Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 113 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-24 18:34 | |
![]() | Anderstg: Givetvis min definition, baserad på min uppfattning om människan som ett monogamt djur. Det finns avarter hos vår art, men det är ingen slump att tvåsamhet dominerar världen över. | |
| Minta | 2008-10-24 18:35 | |
![]() | Kanske inte aggressiv, men allt som sätter männens status i gungning triggar män. | |
| ANDERStG | 2008-10-24 18:41 | |
![]() | Ja, vår värld har väl byggts upp med principen att avundsjukt slå ihjäl de som har för mycket av det goda. En slags evolution det också. Bonobona har det bra. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-24 18:43 | |
![]() | Anderstg: Det förekommer för övrigt också gruppvåldtäkt i djuvärlden (bland annat hos ankor), så med andra ord lär arten människan bli tvungen att bestämma vad som är att betrakta som "normalt"- baserat på de sociokulturella normer vi växer upp med. Hur dessa ser ut i Finland vet jag inte, men jag kan just tänka mig. :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-24 18:44 | |
![]() | Anderstg, tvärtom är vår art ett resultat av att de genetiskt svaga fått ge vika för de genetiskt starka. Förutom i Farsta Centrum då. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-10-24 18:50 | |
![]() | Är det så fru Plath!!????? Visste inte att monogami var det dominerade partnerskapet. Trodde snarare det var ett icke förhållande där fortplantningen i sig var den enda kontakten mellan de båda könen som var den vanligaste! Sedan är det ingen mening att i någon bredare mening ta för stora paralleller med moder natur. Jag menar bara för de flesta däggdjur är gräsätare betyder det inte att vi ska vara de, eller???? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-24 18:53 | |
![]() | Fru? Jag är en sipp fröken. | |
| ANDERStG | 2008-10-24 18:57 | |
![]() | "människan bli tvungen att bestämma vad som är att betrakta som "normalt"- baserat på de sociokulturella normer vi växer upp med." Och det som avviker är inte blott onormalt utan rent utav "naturvidrigt". Dessutom är trender hos arbetarklassungdomar i centrum ett tecken på svaga gener. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-24 18:59 | |
![]() | Anderstg, språkförbistring nu (möjligen på grund av dåliga gener), jag förstår inte vad du menar. | |
| ANDERStG | 2008-10-24 19:03 | |
![]() | Hmm, svenska, subjekt, predikat. Vad saknar jag? :) Det är inte den enskilda individens uppgift att bedöma vilka gener som är bäst anpassade. Dessutom betyder inlärning och miljö så mycket för människan att de långt kan uppväga sämre gener. Och till sist låter vänsterprassel och vildsäd väldigt fördelaktigt ur ett evolutionärt perspektiv. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-24 19:26 | |
![]() | Anderstg: Det är den enskilda individens gener som avgör vilka gener den lämpligast bör förena sig med - inte individens medvetande. Detta "val" sker bortom vår kontroll genom att individen bara känner att någon är "rätt", upplevs lukta gott osv. Vad vi kan lära in begränsas av vilka genetiska förutsättningar vi har, och den sociala miljön är aldrig lika tongivande som vårt biologiska arv. Det har du helt rätt i: Genspridning är alltid fördelaktig ur ett evolutionärt perspektiv - det minskar ju risken för inavel. Men jag misstänker att de som ägnar sig åt swingersverksamhet är både för gamla och för tjocka för att vara fertila, så den faktorn kan vi utesluta. | |
| Dyslekso | 2008-10-24 19:50 | |
![]() | Sylvia: som de här, ungefär? www.youtube.com/watc...VA qWMGyqH0 | |
| ANDERStG | 2008-10-26 10:14 | |
![]() | Sylvia: Är det det som stör dig? Att människor som är för gamla för att få barn ägnar sig åt en okonventionell rekreation? Eftersom det inte handlar om barngörande så kommer de ju inte att grumla i polen för övermänniskorna. Jag tycker det låter hyggligare att ha det som gemensam hobby än att i yngre, virilare år smyga bakom ryggen. | |
| ANDERStG | 2008-10-26 10:15 | |
![]() | genpoolen | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-26 13:02 | |
![]() | Hyggligt, kanske. Men likväl äckligt - ur mitt banala svenneperspektiv. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 13:57 | |
![]() | pratar vi swingers nu? I så fall måste jag lyssna och se vad motståndarlaget säger - själv är jag helt emot och kan inte förstå varför man vill göra något liknande. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 14:00 | |
![]() | tja, det är nog bara de som inte är helt nöjda som swingar linn | |
| DinJävel | 2008-10-26 15:16 | |
![]() | Vilken är er, personliga, definition på perversion? Hur övergripande är begreppet? Vad är perversion och vad är sjukligt beteende? *nyfiken* | |
| Dyslekso | 2008-10-26 15:24 | |
![]() | Sann perversion måste vara att göra saker som går mot ens egen natur, utan att man på något vis uppnår någon njutning av detta. Tveksamt om detta öht är möjligt, dock...vem skulle envisas med att hålla på med bajssex med okända människor om man bara mådde dåligt av det? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-26 15:26 | |
![]() | Well, dyslekso, "njutning" är en definitionsfråga där. Vissa människor ser förnedringen i sig (dvs icke-njutningen) som njutbar. | |