Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 153

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2008-11-09 22:45
Antal inlägg: 17500

Hille - man behöver inte tolka allt bokstavligt. Men som svar på din fråga, ja sex är ett maktmedel i vårt förhållande.

micro1132008-11-09 22:46
Antal inlägg: 17542

Jag pallar inte IKEA. Det är för stort och rörigt för mig. Om jag skall ha något därifrån så skickar jag gubben. Han lyckas i allmänhet handla både snabbt och effektivt där.

Hillegnu2008-11-13 23:26
Antal inlägg: 710

Ursäkta, det var inte meningen att vara personlig. Det slog mig bara att det skulle kunna vara så i allmänhet. Ganska intressant diskussionsämne också. Men det var verkligen inte meningen att gå in i ditt privatliv så. Sorry!

Järnröret2008-11-13 23:31
Antal inlägg: 375

Krönikahelvetet passar inte ens i UNT, den var värdelösare än så.

le-lou2008-11-13 23:45

å hille - jag skojade. Sex som maktmedel , synd att två ska behöva lida för att en ska få sin vilja igenom menar jag :)

le-lou2008-11-13 23:46

Järnröret - oj vad taskig du var nu. Jag börjar få tårar i ögonen.

DixieChick2008-11-13 23:47
Antal inlägg: 25

Jag har besökt IKEA mycket flitigt den senaste tiden och har blivit expert på självscankassan, går superlätt och snabbt. Sen behöver man ju inte gå på de tiderna då det är som mest folk... Dessutom finns det ju massor med bra saker man kan köpa, och det billigt. :) Har även lärt mig alla genvägarna så man inte behöver gå runt HELA varuhuset för det är ju skitdrygt.. :)

Sen gillar jag den billiga snabbmaten och affären efter kassorna.. :)

IKEA rules! :P

SämstpåBeta2008-11-14 01:48
Antal inlägg: 1761

Vi har alltid kul på IKEA. Alltid hittar man något trevligt. Man kommer alltid, alltid, alltid hem med så mycket mer än vad man hade planerat. Vi brukar åka till IKEA i Barkarby och där finns ju annat smått och gott också. Elgiganten, Outlet Center, Max hamburgare och mycket mer. Så vi kommer alltid hem glada och mätta. Sedan ska man ju sätta upp dessa IKEA möbler och då försvinner det glada humöret raskt!

bitley - Ej medlem längre2008-11-14 01:56
Antal inlägg: 691

Kul skrivet, men det var lite för många sidor för att läsa allas inlägg. En sak som stör mig, i egenskap av long time IKEA freak (jag har t ex sparat alla kataloger från -86 å framåt, haha) är att deras prylar sviktar på mitten. Nu kör de en TV-reklam med ganska fula soffor och de ser allihop ut att svikta ner på mitten. Billy-bokhyllorna gör samma sak. Trust me. Ikeas grejer är snygga ett tag men sedan kommer det en dag och så ger vikten den där förbannade svikten.

SämstpåBeta2008-11-14 02:27
Antal inlägg: 1761

fan det stämmer bitley.....en komplott av Kamprad tro?

jeehunmoon2008-11-14 05:29
Antal inlägg: 479

Jag blir barnsligt förtjust i att se att detta med IKEA nästintill är som kyrkan för vissa.

Som sämstpåbeta förklarade, tjusningen med IKEA är att man ska pilla ihop sakerna själv. En affärsidé jag absolut inte backar upp. Det värsta är väl inte själva butiksnärvaron, det värsta är när man ska sätta ihop allt själv. Det näst värsta är väl som bitley nämner, att möblerna sviktar. Ett tecken på att det inte är särskilt bra kvalitet. Nä, IKEA är väl det som svenskar borde hålla käften om när de är utomlands. "Oh, Sweden is famous for IKEA, we are veeeery proud of it!"

Men jäkligt slående första inlägg kan jag tänka mig. Folk verkar tro på förhand att de ska till Gröna Lund när de ska till IKEA, efteråt inser de att det bästa är kvar till sist, att sätta ihop skiten.

Amiable2008-11-14 09:17
Antal inlägg: 1365

Härlig underhållning! Det var inte alls så svårt att se det hela framför mig.
Fast jag har ju inte den upplevelsen av IKEA isig. Att det är stressande för andra -ja, men inte för min egna del.
Tänker mest på de stackars föräldrarna och inte minst de stackars barnen som tvingats följa med dit. Ledsna och trötta.

Men en upplevelse utöver det vanliga är det ju oavsett.. jag tänker på fyndhörnan de har.. mycket slit där med mellan kunderna.

Baffin_Bay2008-11-14 09:26
Antal inlägg: 93

Jag var på Gekås en löningshelg...Brrrrr.. Mycket billgia saker men längesedan jag blev så stressad.. FÅR de ens släppa in så mycket folk om man tänker på brandsäkerhet osv?

Baffin_Bay2008-11-14 09:26
Antal inlägg: 93

IKEA kan jag gå på en gång i veckan ;) Jag och sambon har en gemensam favoritbutik; IKEA :)

China Doll2008-11-14 09:34
Antal inlägg: 342

jag haaaaaaaatar IKEA.

Man köper saker för att det är billigt. Och sen efter ett år är det sprickor mellan fanerplattorna och repor. Hyllorna börjar luta allt mer från väggen. Och den där jävla skrivbordsstolen måste man höja varje gång man sitter, för den åker ner av bara tyngden av en.

Om man bara hade lite mer pengar, en aningen bara, så att man för alltid slapp IKEA. Usch och fy.

KarnaK - Ej medlem längre2008-11-14 10:04
Antal inlägg: 34

Det finns en term - IKEAben som rätt bra bskriver hur man känner sig när man når lampavdelningen. Regel ett: Det du kom till IKEA för att köpa är slut!!! Lösning: använd hemsidan -> kolla lagersaldo -> gå rätt in och ta vad du ska ha -> tro aldrigatt du ska mysa på IKEA

Som alltid finns det undantag: Om du inte ska ha något speciellt kan du lämna barnen i lekrummet och fika med en kompis i en timme. Det är mysigt :) (glöm bara inte att ge barnen något gott)

Lindalainen2008-11-14 11:24
Antal inlägg: 651

det där med att man handlar massa man inte behöver; självbehärskning ;-)

sigvard12008-11-14 12:16
Antal inlägg: 58

Varför klaga över en affär man inte behöver åka till? Är man inte nöjd är det väl bara att åka någon annanstans, dessutom tycker jag många har så mycket prylar redan att de inte borde handla alls. Och barnen som skriker tycker jag synd om. Stackars ungar att ständigt släpas runt i affärer som social aktivitet med sina föräldrar på helgerna. Vad är det för fel på skogen?

Miss_jk2008-11-14 18:31
Antal inlägg: 8941

Baffin_Bay: Haha, GeKås ja! Jag (med mams, paps och syster) var där förut när det var löning PLUS långhelg. Jäklar anamma vad folk! Första året ställde vi oss i kön klockan sex på morgonen (de öppnar åtta...), då var vi inte först... På eftermiddagen passade mamma och pappa på att bli kompisar med en familj som bodde där så nästkommande år fick vi komma in VIP bakvägen... Pinsamt tycker de flesta, men inte jag! Älskar GeKås och är sjukt nöjd med att slippa stå i kön! =)

Tess 082008-11-14 18:35
Antal inlägg: 18003

Hahahaha!!!

Har inte läst hela tråden, men skrattade gott åt Le-lous första inlägg! ;-)
Kan dock inte hålla med, då vi (med eller utan barn) har varit där och lullat runt, tiitat, kikat och känt... oftast iofs med mer grejer än tänkt i kassar när vi kommer ut, men glada från början till slut.

Senast fanns en divan i mörkgrått på Fynd-avdelningen och anledningen till att vi inte köpte den var enbart platsbrist i bilen... synd för sonen....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?