Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 144

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2008-11-10 12:01
Antal inlägg: 20042

Jag tror inte att allt sker svart. London har stora problem med segregering och kriminalitet i förorterna. Är det önskvärt? Bara för att ett land har ett visst system betyder det väl inte att vi inte kan göra annorlunda.

Miss_jk2008-11-10 12:06
Antal inlägg: 8941

"10-15% pålägg på hyran brukar hyresnämnden som max godkänna för en möblerad lägenhet. Är den inte möblerad så får man i princip inte ta ut något mer än den vanliga hyran."

Jag hyrde ut min lägenhet i Göteborg för 7500:- i månaden. Hyran låg på 3800:-. Jag var helt öppen med det till han som hyrde den och han fattade precis vad det handlade om. "Ja, men så är det ju om man vill ha en schysst lägenhet" sa han. Tänk bara på att hyresvärdarna ibland sitter och kollar på andrahands-sidor och kan få syn på din annons. Det hände mig men jag sa bara att pojkvännen måste ha skrivit fel hyra.

_abc_2008-11-10 12:35
Antal inlägg: 2200

Minta: Nej det är sant, vi är inte så lika andra länder i nånting så varför ska vi ha marknadshyror som de flesta andra, det är väl inte oss det är fel på utom de andra...............

Miss_jk: I mitt fall är det ju en bostadsrätt så jag får ju gissa desto mer om jag ska komma på vad ursprungshyran bör ligga på. Tack för tipset om annonsen men jag har som sagt redan utstakat min djävulska uthyrningsplan.

Paniksurr - Ej medlem längre2008-11-10 13:00
Antal inlägg: 242

Okej, du vill ha ett råd hur du ska göra och nu skriver du att du kommit på en lösning som du tror skulle göra folk här upprörda.

Utifrån det tror jag att Birger Kung gav dig det bästa rådet. Att se till att inte göra slut på pengarna ifall att det blir så att du får betala tillbaka dem!

Paniksurr - Ej medlem längre2008-11-10 13:01
Antal inlägg: 242

Ett annat råd: fundera över vad som händer OM du hyr ut den svart eller så och det börjar brinna eller något.

_abc_2008-11-10 13:30

Utefter råd med mera har jag kommit fram till hur jag ska göra, inte mer än så är det. Lösningen i fråga tror jag får en del att bli irriterade över, därför kändes det helt onödigt att säga hur jag kommer att göra för det leder inte till någon diskussion jag orka hålla.
Men jag kan ju strunta i att försöka försvara mig och dylikt och bara säga hur jag ska göra utan att besvara eventuella skamrop och följdfrågor det kan föra med sig. Jag kommer att lämna lägneheten tom under 6 månader, får jag "bara" kring 5tkr i månaden känns det lätt inte värt det att hyra ut min älskade lägenhet. Alltför mycket är jag rädd för och tycker inte det känns lustigt att låta någon använda mitt nya badrum och kök längre tid än vad jag själv har fått användning för det ännu. Lägg därtill möblemang och mm, då kanske någon ser helhetsbilden i varför jag ville ha mer än 5tkr/månaden. Jag säger, det är lätt inte värt det. Känns bara onödigt när det går bostadssökande därute som mycket möjligt är beredda att lägga ut 10tkr i månaden på likande boende, 10tkr som jag hade kunnat gå med på om du nu hade varit lagligt/säkert. Nu får väl sådana personer bo på ett 25kvm stort hotellrum istället för 1000kr/natten i 6 månaders tid.

Femme_Fatale2008-11-25 15:05
Antal inlägg: 709

Hur blev det nu med uthyrningen?

Begärde du en laglig hyra eller en ockerhyra?

_abc_2008-11-25 15:13

Jag sa ju det i förra inlägget, har du inte ens läst sista inlägget i tråden femmefatale?

Femme_Fatale2008-11-25 15:37

Jo men det var ju ett tag sen, trodde att det hade hänt något sen sist.

Femme_Fatale2008-11-25 15:38

Dessutom gav ju sista inlägget inte något svar, bara en massa text.

_abc_2008-11-25 15:52

"Jag kommer att lämna lägneheten tom under 6 månader"

Ibland syns inte skogen för alla träden som är i vägen?

Femme_Fatale2008-11-25 15:53

"Utefter råd med mera har jag kommit fram till hur jag ska göra, inte mer än så är det. Lösningen i fråga tror jag får en del att bli irriterade över, därför kändes det helt onödigt att säga hur jag kommer att göra för det leder inte till någon diskussion jag orka hålla. "

Hur tolkar man det här då....för mig låter det som att du inte tänker skriva hur du tänker göra och sen luddar till det med något som liknar hur du tänker göra. Klart man undrar hur det blev till slut.

_abc_2008-11-25 16:24

Sedan fortsätter jag att rabbla, där detta skrivs "Jag kommer att lämna lägneheten tom under 6 månader". Så nu har jag sagt det 3ggr, den kommer stå helt tom i 5-6 månader, ingen hyra kommer jag att ta av någon, bara utgifter. Blev folk nöjda eller missnöjda av det svaret frågar jag mig....

Femme_Fatale2008-11-25 16:26

Antagligen missnöjda men jag förstår dig. Man är ju rädd om sina saker och hittar man då ingen man litar på till 150% så låter man nog hellre bli. Det hade antagligen jag gjort med.

Femme_Fatale2008-11-25 16:27

Jag har inte varit här på ett tag men kommer i håg den här tråden och undrade vad som hände. Jag läser en hel del men är inte överallt och skriver för det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?