Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 231 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2008-12-07 13:18 | |
![]() | Måste bara inflika att För Herr Bachmanns broschyr av Carl-Johan Vallgren är en underbart överdriven hatskrift om Sverige och svenskarna. Ett litet boktips för den som är trött på svenskar. | |
| _abc_ | 2008-12-07 13:20 | |
![]() | bino: Ja visst var det? Det är ju sant dessutom, ren fakta är det att stockholmare är självgoda dryga monster hela bunten, eller hur? | |
| Blazingstar - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:01 | |
![]() | eh?va?jag menade när man är ett barn=godtrogen ser inte missunsamhet och det du räknade upp innan mitt tidigare inlägg. Runt 20=man har lärt sig att se att det finns de som inte vill så gott. Tror inte att det är fel att våga stå för att man själv gått igenom de faserna. Tror inte jag skrev något om pengar eller välgörenhet eller annat? Generellt undrade jag om det varit såhär i Sverige i alla tider? När folk kämpade för att hålla värmen, fanns det tid till avundsjuka och missunsamhet? En generell fråga bara.Ha det gott alla, jag drar mig ur eftersom jag älskar att diskutera , men gärna där det inte finns en nedlåtande aggressiv ton, utan respekt å ödmjukhet... | |
| mark69 - Ej medlem längre | 2008-12-07 14:17 | |
![]() | jag fattar precis vad du menar blazing, men jag tror inte den svenska avunden osv är bara svensk, finns nog överallt,sen håller jag med dig om att det är när man blir vuxen man ser det tydligare hos människor, både dåliga och bra sidor..sluta inte att skriva, det är bra om det finns olika personligheter här! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-07 20:27 | |
![]() | Jag tror att vissa missförstått den här tråden. Den handlar om hela samhället och är inte centrerad till det här lilla forumet. Men för att man ska haja det så krävs det ju lite vidsynthet och att man vidgar sina vyer utanför hemmet. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-12-07 21:27 | |
![]() | Det är meningen att du skall känna dig hånad, men inte riktigt veta varför. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-07 21:31 | |
![]() | Mmm,,förstod nästan det. Men jag kan inte bli hånad av något som jag inte förstår. Blir tyvärr inte snopen för jag förstår väldigt sällan vad hon menar. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-07 21:31 | |
![]() | _abc_: Oj, jag har inte läst på på ett tag. Men jag förstår verkligen inte varför mina två citat som du plockade ut säger emot varandra. ???? Förklara igen. | |
| _abc_ | 2008-12-08 17:26 | |
![]() | mof: "Försök att sätta dig in ämnet och förvänta dig inga enkla svar från mig. Du kan själv svara på ditt eget exempel ovan och fundera över hur det kan vara relevant i en diskussion om mentalitet eftersom du och den andre fjanten nu söker relevans." Jag kom med ett liknande irrelevant påstående som ditt egna. Att du sedan inte ger enkla svar, eller svåra för den delen förväntar jag mig inte. "Vad är mest urspårat? Att säga något relevant eller att inte säga något alls utan bara klaga?" Vad detta skulle ha med mig förstår jag inte, är det visdomsord till den stora skaran eller?a "Trött på idioter som _abc_." Jag vet inte alls vilket annat av dina nicks jag upprört, men jag verkar ha gjort ett bra jobb. | |
| _abc_ | 2008-12-08 17:41 | |
![]() | kafountine: Du syftar till när du nämner uppfostran att folk blir uppfostrade på liknande sätt i olika länder, är det så du menar? Att snittamerikanen blir lika lite eller mycket ödmjuk och jante som svensken, Nigerianen eller Kinesen? Sedan tyckte jag ju att det var kul att menade att alla (menade du svenskar eller hela världens människor?) uppfostras till att vara "lagom"? Ett ord som inte finns så många andra språk, om ens något av de större språken. | |
| Mouche - Administratör | 2008-12-08 18:25 | |
![]() | Jag har raderat ett inlägg med ett grovt personligt påhopp. Jag vill inte se mer av sådana dumheter. Mouche | |