Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 153 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tovrida - Ej medlem längre | 2008-11-14 12:47 | |
![]() | håller med _abc_tänk tillbaka hur det var att själv vara tonåring.. hur många gånger gick man ut med soparna? det är en härlig tid. Låt ungdomarna har roligt det är snart förbi | |
| Amiable | 2008-11-14 13:02 | |
![]() | skojar du lr? Roligt är deras mellannamn så lite tjat måste de ha, det är vårat jobb för böveln! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-11-14 13:04 | |
![]() | Visst ska ungdomarna få ha roligt! Men den här "glömskan" går som oftast hand i hand med en rejäl släng av slapphet och även i många fall en kass och nonchalant attityd mot resten (eller iaf flertalet) av familjemedlemmarna och det är inte "kul" för någon. Man är ändock just "en familj" och lite hänsyn ska man kunna ta oavsett om man är 14 eller 40 år. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-14 13:16 | |
![]() | Måste berätta en liten kul dialog som jag och min son på 19 år hade idag. Men för att kunna berätta den så måste jag erkänna att jag köper ut på systemet åt honom de få gånger han ber mej om några öl:-) Så här kommer dialogen där jag benäms med M och sonen med S. M-Dammsugar du nu som du lova mej igår? S- Nae, mamma jag hinner inte! M-Men du lova ju att du skulle göra det idag. S-Men jag hinner inte, jag gör det i morgon. M-Men jag ska ju ha gäster ikväll och vill att det ska va rent. S-Men det är väl inte mitt fel att du ska ha gäster ikväll, jag dammsugar i morgon!! M- Okey, men då går jag till systemet åt dej på måndag! S- Mehh!! Så kan du väl inte göra, jag ska ju på fest i morgon!! M- Men det är väl inte mitt fel att du ska på fest i morgon! Jag handlar på måndag åt dej! Sen kom dammsugaren fram snabbare än ljusets hastighet:-))) | |
| Teppy | 2008-11-14 13:30 | |
![]() | hahaha så jäkla klockrent! like i said, super morsa :) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-14 13:31 | |
![]() | livet_leker.. det är inte alltid så lätt. Och det kanske beror på någonting som behövs redas ut inom familjen, det kan vara att barnet har det jobbigt psykiskt pga någonting. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-11-14 13:31 | |
![]() | haha, Såå klockrent! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-14 13:31 | |
![]() | Visst va den nice:-) sitter här och känner mej nöjd ännu:-) | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-11-14 13:32 | |
![]() | Svaret skulle vara till kissed. | |
| Teppy | 2008-11-14 13:32 | |
![]() | kissed, ja. det va grymt bra! rätt åt pojken ;) | |
| Teppy | 2008-11-14 13:34 | |
![]() | mail kissed. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-14 13:34 | |
![]() | Det är så skönt när man får in en fullträff så dom fattar hur dumt de resonerar. Vi skratta åt det efteråt:-) | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-11-14 13:37 | |
![]() | Phantony, min mamma testade det där med att hota med sopsäcken när jag var liten, jag gick och hämtade en åt henne och sa varsågod... hehe | |
| Bismark | 2008-11-14 13:43 | |
![]() | Haha det startas då trådar om tamefan allt. Alltid lika roligt och läsa om alla "problem" folk har..:) | |
| Phantony | 2008-11-14 14:11 | |
![]() | Hej Ellebellebii! Jag antar att hon inte utförde det hon hotat med. Tomma ord ger ingen effekt.... | |
| mipmip_ | 2008-11-14 15:06 | |
![]() | Det är Så ingen idé att hota osv. Då blir det en direkt negativ sak och chansen att h*n kommer att göra det kommer förmodligen inte att öka. | |
| delta9 | 2008-11-14 15:09 | |
![]() | börja "glöm" saker själv. "mamma kan du köpa chips då du är på affären?!" "javisst pluttis!" 3 timmar senare: "meeen mamma! du glömde köpa chips!" "oj pluttis, det stämmer. jag Glömde köpa chips. klipp dig och skaffa ett jobb och köp dina egna sketna chips om det är så viktigt för dig!" | |
| plorozen | 2008-11-14 15:12 | |
![]() | jag tror på tydlighet och förutsägbara konsekvenser. att hota är inget som fungerar, och man ska inte heller eskalera alltför fort, då finns det snart inget annat än våld som sista utväg, och att det gått så långt är ett misslyckande. beroende på vad det är som barnet "glömmer", så bör det finnas konsekvenser. glömmer de att städa sitt rum, så ska de städa så fort det uppdagas. jag hade själv skitkasst minne i mina tonår, och jag tvivlar på att det skulle gå att tillrättavisa mig från det. det är när barnen inte lyder som de ska tillrättavisas eller bestraffas, vägrar ungen att städa sitt rum, så kan man ta datorn tills de väl gjort det. osv. | |
| -Beautiful- - Ej medlem längre | 2008-11-14 15:16 | |
![]() | Här hemma har vi "frihet med ansvar"... Hos oss funkar det hur bra som helst...har gått igenom det med en 21 åring utan problem, har åxå en 16 o 13 åring och än så funkar det..... | |