Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2008-08-17 16:50 | |
![]() | vad är förresten hyperbola steroider? | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-17 17:01 | |
![]() | Jaså ni snackar anabola igen ;) Ja, när man ser en trippel från Jamaica så på 100m damer så måste man nog fatta att alla tre käkat samma (o)nyttiga frukost ihop ett tag från ngt laboratoruim..... allt annat är nog uteslutet...och Marion Jones sitter och lipar i fängelset... HAHAHAHA...gott e det | |
| butterkaka | 2008-08-17 18:19 | |
![]() | fattar inte att jag missade se loppet!!!!!:O | |
| Haddock | 2008-08-17 18:43 | |
![]() | hej hopp alla glada! Ska börja med och säga att alla som springer final på 100m är/har varit dopade, åtminstone trodde jag det tills dom sa att första gången Bolt sprang under 10 sekunder var han 14 bast. Då tror i alla fall jag att han inte var dopad. Sen tror jag också att simning är mycket renare än friidrott, efter avslutat lopp för simmarna så är det direkt upp ur bassängen och lämna dopningsprov, så då är Phelps "kemilabb" oerhört skickliga på att dölja det, jag menare 8 dopningsfria prov på 5? dagar. En tanke bara... | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-17 19:08 | |
![]() | Haddock: Ja, dom är duktiga på att dölja det...OCH kan han dölja det första så blir det ju samma sak i de resterande 7 för doping tas förmodlingen FÖRE OS som en uppbyggnad och sitter i kroppen ett tag.. Hursomhelst, ryskorna kunde ju dölja det bra genom att pissa med en uppstoppad kondom i muttan som innehöll "rent" piss, så männen har nog oxo ngt bra sätt att dölja det på, annars hade ju inte så många klarat sig som det gör och uppdagas långt efteråt. Sen finns det säket medel dom tar som ännu inte kommit upp på WADAS lista som dopingmedel eftersom doktorerna ligger steget före. Givetvis måste det ju kommas på ngt dopingmedel FÖRST, innan detsamma kan upptas under rubriken "otillåtna medel" right? *blink* Så det hade varit intressant att få veta sanningen om Spitz, Edwin Moses (117 raka vinster i häck), Michael Johnson, Carl Lewis, Phelps, Thorpe m.fl m.fl. JAG hävdar att ingen kan vinna som dom gör utan att ngt har tillförts kroppen som extraintag förutom spenat och havregrynsgröt och mammas köttbullar med lingon. Ta en som Gunde Svan, överlägsen, men floppade ibland för att han inte hade en bra dag, eller vallning. MED preparat hade han ALDRIG förlorat ett lopp under sin karriär. Det har ju förekommit svenska dopingfall oxo tyvärr genom åren, Thomas Johansson i brottning, Linda Haglund, Mats Wilander, Ludmilla (om nu hon räknas som svenska, haha), B Borg låg väl illa till ett tag om kokain men vet ej hur det gick, nån cyklist häromsistens. Men på det hela stora så är svenskar rena från skiten, tack o lov... *drömmer* mig tillbax till 70-80-talet med finska löpare och östtyskland som hade världsrekord som än idag står sig över alla andra. Men fanns det NÅGON östtysk/a som inte var dopad? Så summa summarum, sporten är nedsölad med dopingfall, men det kommer tyvärr inte fram tillräckligt för dom ligger alltid steget efter "tjuvarna". Pengar är makt, och alla är pengagalna och maktgalna. Pengar styr sporten, det va inte som förr då det var trevligt att gå på sportevenemang, även för alla jävla huliganer runt om. Att heja på "fel" lag kan kosta dig livet om en pundare från andra laget hör/ser dig. Så var det inte förr. Och då kunde man även parkera bilen olåst utan att den va stulen och allt fanns även kvar i bilen. Vi skulle behållt vårt land som det en gång var. Att vinna nuförtiden är ingen ära längre, det är bara pengar, och man kan smutskasta sin bästa vän, eller sätta fast sin bästa vän i idrotten för att själv vinna nu för tiden. Det är tragiskt faktiskt, och värre att veta att det kommer aldrig bli som det en gång var, rättvist och en ära att vinna. | |
| Dyslekso | 2008-08-17 19:13 | |
![]() | 47.60 på 400 m av östtyskan Martina Koch. Där har du ett svårslaget världsrekord, Wilsson.:) | |
| Palini | 2008-08-17 19:48 | |
![]() | De stora blir bara större och bättre, och min gissning är att de i framtiden blir ännu större och ännu bättre. Är det bara dopning som gör Federer till en vinstmaskin? Är det bara dopning som gör Tiger Woods till en segermaskin? Är det bara dopning som gör att Phelps tar åtta OS-guld? Jag förstår folks bitterhet och att man har hjärnspöken angående dopning, särskilt när man var med på den "gamla goda" tiden, som ju var så mycket oskyldigare på alla sätt och vis, men jag tror ändå att man gör fel när man drar alla över en kam. Jag tvivlar starkt på att alla stora vinstmaskiner idag är dopade. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-17 19:58 | |
![]() | Palini: Inte ALLA, men alldeles för många...Federer tror jag inte dopar sig, heller ej Woods (som spelar den vita sporten, hehe), men Phelps, Thorpe, Lewis, Jonsson, Moses tror jag inte var/är rena. Dyslekso: haha, ja... och tom flera har väl strukits i efterhand som östtyskar satte.. Krabbe o gänget krossade allt ju... än idag slår dom som sagt inte deras rekord som sattes på 70-80-tal.. | |
| skogstorparn | 2008-08-17 20:05 | |
![]() | palini, "den gamla goda tiden" slutade nog ungefär 10år innan du och jag föddes.. | |
| y not | 2008-08-17 20:05 | |
![]() | Jag tittade på 100meterssemfinalerna och final för damer, Det är inga små bitar dom där. Bröstkorgar och armar som en normalbyggare skulle vara stolt över. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-17 21:19 | |
![]() | y not: Å vad beror det på tror du, mer än timvis i badet o gymmet? | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-08-17 22:24 | |
![]() | y not: gillar vanligtvis inte att förtydliga mina oneliners, men i det här fallet var det journalistens överdrift jag syftade på och inte någon eventuell "lingonsylt" i frukostgröten. vill inte alls vara pojken som ropar doping. | |
| Bror Gnu - Ej medlem längre | 2008-08-17 23:47 | |
![]() | Med tanke på hur många som åker dit i sprintgrenarna, är det ju ganska rimligt att anta att en stor del av dom bästa löparna är dopade. En sak jag funderat på är varför det inte är lika vanligt dopingskandaler i långdistanslöpning. Löparna på 5 000 och 10 000 meter skulle nog ha minst lika stor fördel av doping som tex cyklister som blir fällda på löpande band. Enda teorin som känns rimlig som jag kommit upp med är att det inte finns någon dopingkultur i de afrikanska länder som dominerar långdistanslöpning. Dom flesta som åker dit för doping kommer ju från länder med en stark dopingtradition, som tex USA i friidrott. | |
| Palini | 2008-08-18 09:07 | |
![]() | Wilsson... Vad syftar du på nu då? Att de skulle ha dopat sig till större bröstkorgar och längre armar? En sån som Thorpe hade väl typ 52 i skostorlek eller nåt sånt, vilket är idealiskt i en sport som simning. Phelps har en kropp som nästan i alla avseenden är perfekt lämpad för att simma snabbt med t.ex. kraftigt axelparti, långa armar och stora händer och fötter. Är det tack vare dopning, menar du? | |
| vackertblank - Ej medlem längre | 2008-08-18 09:33 | |
![]() | Har precis skummat tråden och vill säga följande: Det är det här som är så jäkla trist med folk som dopar sig, dom som fuskar smutsar ner hela sporten vilket gör att man istället för att hundraprocentigt kunna hänföras och glädja sig åt idrottsframgången genast börjar spekulera i om/hur en idrottare dopat sig. Det är fullt möjligt att Bolt faktiskt är en sanslöst begåvad löpare med dom fysiska och mentala förutsättningarna som krävs för att springa dom tider han gör. Jag väljer att tro att det är så för jag vill inte låta tidigare syndares misstag befläcka denna unga och härliga kille som just nu är untouchable. Hellre fria än fälla tills bevis framkommit som visar på motsatsen! :) Förresten skrev nån krönikör, tror det var Johan Esk, att en sak som talar för att Bolt är ren är att han tydligen redan som junior sprang ruggigt snabbt och att han således inte har haft någon misstänksamt snabb formutveckling under sin karriär utan allt verkar hela tiden ha lett fram till den plats han är på idag, och detta i naturlig takt. Vet att det inte är något tungt bevis på att han är ren men det är i alla fall någonting! Jag tror att det faktiskt är en minoritet av idrottare som fuskar och håller inte alls med om att "alla/de flesta är ändå dopade så därför är det ingen idé att ens titta". Det är trist att en del på så sätt låter några ruttna ägg förstöra det fantastiska som är idrott. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-18 12:06 | |
![]() | Palini: NU har du INTE läst igen. y not skrev om 100-metersfinalen för DAMER!!! Och JA, om kvinnor dopar sig och tränar så blir dom större, även män, alla muskelpartier får onormalt snabbt o onormalt stora propotioner. Tror du Schwartzenegger vann VM i bodybuilding utan att knapra ngt? Såg du hans kropp då? Tex...det finns fler.. kolla alla östtyskor på 80-talet... behöver du ens fråga frågan? | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-18 12:13 | |
![]() | Bror gnu: Jodå, långdistarna har oxo dopat sig, och gör ännu, den eran började väl redan på 70-talet. Finnen Lasse Virén som vann guld på både 5000m och 10.000m 1972 OCH 1976 var ju dopad, bloddopad (bland de första) om jag inte minns fel, precis som de finska skidåkarna i VM i Lahtis och Műlegg och säkert 1 miljon andra var. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-18 12:13 | |
![]() | *långdistansarna | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-18 12:14 | |
![]() | *Mylegg med tyskt u skulle de bli, men det funkar ju inte med tecken här på Beta :( *suck* | |
| Palini | 2008-08-18 12:41 | |
![]() | Wilsson, nej... jag förstod inte riktigt att det var enbart muskler ni syftade på, därav min fråga. Men faktum kvarstår ju ändå att simmare som Thorpe och Phelps, som du anklagar för dopning, har/hade väldigt stor hjälp av sina anatomiska fördelar. Jag har också svårt att tro på att Phelps redan som 17-18-åring började dopa sig för att ta sex OS-guld som 19-åring, men vissst, det är inte omöjligt det heller. Och riktigt så biffiga vet jag inte heller om Thorpe och Phelps är, jämfört med t.ex. vissa sprinters och gymnaster. | |