Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 525

Forumkategorier

Användare Inlägg  
JaapConrad - Ej medlem längre2008-08-15 00:03
Antal inlägg: 1788

Jag förstår inte varför det är relevant att Ara och svenska folket kanske har fel angående den så kallade domarskandalen (om de nu har det). Jag tycker det är sjukt cool att Ara markerade sitt missnöje på det här sättet. Inte ett dugg löjligt, tycker jag. En snygg symbolisk markering utan skadegörelse eller människor som kommit till skada eller fåniga uttalanden.

arf2008-08-15 00:05
Antal inlägg: 21

klart som faaan han vart sur.
trashoe hade det hänt dig hur hade du reagerat om du skulle vara ärlig?

det var så orättvist, inte första gången det händer honom , så fel av domarna!urk!

manne002008-08-15 00:06
Antal inlägg: 130

Hoppas Ara börjar med MMA. Tror han kan bli grym där och tjäna de pengar som han förtjänat.

Minta2008-08-15 00:07
Antal inlägg: 20042

Håller med, en mycket snygg och uppfriskande uppvisning och markering. Mer sådant. Det är han som ger ett stort intryck och domarna som ger ett litet.

Betapets2008-08-15 00:26
Antal inlägg: 20

Grym upplösning att han går av prispallen och lägger ned medaljen. OBS OBS OBS!!! ni som skrivit att han slänger medaljen................T itta noga så ser ni att han placerar den i mitten av ringen, all heder till Ara Abrahamian!!Synd det ska vara så här korrumperat...en som kämpat i 8, 4 år för en hederlig medalj.

Maybach2008-08-15 02:00
Antal inlägg: 2664

Han kunde få nåt mini-bragdguld för sin gest.

Limerick - Ej medlem längre2008-08-15 06:50
Antal inlägg: 4099

Jag såg matchen och kollar man på vad som händer så är det så att domaren ger Ara bonuspoängen eftersom han inte släppt poäng i parterrunderläget.
I och med det så ska det va 2-2 i andra perioden och eftersom Ara då tar sista poängen blir det han som vinner den perioden (en regel som man ju kan ifrågasätta men sådana är nu reglerna).
När brottarna sen ska förbereda sig för sista perioden så går mattdomaren fram till domarbordet och där helt plötsligt så ändras beslutet till att italienaren ska utses till segrare.
Riktigt vad anledningen till det slutgiltiga beslutet är har vi väl aldrig fått nåt svar på. Varningen som Ara fick för mattflykt hade ju redan italienaren fått poäng för.

Det som sen skedde under prisutdelningen kan man nog säga rätt mycket om, och ha många delade uppfattningar om.
Helst hade jag nog sett att Ara inte ens kommit ut till utdelningen i stället men när massmedia påstår att han "slänger" medaljen så måste de ha sett bilder som inte visats vare sig i tv eller tidningar.
I mina ögon gick han bara av podiet och LA ner medaljen på mattan.

Det jag undrar mest över är hur framtiden för svenska brottare i OS ska se ut.
Ska vi ens hålla på att skicka folk till brottningsturneringar när till och med svenska förbundskaptenen tycker att hela sporten stinker av korruption och uppgjorda slutresultat?
Kanske skulle vi då hellre ta och ge brottarplatserna till nån annan idrottare som ägnar sig åt idrotter med mindre mygel?
Det fanns ju redan nu folk som SOK inte tillät åka men som hade kunnat behövt erfarenheten inför kommande olympiska spel.

Nej, se till att rensa upp i ledartrojkan inom brottningen eller avstå från att delta med svenskar.

lejonmix - Ej medlem längre2008-08-15 10:07
Antal inlägg: 2692

Ara är KUNG

trashone - Ej medlem längre2008-08-15 11:02
Antal inlägg: 18678

arf: Jag är en bra förlorare. Det är inte Ara. vara sur och missnöjd är en sak...

Får äckelkänslor över att kalla detta osvenskt med stolthet. Idioti är landslöst.

lejonmix - Ej medlem längre2008-08-15 11:18

varför ska det vara häftigt att ta avstånd från att vissa länder har olika uppfattningar om fusk?

Trashtone- Ara är ingen förlorare. Ara är en misshandlad atlet. JAg tror inte att Du visste så mkt om brottning innan Aras match igår. Om man är uppväxt med ett stort intresse för sport så VET man att det snackas om mutor inom Brottning och Boxning. Det är ju det vi reagerar på.

Det är känt att domare är köpta. Inte bara inom brottning. Inte bara inom sommar-OS. Minns tex konståkningen.

Basta - Ej medlem längre2008-08-15 11:20
Antal inlägg: 3528

Lite OT men otroligt tråkig har brottningen blivit, förr kasta dom runt varandra nu händer ingenting.

hotcold2008-08-15 11:20
Antal inlägg: 316

Tror inte trashone öht sett matchen och vet något om brottning hon vill bara "tycka" i allt som sägs ändå.

lillalotta2008-08-15 11:22
Antal inlägg: 8

varför var det två bronsmedaljörer? är det inte semfinal / final o semifinalförlorarna som gör upp om bronset? hur kan det då vara två bronsmedaljörer?

trashone - Ej medlem längre2008-08-15 11:27

Ja ni får spekulera fritt. Att jag är en OS-tönt spelar säkert ingen roll och att jag ser på de flesta sporter då har nog inte med saken att göra. Med stort intresse I might add.

Jag reagerar på eran rätt lama och småsina inställning.

hotcold: Vet iaf skillnaden på sportsligt beteende och osportslig beteende.

lejonmix - Ej medlem längre2008-08-15 11:28

Ara: "Inte samma moral som i Norden"

y not2008-08-15 11:28
Antal inlägg: 9014

Visst är det intressant att vissa fördömer personer bara för att de har avvikande åsikt och sätter upp en form av kunskapsindex som ger rätt att tycka. När du hotcold avfärdar trashone på det sättet får du finna dig i att jag anser att argumentet är väldigt tunt.

Det kommer så tvärsäkra uttalanden om att domarna var mutade. Hur kan man vara så säker på det om man inte kan fälla dem?
Hyr kan rättfärdigandet av Aras agerande vara så upphöjt till en absolut sanning när det finns andra experter så som IOK:s ledning tex som fördömer den?
Blir det inte lite av glashusstenkastning snarare att gå på med personangrepp om en persons förhållningssätt snarare än att sakligt bedöma argument och svara på relevanta frågor?

Måste man vara insatt i brottning för att få ifrågasätta spektaklet.

lejonmix - Ej medlem längre2008-08-15 11:29

Varför ska Ara "spela med" och leka sportslig när han i stort sätt blivit våldtagen innan?

Basta - Ej medlem längre2008-08-15 11:29
Antal inlägg: 3528

Trash: Är det ett brottarlinne du har på dig?

trashone - Ej medlem längre2008-08-15 11:33

Basta: Japp, vill du se mina skydd? ;)

panikångest - Ej medlem längre2008-08-15 11:34
Antal inlägg: 108

överdommaren var kusin till mattdomaren...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?