Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 983 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Alma Mi | 2008-12-02 20:13 | |
![]() | Klart man kan ha ett lyckligt liv och samliv utan barn. All den kärlek man har i sig hittar ändå något att landa på och det är ju innebörden av att älska. Man kan älska naturen och känna sig älskad tillbaka. Man måste inte ha barn för det. Man får tillåta sig att vara lycklig på det sätt som man KAN bli lycklig på. Det är det enda raka tycker jag. | |
| kermis | 2008-12-02 20:18 | |
![]() | Lerna: Hmm, va? Så du menar att sterila människor lika gärna kan ta livet av sig då? Möjligt att dina barn är meningen med ditt liv men det funkar inte att applicera den synen på alla. Trådstartaren blev ju trött på att hennes förhållande dömdes ut för att de inte skaffat barn än... Ska man tolka ditt inlägg som att det är ok att hon och hennes förhållande blir ifrågasatt för att de inte uppfyllt Livets Mening? | |
| Alma Mi | 2008-12-02 20:20 | |
![]() | Åsch, det är bara trångsynta människor som tror att deras sätt att leva på är det riktiga och bästa. Och att det är det enda sättet man kan bli lycklig. | |
| Lerna | 2008-12-02 20:23 | |
![]() | Har inga barn så det var fel kermis | |
| Järnröret | 2008-12-02 20:25 | |
![]() | Typisk betatråd. Alla missuppfattar varandra och försöker överglänsa nån annan med sina argument, lägg därtill personer som trashone som inte sagt nåt vettigt sen hon gjorde entré här på jorden. Min åsikt är att om det fanns en knapp som gjorde att alla människor på jorden blev av med händerna utom jag, då skulle jag trycka på den. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-02 20:26 | |
![]() | Hej rosa kanin. Snälla, bombardera mig inte nu med hot-mail igen. Är upptagen med annat. | |
| Järnröret | 2008-12-02 20:29 | |
![]() | Är det hemkunskapsläxan eller? Ska ni lära er koka vatten? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-02 20:34 | |
![]() | mark69: Jag misstänker att du tagit illa vid. Hur som, vad som färgar mina åsikter är inte av jätterelevans. | |
| kranglan | 2008-12-02 20:45 | |
![]() | Tro mig, ni är 23 nu och tycker att ni har oceaner av tid. Och någon som är 34 skriver om hur gott om tid hon har... visar bara att ni inte har förstått hur sjukt fort det går. Är man 34 och vill bli gravid kan det ta ett par år, och så när man är 37 kanske man har tur och får det första barnet, och sedan är det försent med ett syskon, och då är det ni som skriker argast om "rätten" till provrörsbefruktning. Håller helt med den som skrev att man inte "skaffar" barn utan begåvas med dem. Så gör hur ni vill, men tror ni att ni en dag vill ha barn och är ni över 30 nu är det bäst att börja agera, så fort ni kan. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-12-03 15:59 | |
![]() | Väl talat. Ifrågasätter också de krafter här som tycks vara rena motståndare till att man skaffar barn. Jävligt glad att inte ni fattar politiska beslut. Barnen är vår framtid och det är knappast egoistiskt att tänka på framtiden. Men okej, ursprungsfrågan då: Okänsligt att fråga så, finns ibland skäl till att bryta kontakten med släktingar som inte har empati, hyfs osv. Eller säga till dem på skarpen en gång för alla. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-03 16:12 | |
![]() | Bitley: Med din tolkningsförmåga så är jag skeptiskt till din fadersroll. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-12-03 16:16 | |
![]() | OK! Jag tvivlar inte ett dugg på dig som blivande mamma! ;) | |