Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 153 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-12 23:42 | |
![]() | tefatstjuven - Nu blir jag nyfiken... | |
| tefatstjuven - Ej medlem längre | 2008-11-13 00:12 | |
![]() | Finns det ngn fråga här på forumet som det gått prestige i från "styrelsen" så är det att konsekvent vägra att skapa ett rum för bara standardspel. Det hör till saken att det finns en grupp spelare som är högrepresenterade i toppen av ratinglistan(och för övrigt utgör en majoritet tror jag mig våga säga vid SM i Scrabble) som har detta önskemål. Det figurerade en namnlistetråd om detta som under mystiska ömständigheter helt sonika togs bort med en ytterst luddig förklaring. I denna process togs en del av mina inlägg bort utan förklaring. Dessa inlägg var på intet sätt olämpliga ur ett övervakarperspektiv, mer än att de nog var för svåra att bemöta med presigen i behåll | |
| le-lou | 2008-11-13 00:18 | |
![]() | Hur kan tråden gå från det som pratades om i början till det här? | |
| tefatstjuven - Ej medlem längre | 2008-11-13 00:23 | |
![]() | därför att söt gilliv ställde frågan varför jag censurerade mej själv tidigare | |
| tefatstjuven - Ej medlem längre | 2008-11-13 00:26 | |
![]() | Friheten att dra saker till sin spets här är begränsad ibland, även om man egentligen inte bryter mot reglerna! Detta blev tydligt i just namninsamlingstråden för ett standardrum | |
| tefatstjuven - Ej medlem längre | 2008-11-13 00:29 | |
![]() | relevanta argument blev borttagna inklusive namninsamlingstråden då deras argument mot att tillgodose en stor grupp av betapets mest hängivna spelare med ett standardrum tog slut | |
| CrazyQ | 2008-11-13 00:51 | |
![]() | Hur mycket misshandel är inte det här?? Kolla barnets uttryck i ansiktet. och hur bra mår armarna på denna bebis? Man tror inte det är sant! www.liveleak.com/vie...12 25055845 | |
| CrazyQ | 2008-11-13 00:56 | |
![]() | För övrigt så var klippet från A-bladet också fruktansvärt! Hur kan man som socialhandläggare bara gå förbi och blunda för sånt här? Hur kunde dom missa detta!? Stackars barn! | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-13 00:59 | |
![]() | FFS!! Det var jävligt vidrigt. Jag höll på att kasta upp bara genom att titta på klippet :( | |
| Raggsocka_ | 2008-11-13 01:13 | |
![]() | Slappa jävla socialarbetare, stryk ska dom ha hela högen, och mamman, ja mamman hon ska faan ha stryk så hon varken kan sitta eller gå.. "pappan" ska torteras låååångsamt men effektivt. | |
| Caligatia | 2008-11-13 09:08 | |
![]() | mommes, Tomas Quick har blivit dömd för mord han erkänt, trots att det inte finns några bevis, och trots att det tvärtom finns bevis som pekar åt andra hållet. Hans advokat försvarar honom inte, vilket är helt i sin ordning, eftersom Quick vill bli dömd, och advokatens uppgifter ligger i att bevaka sin klients intressen. Till alla er som klagar på hur det ser ut idag, jag håller med om att det på intet sätt är bra som det ser ut idag, vissa saker borde man förändra. Men strängare straff tror jag som sagt inte är lösningen. Ewaleena. Som sagt, då är du i mina ögon exakt samma skrot och korn, med samma sjuka störning. | |
| Spillmåns | 2008-11-13 09:54 | |
![]() | Har precis läst färdigt boken, "När blodsbanden brister", och kommer sen in här, o ser en tråd om detta ämne, vad barn kan bli utsatta för, och hur dåligt ställt det är med soc./familjerätten mfl, o vad de kan göra för de här barnen. Att barn blir utsatta är ett problem i sig, att det sen är så j-la svårt för de, att få rätt hjälp, är ett mycket stort problem! Tycker Gulv. skriver mycket bra om det här. Vi är produkter av våra sammanhang. O så länge inget görs åt, och för de här barnen, så tar de med sig det in i vuxenlivet. Även om inte alla blir förövare själva, så tar sig upplevelserna uttryck, på ett el annat sätt. Pedofiler är ju, i nästan alla fall, utsatta själva som barn. Läs boken, och håll ögon o öron öppna för vad som pågår runtomkring er. Vi behöver alla visa civilkurage!!! Boken "När blodsbanden brister" av Hanna Svensson | |
| Spillmåns | 2008-11-13 09:58 | |
![]() | Rättelse; personen jag menade, som skriver här, kallar sig Belugavis, jag skrev nått annat... =)) | |
| le-lou | 2008-11-13 10:02 | |
![]() | jag är också sjuk i huvudet, för jag skulle inte fälla en tår eller känna minsta obehag om människor som plågar barn själva skulle bli torterade. Helt ärligt : Det som är mest sjukt i den här tråden är kommentarer som att man är samma skrot och korn som en jävla barnamördare , när man hoppas på att denna får samma behandling tillbaka. | |
| lagaronne - Ej medlem längre | 2008-11-13 11:24 | |
![]() | Öga för öga tand för tand Le-lou. Du jobbar inte i ngt människovårdande yrke va!? Personligen har jag i mitt jobb skyddat många barn från sina pedofilföräldrar, missbrukarföräldrar osv. genom att omhänderta dem när det funnits skäl. Jag har i en del av dessa fall fått skit av för att jag inte värnat om föräldrarnas INTRESSE!, och jag har även fått skit vid ett flertal tillfällen när jag har gjort bedömningen att barnet har kunnat fortsätta bo hemma med stöd! Jannejosefssonfalangen gör att enstaka fall dras upp(där det många gånger HAR brustit i ärendehanteringen) och fullständigt sågar socialtjänsten vid fotknölarna. Har bara en sak att säga . Hans fall är undantag och att det ibland begås fel i ett så psykiskt påfrestande jobb som socialarbetarens borde en ekorre kunna fatta. Vi gör vårt bästa varje dag med alltmer krympande ekonomiska resurser, och får höra varje dag av "svensson" att de inte kan BEGRIPA hur ngn kan välja att jobba med så tunga och så svåra saker. Men sitta och gnälla och bli rabiat och dömmande med socialtjänstehatare Josefsson det går bra! Walk a week in my shoes | |
| Amiable | 2008-11-13 12:11 | |
![]() | Kan ju undra hur mycket kunskaper socialtjänstemännen(kvinn orna) har/hade? Kanske systemet är slappt trots 60 besök?! | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2008-11-13 12:29 | |
![]() | Undrar bestämt om denna tråd skulle handla om smutskastning mellan åsikter? Så jävla dumt, låt alla tycka vad dem vill... Och om jag kallas sjuk i huvudet pga mina åsikter så är jag väl det då. För är det det bästa argumentet någon kan komma med så tackar jag och tar emot med strikt värdighet. =) Btw... När blodsbanden brister är en otroligt bra bok som dessvärre bara gör mina åsikter ännu starkare. Och slutligen... det är väl egentligen ingen som skyller på den enskillde socialarbetaren, det är ju hela systemet det är fel på. Regler, lagar och annat trams som borde ses över... Det är ju klart att socialen inte kan göra så mycket med bakbundna händer? Och visst finns det typexempel på människor som absolut inte ska ha ett sånt jobb, men jag tror ändock de är ganska få... Oftast vill man hjälpa, men det kanske inte alltid går... Jag beundrar människor som har dessa hjärtslitande jobb och all heder till er. | |
| Caligatia | 2008-11-13 12:36 | |
![]() | Och jag får också stå ut med att vara sjuk i huvudet. :) Jag förstår att detta väcker starka känslor, men som jag redan frågat: Hur hjälper det att skada förövaren? Vem vinner på det? (Bortsett från hämndbaserad tillfredsställelse) Jag håller helt med söt gilliv om att det är systemet det är fel på, frågan är väl snarare vad man gör åt det? | |
| Caligatia | 2008-11-13 12:45 | |
![]() | För att förtydliga ytterliggare hur jag menar: Om det är sjukt att vilja skada en annan medmänniska, så är det väl lika sjukt oavsett vem som vill skada, och oavsett vem offret är? Att t o m sträcka sig så långt som Ewaleena, och säga sig gladeligen tortera en son, bror eller pappa, för det de har gjort. Är det normalt? | |
| livet_leker | 2008-11-13 12:48 | |
![]() | alltså, jag kan fatta att slagsmål kan leda till misshandel osv pga alkohol, vrede, svartsjuka osv, men att misshandla ett barn eller ett djur är fanimej så fel så det går över min gräns att fatta. Man blir lika ledsen varje gång man läser om det. | |