Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 304 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pseudonymf | 2008-10-16 20:58 | |
![]() | Jag, personligen, tycker att det är rubbat att tända på människor som väger 400kg. Att ha fetma som fetisch?! Men det är min personliga åsikt och inget som jag tvingar nån annan att tycka eller tänka. | |
| hotcold | 2008-10-16 21:00 | |
![]() | Håller med dej trashone!! Det gäller ju faktiskt både feta och smala. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-16 21:02 | |
![]() | Loppan89, det är mycket bra det du skriver men det är tveksamt om en människa som lever väldigt destruktivt, ska ha barn i sin vård. Du har rätt att förstöra ditt eget liv men inte deras som är beroende av dig. Efter vad jag har förstått, så missbrukar den här kvinnan mat och missköter sin kropp grovt med vett och vilja och förmår inte ge sina barn vad de behöver i form av omsorg och trygghet. Det samma kan man säkert säga om hennes man. Låter ganska liknande drogmissbrukares liv med skillnaden att här är drogen mat. | |
| Loppan89 | 2008-10-16 21:06 | |
![]() | hotcold: Det är väl självklart att man ska ta hand om sina barn, men de är ju inte barn hela livet. Pseudonymf: På vilket sätt är det rubbat? Menar du att man som människa på något sätt BÖR attraheras bara av smala människor? Och i så fall varför; för att du gör det? för att majoriteten gör det? eller någon annan anledning? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-16 21:06 | |
![]() | bizzzy, jag är inte säker på att du har rätt - tycker nog att jag är väldigt normal..kanske t.o.m mer normal än dig. Trots allt, du bor i Skåne.... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-16 21:08 | |
![]() | För övrigt har den här kvinnan för länge sedan passerat stadiet "överviktigt" och gått över och förbi mållinjen för "svår fetma". Utan att döma, naturligtvis. | |
| Pseudonymf | 2008-10-16 21:12 | |
![]() | Hm, hur ska jag nu kunna stå för mina åsikter på ett relativt bra, trevligt och snyggt vis.... Jag tycker att så feta människor som väger 3-400 kg är äckliga, ohälsosamma och lever farligt nära döden. Själv hoppas jag att alla människor inte dras till smala människor, för jag är själv inte smal. Min särbo anser att min kropp är vacker och själv strävar jag efter ett (kurvigt) hälsosammare liv :) Kvinnor i strlk 38-42 har oftast fina kroppar och ofta hälsosamma kroppar, enligt mig. Om vi ska koncentrera oss på storleken. Jag tycker hela livsstilen hos denna människa är avskräckande, äcklande och avstötande. Hon strävar efter att bli världens fetaste kvinna, hon vill skaffa barn med en kropp som knappt kan hålla henne vid liv och hon har en pojkvän som stöttar henne och får henne att hålla livsångan uppe i kampen för att gå upp fler och fler kilon. Hade det inte vart bättre att göra tvärtom? Att stötta och kämpa så att hon blir mer normalviktig, hälsosam och kan njuta av en graviditet och en liten bebis... | |
| Loppan89 | 2008-10-16 21:12 | |
![]() | Mommesfrites - Det är såklart beklagligt att hon inte kan förse sina barn med den omsorg de förtjänar, det är absolut inget jag försvarar. Däremot kan man tyvärr inte kräva att en person ska ändra på sig för att denne har barn, vissa kan helt enkelt inte vara en bra förälder. Sen så finns det många olika sorter av destruktivitet och ingen är väl egentligen bättre än den andra. | |
| Pseudonymf | 2008-10-16 21:15 | |
![]() | Glömde ju svara på påståendet om att jag dras till smala människor: Min särbo väger ca 63 kg, är ca 173 cm och är ett litet muskelpaket utan överdrivna muskler. Men det är bara hans skal. Anledningen till att jag drogs till honom var för att han var nöjd med sig själv. Jag ser ingen anledning till att vara nöjd med sig själv när man väger 3-400 kg. Tyvärr. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-16 21:16 | |
![]() | Om hon kan bli gravid (vet inte om hon är det redan) så är det en fara både för henne och barnet att hon är så överviktig. I Sverige får man inte konstgjord befruktning beskostad av landstinget om man är för överviktigt eftersom chansen är liten att man blir gravid + riksfyllt. Så, uppenbarligen finns det en del underlag för varför man inte ska bli gravid med en 400 kgs kroppshydda. | |
| Loppan89 | 2008-10-16 21:17 | |
![]() | Pseudonymf - Som jag sa i mitt tidigare inlägg, alla vill inte vara föräldrar, eller har inte förmågan. Okej, dina åsikter är jag helt på det klara över, det jag ifrågasatte var inte vad Du tyckte om överviktiga människor utan varför du ansåg att man är rubbad om man attraheras av just väldigt överviktiga personer. Det låter väldigt mycket som om du påstår att det är något fel på en sådan människa när han/hon i själva verket bara är annorlunda jämfört med dig själv. | |
| Pseudonymf | 2008-10-16 21:18 | |
![]() | Jag kan inte annat än att hålla med. Jag har siktet inställt på 65-70 kg inför bröllop och barnproduktion.... | |
| Pseudonymf | 2008-10-16 21:28 | |
![]() | Jag tycker inte att det är normalt att bli tänd och upphetsad av en människa som väger 400 kg. Jag tycker inte att det är normalt att hetsa en människa att äta sig abnormt fet för att man ska bli kåt. Nej, nej, nej, det ingår inte i min livsfilosofi att tycka att det är normalt. Sen vad normalt är, det är olika för alla. Men det ligger inte inom min normalskala. | |
| Pseudonymf | 2008-10-16 21:30 | |
![]() | Jag tycker heller inte att det är normalt att göra tvärtom, att få nån att bli så smal som möjligt. Jag tycker att mittemellan och lagom är bäst. Men det är mina ideal. Själv är jag överviktig, men ändå nöjd. Jag har en sund strävan efter ett hälsosammare liv, men har inte siktet inställt på att bli smal för att nån säger det, eller smal för att det är så man ska vara. Smalare än vad jag är, för jag vill kunna knäppa mina byxor, slippa flåsa i trapphuset, oroa mig över hjärtattack och framförallt: kommer jag kunna bli med barn?! | |
| Loppan89 | 2008-10-16 21:40 | |
![]() | Pseudonymf: Så du anser att det DU tycker är bättre och mer 'normal' än det hennes man tycker? Jag tycker att ärtsoppa är det äckligaste som finns, men jag anser inte att man är rubbad om man tycker att det är jättegott. Vissa anser att detta är en dålig jämförelse men det är det inte. Vad man tycker är inget man direkt kan styra över och absolut inget man borde dömas eller bli klassad som rubbad för. | |
| pentrollet | 2008-10-16 21:45 | |
![]() | Att tycka folk är rubbade för sina val här i livet är väl rubbat om nått. Alla människor gör destruktiva val i sina liv vissa mer vissa mindre. men de väl ändå upp till var och en. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-16 21:49 | |
![]() | ¨Damen gör ju som hon vill, men jag tycker det är tragiskt att hon förstör sig på det här sättet - precis som jag tycker det är synd att folk kedjeröker, super, äter dåligt, inte tränar, inte reder ut sina problem osv. Självklart har alla sina "demoner" - men det här är rätt extremt, det måste ni väl ändå medge? Man behöver inte döma ut henne för det, hon är naturligtvis en värdefull individ på samma vis som alla andra människor. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-16 21:54 | |
![]() | Ja Linn, de flesta människor förtjänar respekt och integritet. Om damen här vore min syster, skulle jag bekymra mig och fråga henne om det här ärligt är vad hon vill. Man kanske kunde få henne att bry sig lite mer om barnen och framtiden. | |
| pentrollet | 2008-10-16 21:56 | |
![]() | Klart att det är extremt....men hon e ju inte precis ensam om att var de. Finns ju en kvinna som gjort otaliga operationer för att likan en katt. Hon lär ju inte heller får priser som årest kvinna precis. | |
| Loppan89 | 2008-10-16 21:57 | |
![]() | Jag skulle inte kalla det extremt, jag tror snarare att folk ser det på det sättet på grund av alla skönhetsideal som finns. Att röka är minst lika destruktivt men manifesterar sig inte på ett lika tydligt sätt. | |