Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-25 00:19 | |
![]() | Nej, precis, men det måste vara den här Monica som haft personlig kontakt med gubben/mannen och så har hon fått sympatier för honom och letat reda på en massa "fakta". Det är ju hon själv som skapat det här intresset för sanningen bakom gömda. Jag tror inte nån är ond inuti men hon tror nog verkligen att Mia levt i nån slags kvinnlig, skön manipulationslivsstil (häxan i Snövit) och lurat samhället att betala en resa till USA bara för att djävlas med mannen.. Det finns ju en del såna störda kvinnor, (oftast har ju det sin orsak i uppväxt eller annat) men nånting om den här Monica säger allt. Det ÄR inte så..Det är hon i så fall som är kall och avundsjuk kanske. Hon blir ju "stark" om hon rackar ner på Liza Marklund. Jag har inte läst Monicas dj...la bok men nån dag ska jag orka gå och låna negativitet så jag får några mer argument. Jag kommer bara bli förbannad på boken. Hur som helst så tror jag att det finns ingen anledning till oron jag först kände. Om den mannen är sjuk har han nu allas ögon på sig och ingenting kan hända Mia. Bra, bra, sen får de snacka hur mycket de vill. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-25 00:20 | |
![]() | Oj då..mitt nej precis var ju till dig penny jenny om "...visst förstår väl de flesta att böcker som gömda och asyl måste vara lite förvrängda?" | |
| pennyjenny | 2009-02-25 00:23 | |
![]() | Man kan ju inte hänga ut folk hur som helst bara för att de varit elaka på ett eller annt sätt. Klart att man behöver byta ut namn på personer, ort, yrke... | |
| Ässät | 2009-02-25 00:23 | |
![]() | Ja har läst Monicas bok och hon har intervjuat MÅNGA MÅNGA..inte bara dom som va me i boken.. o snart kommer sonen Michael ut me en bok han oxå som ska berätta sin berättelse. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-25 00:25 | |
![]() | shit vad jag ska låna boken imorgon | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-25 00:25 | |
![]() | Vems son? | |
| Ässät | 2009-02-25 00:26 | |
![]() | Mias store son som hon lämnade när hon flydde land o rike runt | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-25 00:26 | |
![]() | "som hon lämnade" Det kan bli problem för objektiviteten. Men detär klart intressant | |
| Ässät | 2009-02-25 00:28 | |
![]() | ja lämnade.. hon lämnade honom hos hans pappa o sa att dom skulle på¨semester i 2 veckor.. det blev flera års semester de | |
| Ässät | 2009-02-25 00:29 | |
![]() | Ja har läst Mias alla böcker o nu även monicas så ja e kluven men tror inte Monica heller skulle skriva en bok om de hela va bullshit. Jag vet inte va ja ska tro om nånting.. vet bara att de går att manipulera myndigheterna oxå.. | |
| pennyjenny | 2009-02-25 00:29 | |
![]() | ju fler som vet vart man tar vägen, desto lättare är det att bli hittad. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-25 00:31 | |
![]() | En sak är ju också viktig. Sån här problematik är komplex och man ska inte tro att exempelvis en farmor till en man som misshandlar är objektiv eller tydlig vad gäller rätt och fel beteende gentemot familjemedlemmar. Hela grejen med misshandel hänger på att den som misshandlar inger skuld till resten så att den personen får utlopp och en orsak till sitt beteende. Så därför blir det svårtattveta vem som har rätt och fel. Det mest svåra är "utomstående"..De vet nämligen inte ett skit i regel. Så intervjuar man till exempel kusin och andra som säger "nej men han är så lugn och trevlig och hon var jämt så glad" så betyder det ingenting. Däremot ska man fråga sig VARFÖR gör en person en viss sak. Vad är orsaken till att personen från början vill veta "sanningen" Det är också intressant. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-25 00:34 | |
![]() | Haha jag skrev en text på engelska. Sen copy paste ade jag den i googlegrejen. Sen översatte google från engelska till svenska. Sen la jag upp den här, bara för tjusningens skull. Därav mitt förra inlägg och det här inlägget. Alla fel är googles fel. Godnattis | |
| Caligatia | 2009-02-25 03:00 | |
![]() | Varje sån här historia har MINST två versioner. Att version 1 är lika sann för person 1 som version 2 är sann för person 2. Jag blev tidigt berörd av historian "Inte utan min dotter", men såg för nåt år sedan en dokumentär utifrån PAPPANS synvinkel. Den var ungefär lika starkt berörande som den ursprungliga boken/filmen; och även om historierna skiljde sig åt behöver de inte nödvändigtvis vara osanna för det. | |
| Roquentin | 2009-02-25 07:43 | |
![]() | Det enda som förvånar mig i denna fråga är att Marklund, Sveriges genom tiderna sämsta kvasiförfattare, uppenbarligen lyckats hitta lite egen fantasti, då mycket tydligen är fiktion. | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-10-01 16:21 | |
![]() | Nu är det ju en annan bok vars sanningshalt starkt ifrågasätts. Tyvärr får vi ju inte diskutera den här på Betapet på grund av... bokens titel? För i övrigt är den diskussionen i samma anda som den här godkkända diskussonen. | |
| corlini | 2012-10-01 16:55 | |
![]() | tja, är det inte lite white trash varning på kvinnorna ibland?? ska man tro konspirationsteorierna i de böcker och skrifter som försöker ge en annan bild så ser man ju en bild av en korkad och naiv kvinna som får skylla sig själv så jag vet inte vad för syfte dessa "sanningar" har som kommer ut efter varje bok. de snarare smutskastar kvinnans person och bagatelliserar hennes lidanden så man bör nog ta en del med en nypa salt. tänk om "sannings boken" inte är sann!!! stackars mor då. | |
| Måns_E | 2012-10-01 18:54 | |
![]() | Vilken bok menar du vimmelyr? Det måste du väl få skriva på Betapets forum? | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-10-01 22:24 | |
![]() | Måns_E. Nej, bokens titel är tydligen allt för känslig för att boken ska få diskuteras i detta forum. www.dagensmedia.se/n...53 0957.ece | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-01 22:27 | |
![]() | Denna bok är väl redan avslöjad som falsk | |