig) Sen torkar jag mig med papper, drar upp mina byxor och knäpper dom. sen vänder jag mig om o torkar av sitsen med papper igen. ( det kan ju ha kommit en droppe på kanten) jag tvättar mina händer och stänger kranen med ett papper eller servett , kastar det och tar ett nytt papper och torkar mina händer med sen öppnar jag dörren med ett papper i handen så jag inte tar i handtaget , kastar papper i papperkorg och stänger dörren med armbågen. omständigt, jag vet. Jag har sett att många tjejer gör som jag när de stänger toadörren efter sig så kanske det finns mer som gör som jag inne på toa med. Givetvis ska man alltid tvätta händerna efter toabesök, finns inte nåt annat alternativ. Äckligt är det med dom som inte tvättar händerna och sen tar i andra saker i tex affärerna. | |
| krutmarie | 2008-08-05 17:23 | |
![]() | Hej mina111, du är nog otroligt ordentlig som torkar både före och efter och använder papper till allting (hoppas du inte har bacillskräck). Du är verkligen ett föredöme, men tänk på den stackarn som står därute med benen i kors för att det är kris vilken tid det måste ta när du är där inne. :-) Om du själv är i nöd och du kommer in på toan och det inte finns nåt papper alls vad gör du då? Själv har jag alltid pappersnäsdukar med mig i väskan eller fickan, men dom räcker ju inte alls till hela den proceduren som du ska ha papper till. Inget illa menat alls, men det skulle nog bli väldiga köer på damernas om alla skulle vara så noga som du. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:30 | |
![]() | Det är fortfarande ingen som nämnt någon ordentlig anledning, med källa, till varför man MÅSTE tvätta sig efter man varit på toa. Det verkar mest handla om en äcklande tanke av att det avviker från vad som anses som en självklarhet. Och för att svara på frågan jag fick ställd till mig innan: Jag har inga problem med att skaka tass med en annan människa som torkat sig i rumpan och sen inte tvättat sig om denne var noga med att se till att enbart papper är i kontakt med det som ska bort från där bak, och att denne inte har en könsjukdom. | |
| RogerM | 2008-08-05 17:37 | |
![]() | pratar vi hygien är det som tidigare sagt mer hygieniskt att slicka av en toasits än att hälsa på en annan människa med hanskakning. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:39 | |
![]() | RogerM, jag tror dig inte. | |
| RogerM | 2008-08-05 17:41 | |
![]() | vad tvättas oftast? offentliga toaletter på arbetsplatser eller tangentborden på dessa arbetsplatser? | |