Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade21
Mobilspel
Pågående19 525

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IchbinTysk2008-08-14 18:03
Antal inlägg: 296

Jag har lite svårt som person med ett litet perspektiv av jorden och dess invånare (bara realistisk) att ge en tvärsäker anledning samt tala åt människan som ett folk VARFÖR det är så.

Min teori är dock att män och kvinnor är inte skapta lika, jag tror på jämställdhet men man måste vara realistisk, vi är inte exakt likadana. Acceptera det.

Sen är det en fråga om utbud och efterfrågan, dvs modet just nu.

grönöga - Ej medlem längre2008-08-14 18:07
Antal inlägg: 5570

TazzRat: Nä, mer hår, mer tvättar... med tvål *snuskigt som f*n annars när man har mens!*

TazzRat2008-08-14 18:09
Antal inlägg: 268

Förväntade mig inte att du skulle ge en tvärsäker anledning till varför mänskligheten tycker så, utan just teorier är det bästa någon av oss kan ta fram i detta fall.

Jag tror inte heller män- o kvinnor är skapta lika. Men det svarar inte mycket på min fundering heller iofs. Hur menar du att detta påverkar det som sagts? Att det är normalt att kvinnor bör hålla hårigheten nere då det är mer representativt för det könet? Jag vet att du skrev att du inte hade några såna krav utöver ingen-mustasch-regeln som jag uppfattade att du ansåg gällde även män.) Återigen bara ute efter att lösa den allmänna uppfattningen. §:o)

Basta - Ej medlem längre2008-08-14 18:10
Antal inlägg: 3528

Skaffa en bidé.

Transan2008-08-14 18:10
Antal inlägg: 28

Jag rakar mig inte någonstans

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-14 18:11
Antal inlägg: 4127

För det första kan jag inte se att mensblod är snuskigt.. För det andra så är det väl inte mensblod "överallt" om man använder tampong...

TazzRat2008-08-14 18:12

grönöga: Tänkte närmast på det aktuella läget för oss kvinnor. (Männens läge i detta vet jag inget om.) Det barkar åt att vi tar bort mer- o mer hår, tvättar oss oftare, bär mer tättsittande trosor o kläder (modeinriktat, medveten om det) samt använder oss av alltmindre hudvänliga material (även detta modeinriktat absolut).

...Men nu har du väckt min nyfikenhet: Hur ofta skulle du tvätta om du vore orakad?

IchbinTysk2008-08-14 18:13
Antal inlägg: 296

Män får ha mustach om de vill, inget jag ska sätta läpparna mot ändå.

Det har blivit normalare på sistone, allt jag kan säga säkert.

Du får fortsätta diskutera med någon annan för stunden, kommer tillbaks senare ikväll.

zmiley2008-08-14 18:15
Antal inlägg: 2170

Med risk för att ha missat nåt kunde jag inte se en enda man i den här tråden meddela att han rakar sig på intima ställen. Betyder det att vi har ett gäng ganska blyga och tillbakadragna machokillar här eller är lilla zmiley "living on the edge"?

TazzRat2008-08-14 18:16

Stilig_karl: Återigen en fullpoängare. En annan tråd borde handla om varför mens är äckligt. *s* Förstår för folk som har blodskräck i allmänhet, men varför tycker vi kvinnor att mens är så äckligt? Är det för att det är kladdigt? Nåväl. Offtopic, kantänka mig.

Dock är det så att när jag har haft helrakade perioder har tampong varit det enda behagliga alternativet. Förstår att ni inte vill veta mer om mitt underliv nu (som om ni ville det från början §;ob )- så jag ska inte gå in på mer detaljer än så såvida det inte efterfrågas! §;ob

TazzRat2008-08-14 18:18

zmiley; Dom är säkert blyga! §;o) Min erfarenhet är att killar har varit lika rakade som tjejer, även om de inte är riktigt lika pedantiska med det hela. ("Snabbrak så flickan inte får hår i munnen"-snagget, typ. *s*)

zmiley2008-08-14 18:19

Med risk för att (återigen) fjanta till det vill jag citera Robert Karloskar Broberg:

Jag ska raka vägen till dig..........om den är hårig.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-14 18:24

Han är djup och mångbottnad denne Broberg, och så gillar han alla kvinnor, även de gjorda av plast...

Mens ja, vilket djävla ämne... Och så kanske det är viktigt att inte glömma herrarna i denna tråd. Det är inte bara intimrakningen som är vanlig hos killar numera har jag hört det ryktas om.

TazzRat2008-08-14 18:26

Något jag har belägg för att säga- så är det att jag INTE gillar killar som rakar bröskorgen. Dels för att jag inte gillar känslan av stubb när jag smeker däröver, o dels för att det är mindre behagligt att ligga tätt emot denne i heta (dubbelmening) stunder.

zmiley2008-08-14 18:48

En gång i tiden när jag var ung och grön blev jag utsatt för en svensexa. Kvällens höjdpunkt var när två bastanta ryska damer slet av mig alla kläder och vaxade mig från topp till tå, bokstavligen. Konstigt nog var det i samband med det jag började begränsa behåringen i de nedre regionerna. Troligen en naturlig följd av traumat jag upplevde.

grönöga - Ej medlem längre2008-08-14 18:52
Antal inlägg: 5570

TazzRat: som svar på din fråga. Jag skulle antagligen skölja med vatten efter varje gång jag kissat. Och då menar jag skölja, inte köra med högtryckstvätten och gno sönder underlivet.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-08-14 19:01
Antal inlägg: 1302

Jag tycker det verkar finnas mycket panik runt just sköljandet av underliv... kan det verkligen vara så farligt att vattna något som självt utsöndrar flera olika sorters vätskor?

Min hud är vattentät i princip överallt så vitt jag vet, även i näsan där man annars anses ha ganska känsliga slemhinnor, jag har väldigt svårt att tro att kvinnors intimregioner skulle vara så mycket skörare med tanke på den trafik de är avsedda att klara av.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-14 19:03

Underlivet är utformat för att klara av "traffiken" och skall därför inte "störas", snarare. Lite så brukar gynekologer resonera.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-08-14 19:26
Antal inlägg: 1302

Stilig_karl, min poäng var att trots att jag simmar i klorerat vatten och har vatten över huvudet i princip hela tiden så fungerar min näsa alldeles utmärkt när jag sticker upp den över ytan för att ta lite luft. Faktum är att den känns precis som ny även efter en halvmils ivrigt paddlande.

Bör kvinnor som tänker ägna sig åt simning ha på sig nån slags skyddsutrustning för att klara av vatten? Gäller det isåfall hela kvinnokroppen eller uteslutande de patriarkalt förtryckta delarna?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-14 19:34

ordprofeten: Men... Onödigt att dra in en någon form av feministisk aspekt på det när jag drar upp vad som anses lämpligt av de flesta mig veterligen gynekologer... Klor är säkerligen inte bra alls för någon del av kroppen, även fast det inte hindrar dig från normal andning, det är ju en anledning till varför man skall duscha efteråt...
Allt som har med kroppsbehåring att göra är väl också tycke och smak. Sedan kan man ju diskutera vissa bakomliggande faktorer till detta utan att tycka det ena eller andra är fel resp. rätt, Man kan säkerligen hitta gott med orsaker också utan att blanda in det patriarkala systemet blabla...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?