Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 373 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2008-10-18 21:43 | |
![]() | CHL, vad är vetenskapliga belägg? | |
| CHL | 2008-10-18 21:44 | |
![]() | om att jakt i sverige bidrar till balans menar jag. | |
| Stranetra | 2008-10-18 21:45 | |
![]() | y not, har det brunnit där uppe. Sämre inlägg än dina får jag leta efter. Du skall ju vara en kung på forumet har jag hört. Lev upp till det eller sluta skriv tack. När du inget vet är det bättre att vara tyst. | |
| y not | 2008-10-18 21:46 | |
![]() | Klart du har läst om det CHL, det är ju jägaranas ständiga argument. men fundera på vad ett ekosystem ä'r och hur det uppnår balan innan du ropar på vetenskapliga belägg, som knappast är ETT entydigt svar. Menar du att naturen inte klarar sig utan männskan tex? | |
| y not | 2008-10-18 21:48 | |
![]() | Straneta, aqrgumentera istället för att komma med personpåhopp. Vem har påstått att jag är kung på forumet, Källa tack. | |
| CHL | 2008-10-18 21:48 | |
![]() | jo y not... det är att människor lägger ner mycket tid till att studera just det vi pratar om. I detta fallet finns det mycket forskning. Då vi har skadat så mycket, så finns det mycket forskning inom hur vi ska återfå balansen. Jakt är en av dom... dock en liten liten åtgärd om man ser det värdsligt. | |
| CHL | 2008-10-18 21:50 | |
![]() | jag är ingen jägare, har aldrig varit. | |
| pelix | 2008-10-18 21:50 | |
![]() | CHL skillnaden beror ju på vad man jagar...i sverige har vi ju inte så många utrotningshotade som vi jagar eller? Men att åka till andra länder å skjuta utrotningshotade djur det tycker jag är fel, sen e det många som gör det å det finns en massa olika ställen som anordnar dessa resorna med... Sen e det ju klart att det finns länder som ordnar resor till sverige för att skjuta älg med... å det tycker jag oxå är fel... | |
| CHL | 2008-10-18 21:53 | |
![]() | japp... har inte sagt annat pelix | |
| CHL | 2008-10-18 21:53 | |
![]() | själv kan jag som sagt inte döda ett djur om jag inte måste | |
| y not | 2008-10-18 21:54 | |
![]() | Jo men ett ekosystem strävar efter en balans. Det ekosystem vi befinner oss i om man tar jorden som strot har vi människor stört ganska allvarligt på många sätt. Sjukdomar temperaturer, väder, tillväxt hos vissa arter mm är olika sätt för systemet att finna balans. Och vad gäller detta hittar du knappast en entydig vetenskaplig sanning men det går att hitta en mängd fakta som underbygger de åtgärder och den sanning man själv tror på. Det förisgår en mängd forskning med olika syften så vill du ha vetenskapligt belägg går det att få det för i princip vad som helst. | |
| Stranetra | 2008-10-18 21:54 | |
![]() | Hur fan svårt är det att förstå att det behövs någon form av beskatt ning av tex älgar och rådjur i Sverige. Vem skall annnars stå ansvarig för alla offer i bilolyckorna. Det funkar inte att ha en rovdjurstam som kan beskatta hela tillökningen på det sätt vi lever idag. Varför skulle jakt helt plötsligt bli något helt förbjudet. Kolla på fornristningarna. Jaktmöster utav bara tusan. Ni veggos och jaktmoståndare borde veta hut. Här talar vi inte om populationsbiologi den är väl utforskad. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-10-18 21:54 | |
![]() | Våran kära konung tycker att det är dags för vargjakt. | |
| y not | 2008-10-18 21:55 | |
![]() | pelix. på vad sätt är det fel att andra än svenskar skjuter älgar här? | |
| y not | 2008-10-18 21:58 | |
![]() | Populationsbiologi är studiet av de processer som leder till organismernas anpassning till sin abiotiska och biotiska omvärld. Forskning i populationsbiologi integrerar genetiska, etologiska och ekologiska metoder för att studera hur indvidvariation, populationsreglering och naturligt urval kan leda till evolutionära förändringar. | |
| CHL | 2008-10-18 21:59 | |
![]() | håller med straneta.... | |
| y not | 2008-10-18 22:01 | |
![]() | Vad håller du med om. Att vi måste skjuta undan älgar och rådjur så att vi får större utrymme för biltrafik, eller att du delar kungens åsikt att vargen är ett hot mot älgjakten? | |
| patboone | 2008-10-18 22:01 | |
![]() | Känner många kvinnor som har hoppat på vår kära konung. Ingen av dem var vänsterpackade...bara packade... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-18 22:01 | |
![]() | vänsterpacket? Högern vill väl bilda republik på sikt? Verkar som konungen sitter löst... | |
| CHL | 2008-10-18 22:02 | |
![]() | jovisst är det så y not, men vad har du för bättre lösning än att försöka forska vidare? Om man ska ta det så alla förstår istället för att visa sig duktig med fina ord. Summan av kardemumman är ännu att genom forskning inom populationsbiologi kommit fram till detta. Precis som jag sa innan ;) | |